van af t begin f.v geven!

He Sjana,
dat ene zogenaamde prikkelende zinnetje is niet als prikkelend bedoeld, maar als de waarheid. Niet wij vinden bv het beste, het is het beste. Kv is goed genoeg, bv is optimaal op je kind afgestemd. Heel misschien is een incidenteel cb niet fervent aanhanger van bv, maar wat is een enkele arts tegenover de  WHO, tegenover  de herhaaldelijke wetenschappelijke (!!!) onderzoeken die uitwijzen dat bv het beste is tegen allergieen, tegen darmproblemen, tegen overgewicht op latere leeftijd enz.
De mens is een zoogdier, omdat we bedoeld zijn ons kroost te zogen. Dat we dat niet willen en dan proberen iets te maken wat er op lijkt en dan zelfs zeggen dat het beter is. Tja, daar heb ik op zijn zachtsgezegd moeite mee.

Groetjes,
Tineke
 
Ik had gewoon nooit zo ´n vraag moeten neerzetten hier.
Het `probleem` is dus dat de meeste de vraag van mij niet goed hebben gelezen en mijn antwoord hier ergens boven ook niet geloof ik.
Het was een vraag aan de moeders die WEL f.v geven en NIET aan de moeders die b.v geven. Ja sorry vind dit een beetje jammer allemaal...
Op deze site is het juist de bedoeling  gedachtes en informatie uit te wisselen, maar dan wel op een leuke manier.
Maar goed dit is dus de latste keer dat ik zoiets gevraagd heb .Ja ik kan er ook nix aan doen dat ´de ´ vraag al 1000 keer gesteld is, ik kom hier nog niet zo heel lang, en ja ik ben nou eenmaal nieuwschierig, dus ik dacht, gewoon ff een leuk vraagie, gewoon voor een antwoord voor mezelf, Ja ik bedoel ik stel de vraag toch. Maar dat doe ik dus ook niet meer.
Dus nogmaals, was het niet mijn bedoeling hier zo ´n punt van te maken!
Wat een drama allemaal....
Maar voor de mensjes die mijn vraag wel goed hebben op gevat, THANK YOU!! voor het delen van jullie ervaring.
xxx Meid 21
 
quote: tine1975 reageerde document.write(friendlyDateTimeFromStr('20-04-2006 21:28:59'));

He Sjana,
dat ene zogenaamde prikkelende zinnetje is niet als prikkelend bedoeld, maar als de waarheid. Niet wij vinden bv het beste, het is het beste. Kv is goed genoeg, bv is optimaal op je kind afgestemd. Heel misschien is een incidenteel cb niet fervent aanhanger van bv, maar wat is een enkele arts tegenover de  WHO, tegenover  de herhaaldelijke wetenschappelijke (!!!) onderzoeken die uitwijzen dat bv het beste is tegen allergieen, tegen darmproblemen, tegen overgewicht op latere leeftijd enz.
De mens is een zoogdier, omdat we bedoeld zijn ons kroost te zogen. Dat we dat niet willen en dan proberen iets te maken wat er op lijkt en dan zelfs zeggen dat het beter is. Tja, daar heb ik op zijn zachtsgezegd moeite mee.

Groetjes,
Tineke


Ik heb totaal geen moeite met deze discussie, sommigen kennelijk dus wel. Waarom? Wat is er mis met deze discussie, iedereen mag toch reageren en zijn mening geven? Wat wordt er spastisch over gedaan zeg!!!

Maar om even op Tineke terug te komen: ik heb niet zoveel met wetenschappelijke artikelen enzo. Ik ga op mijn gevoel af, eigenlijk net als jij. Dus ik heb ook BV gegeven, en ja, dan wéét je dat het zowiezo goed is wat er uit je borst komt.FV kan misschien over datum raken....of er kan een productiefout zich voordoen...Dat is inderdaad allemaal waar!
Maar om nou elke keer weer te hameren op dat BV beter is, werkelijk jullie komen over alsof jullie voor de hele wereld het moeten promoten, het lijkt soms wel of er een langspeelplaat blijft hangen...
Want het gaat er om dat BV én FV allebei prima zijn! Ik denk dat ik wel weet wat de meeste FV tegen het zere been schopt: velen van BV moeders gaan totaal voorbij, op deze manier, aan de gevoelens van FV moeders, als je dus er maar op blijft hameren. Sommigen gaan zelf heel ver...

Maar ach, als je zelf maar tevreden bent met je keuze, wat het ook is.

Ik in iedergeval wel: 10 weken BV, en dan afbouwen naar twee (dat is dus bij de eerste niet gelukt, het werd me wat teveel, het liep helemaal terug, en toen als een idioot kolven: ik werd gek!!!) al je weer gaat werken. Want al moeten de bedrijven zorgen voor de kolvende moeders, in praktijk gaat het soms niet...
Als bij een tweede het niet lukt om twee BV te blijven geven, dan is de keuze snel gemaakt: FV!
 
Ach, ik denk dat er bij FVmoeders ook een langspeelplaat blijft hangen...

En ik snap ook niet waar meid 21 zich druk over maakt???? Iedereen mag toch reageren, ook BV moeders. Juist leuk al die verschillende en soms felle reacties (ik heb ze wel feller gezien trouwens...). Het houdt het spannend! Of vindt je van niet???
 
Vrouwen..
Ja je leest het goed :) haha we zijn nu allemaal vrouwen en dan krijg je dit soort discussies!!
En als je zo'n vraag neerlegt kun je niet verwachten dat mensen met 2 verschillende meningen er netjes op gaan reageren :p
Dan krijg je gewoon een discussie en ja dat doe je nu eenmaal op een forum..
Je kunt niet verwachten dat er bepaalde mensen wel of niet mogen reageren he ;)
Ik vind ook niet dat het uitmaakt wat je geeft! Iedereen heeft het beste voor met zijn of haar kindje :) En dat telt en daar zijn we het toch hopelijk wel mee eens met zijn alle?

En ik geef op dit moment al 8 maanden Borstvoeding met plezier en tot nu toe nog geen lasten! En blijf het voorlopig nog doen :)
 
Terug
Bovenaan