van af t begin f.v geven!

Hallo meiden!
Ik geef vanaf t begin al fles voeding, en mijn kleine doet het daar super op!
Waarom dat ik geen borstvoeding wilde geven?
Ik kon het wel (ik had super lekkende borsten!)
Maar op 1 of andere manier voelde ik me daar niet gemakkelijk over.
Ik heb er lang over na gedacht, ik zei al vanaf het begin dat ik geen borstvoeding wou geven (ze krijgen vroeg of laat toch bijna allemaal flesvoeding)
maar toch heb ik er over getobt, en besloten dat ik gelijk f.v zou geven.
zijn er nog meer meiden die dit bekend voor komt??
dan hoor (lees) ik het graag!
Groetjes Meid 21

p.s ik heb er nooit spijt van gehad hoor.
 
Hoi Meid 21,

Iedere  vrouw  moet zelf dat geven waar zij zich het prettigst bij voelt.

Ik geef geen flesvoeding maar borstvoeding en ben sinds deze week aan het afbouwen (1voeding per week), omdat ik over 4 weken weer aan het werk ga. Als ik dit  vertel aan vrienden/familie zeggen vooral de dames die geen borstvoeding hebben kunnen geven..."Ha wat zonde, waarom ga je  niet afkolven". Afkolven  op 't werk vind ik zo'n gedoe  en wil ik niet.  Vanaf het begin van mijn zwangerschap heb ik gezegd dat ik borstvoeding wil proberen te geven en dat als ik weer aan het werk ga overga op flesvoeding.  

Zo zie je maar weer, mensen  hebben altijd commentaar!

Groetjes Ginny

 
Hallo,

Ook ik ben meteen begonnen met flesvoeding te geven aan mijn kinderen. Borstvoeding zag ik totaal niet zitten. Al dat "geklooi" aan mijn borsten wilde ik niet. Ik ben van mening dat de kinderen ook groot worden van alleen flesvoeding. Waarom moet je trouwens vitamine d extra erbij geven als je borstvoeding geeft???? Borstvoeding is toch de beste voeding die er is???? (zeggen ze) In flesvoeding zit dit allemaal al. Nou, Naomi is inmiddels ruim 18 maanden en is  nog nooit ziek geweest (wel een verkoudheid maar pas nadat ze 1 jaar was). Dewi is inmiddels bijna 9 weken en doet het uitstekend op de flesvoeding.  
Voor mij dus geen borstvoeding, maar gewoon flesvoeding. Lekker makkelijk ook trouwens, geen gedoe met afkolven enzo of de  borstvoeding afbouwen als je weer moet gaan werken.

Groetjes van Ria  
 
Hoi,

Bij mijn zoontje heb ik acht weken gekolfd; hij wilde de borst niet pakken en ik wilde graag dat hij BV zou krijgen. Dus: kolven. Wat een gekl**t zeg, sjonge. Maar ik had het voor hem over en deed het. Helaas reageerde hij niet bepaald goed op de BV en ben ik na acht weken overgegaan op de FV. En daar reageerde hij zoooooveel beter op!

Bij eventueel een tweede zou ik dan ook direct beginnen met de FV, zeker omdat ik nu ervaren heb wat een gehannes het is en ik (mijn borsten) ben schijnbaar niet geschikt om BV te geven. Jammer, maar helaas. Dus ja, een volgende zou bij mij meteen aan de fles gaan!

Succes!

Groetjes Ottie
 
Wat ik altijd zo vreemd heb gevonden, is dat ik altijd moe(s)t uitleggen waarom ik flesvoeding wil geven. Ik vraag toch ook niet waarom iemand perse borstvoeding wil geven??
Ik heb het nooit zien zitten om borstvoeding te geven. Ik heb zoveel vriendinnen zie "klooien" ermee.Daarbij vindt mijn man het geweldig om ook een flesje te geven aan zijn dochter. Daarbij hoef ik me nu niet meer druk te maken over wat ik eet en drink !!
Iedereen moet geven waar ze zich prettig bij voelen, dat is ook het beste voor het kind.

Groeten,
Henriet
 
Hoi Meiden,

Ook ik geef ook vanaf het begin fv. Niet omdat ik dat graag wilden maar omdat ik geen voeding voor mijn dochter had. Op het begin had ik het er wel moeilijk mee, maar na een paar weken zag ik er ook het voordeel van in.

Ook ik moet steeds uitleggen waarom ik borst geef. En als je dan verteld dat je geen voeding had krijg je er regelmatig adviezen over wat ik had moeten doen. Bij een tweede zou ik wel weer proberen of borstvoeding te geven, maar als het weer niet gaat lukken dan stap ik over op fles voeding, ik weet dat ze er groot van worden

Groetjes Astrid
 
Nou, prima toch?!
Ondanks dat je er moeite mee had/hebt, had je niet zoiets   van: ik ga het proberen?!
Want dan weet je pas echt hoe het is.
Maar soms hebben vrouwen door bepaalde omstandigheden, wat dan ook maar, er moeite mee. Dan is FV een prima alternatief!
Mijn moeder heeft nooit BV gegeven (jaren 70, toen werd het ook niet zo gepromoot als nu). Mijn vriendinnen enzo ook niet. Mijn zus daarentegen wel, zei heeft totdat haar kinderen anderhalf waren BV gegeven. Dus door haar ben ik wel erover na gaan denken.
Uiteindelijk heb ik 10 weken BV gegeven. Door omstandigheden (moest met tepelhoedjes voeden, en werk) ben ik overgestapt op FV. Eerst wilde ik 2 BV blijven geven, maar het liep zo terug dat ik er als een idioot tegenaan moest kolven. Tja, dat was mij teveel.
Flesvoeding is van prima kwaliteit. En we kunnen er natuurlijk wel een strijd van maken: wat is beter. Maar ook FV kinderen worden prima gezond. Volgens mijn CB is het niet echt goed aan te toen dat BV kinderen gezonder zijn en minder kwakkelen. Ik heb zelfs in mijn omgeving BV kinderen die echt kwakkelen en last van eczeem hebben. FV is goed genoeg!
Maar oei, wat een discussie zullen we nu uitlokken zeg! Deze discussies zijn al vaker aan de gang geweest hier. En dan zijn er altijd vrouwen die zich zo kwaad maken en heftig reageren. Nou, dat moet kunnen! Je mag je gal spuien hier, zolang het niet uitschelden wordt... houd het spannend he!
 
Herkenbaar dit.....
Bij de 1e wilde ik graag BV geven, maar dat werd 1 drama!! Hij hapte niet goed, dus kloven, 2x borstontsteking, weken gekolfd om af te bouwen......gek werd ik er van!
Nu ben ik zwanger van de 2e. Bij de intake bij de verloskundige vroeg ze of ik al wist wat voor voeding ik zou geven. Ze wist nog dat het vorige keer zo'n ellende was, maar ze vertelde dat elk kindje anders is...blablabla. Uiteindelijk zei ze: nou, dan vul ik voorlopig BV in, dan kunnen we later altijd nog kijken! Nee, zei ik, vul maar FV in......want dat is mijn keuze. Zelfs de vk drong met de BV dus een beetje op. Ik ga gewoon mijn gevoel volgen. En als dat FV is, dan moet de omgeving daar maar aan wennen!!
Gr. Patricia
 
Terug
Bovenaan