Van 4 naar 3 flessen baby 6 maanden

Ik ben voor mezelf ook erg voor voeden op verzoek, maar dat past niet bij iedereen. Mede door het voeden op verzoek hebben wij 2 ritmes, voor mijn werkdagen en voor mijn vrije dagen. Als ze overdag bij mij gedronken heeft kan ze van 19.00 tot 05.00 slapen. Als ze overdag de fles heeft geweigerd gaat ze dat s nachts inhalen en komt ze zo iedere 3 uur. Het is alleen zo sneu dat ze een hele dag niet of nauwelijks drinkt omdat het in een fles zit en dat ze op een dag dat ze de fles wel pakt veel beter in haar velletje zit. Maar ze komt niets tekort, het is een flinke dame van ruim 8 kg die zich prima ontwikkeld. En het is tijdelijk, maar soms wel fijn om te sparren met andere moeders.
@ Chantal, als je diëtist ben weet je ook niet alles, was dat maar waar, dat zou wat zijn. Ik ben bovenal moeder voor mijn kindjes, hetzij met een extra kronkel (of 2 haha). 

Ik ben ook zeker niet iemand van de boekjes. Maar ik vind het zelf niet fijn geen regelmaat te hebben. En als ze dat gewend zijn weten ze niet beter ik kon de klok erop gelijk zetten toen ze nog meerdere flessen kreeg ze kwam precies om de 4 uur. En als ze eens wat eerder kwam prima kreeg ze gewoon haar fles alleen gebeurde dat bijna nooit. De nachten sliep ze na een week of drie zo goed als door dus dat was erg geluk hebben.
Jeetje ja is jammer dat ze haar flesje niet goed pakt was bij mijn nichtje ook een groot probleem een fles pakken.
Haha , nee alles weten kan ook niet zou niet goed zijn ook! Maar je weet dan iig erg veel.
Vind het ook erg leuk en fijn andere moeders te spreken en te lezen hoe iedereen het doet !!

Leuk om te zien hoe ieder op zijn eigen manier een bepaald ritme in krijgt. Ikzelf ben heel erg van structuur en regelmaat. Dit komt wrs ook door mijn werk. Ik werk met zeer structuurbehievende kinderen, allen met n verstandelijke beperking, velen met autisme. Dus zoals n dietiste n kronkel met voeding heeft, heb ik dat met structuur en regelmaat hahahah!
Hier werkt dat ook goed. Zelfde tijden voeden en slapen. 
Als ik dit allemaal lees, kan ik haast niet wachten hem n boterham te geven!! Hier ook n gillert als ik te langzaam ben met hroente en gruit. Mond helemaal open hhaha!

Haha, zo neemt iedereen iets mee van zichzelf in de opvoeding, kijkend naar wat bij het kindje en het gezin past. Hier en daar pikken we wat tips en trucs van anderen. Hoe ouder mijn kindjes worden hoe meer we naar een vaste structuur gaan. Mijn zoontje van bijna 4 weet precies wanneer hij een koekje mag of wanneer het tijd is voor avondeten. Ik bepaal voor hem wanneer we wat eten, waar en wat, maar hij kiest hoeveel. Ik kan hem zonder schuldgevoel zonder avondeten naar bed brengen, hij heeft een kans gehad. Zo liet ie woensdag zijn lievelings fruit staan, sinserdon kreeg ie koorts. Hij voelde het al aankomen denk ik. 

Terug
Bovenaan