Vanaf juli gaan voor eerste kindje

A

Anoniem

Guest
<p>Zijn er vrouwen die vanaf juli gaan proberen zwanger te worden van hun eerste kindje en die ervaringen willen delen?</p>

Hi Rosieee, ik schrijf graag mee!
Ik ben 29 jaar en sinds januari dit jaar gestopt met de pil en vanaf deze maand willen mijn vriend en ik graag proberen om zwanger te worden van ons eerste kindje. Ik vind het erg spannend en het lijkt me leuk om hier ervaringen over te delen omdat het voor de rest nu nog een soort top secret en geheim voelt :).

Hoi IIriss, superleuk! Ik heb hetzelfde; ik vind het allemaal erg leuk en spannend en wij delen het verder ook niet. Ik word in augustus 29. Is je cyclus alweer op gang gekomen na het stoppen met de pil en zo ja, is die regelmatig? Ik zit zelf al een paar jaar niet meer aan de pil. Mijn cyclus kwam vrij snel weer op gang en is ook vrij regelmatig.

Wij zijn sinds april gestopt! De eerste keer na 33 dagen weer menstruatie en daarna alweer na 25 dagen. Nu wachten tot het over is en voor ronde 3 kunnen gaan! 

Leuk dat je erbij bent Teddy! Spannend! Fijn dat je cyclus alweer wordt opgepakt door je lichaam, zo vlak na het stoppen met de pil. Ik duim voor je deze ronde!

[quote quote=10333244]Hoi IIriss, superleuk! Ik heb hetzelfde; ik vind het allemaal erg leuk en spannend en wij delen het verder ook niet. Ik word in augustus 29. Is je cyclus alweer op gang gekomen na het stoppen met de pil en zo ja, is die regelmatig? Ik zit zelf al een paar jaar niet meer aan de pil. Mijn cyclus kwam vrij snel weer op gang en is ook vrij regelmatig.[/quote]
Mijn cyclus is af en toe nog een beetje zoeken. Ik ben eind januari gestopt en was toen de eerste keer na 31 dagen ongesteld maar dat loopt de laatste maanden elke keer weer een paar dagen op. In februari was het dus na 31 dagen, toen na 37 dagen, daarna 40 dagen en gisteren ben ik na 45 dagen toch nog ongesteld worden. Ik dacht bijna al dat het in 1 keer raak zou zijn en dat leek me al wel heel positief maar toch nog ongesteld geworden dus :).

Ik hou mijn menstruatie nu wel bij in een app dus dan heb ik gelukkig wat meer inzicht. Wat betreft mijn vruchtbare dagen is het nu elke keer een beetje gokken en ik wil ook niet direct elke maand heel veel daarop testen dus deze maand proberen we het gewoon wat vaker :) Mocht er nog iemand tips hiervoor hebben dan hoor ik het graag! Wel fijn om te horen dat jouw cyclus regelmatig is, dat moet uiteraard helpen!
Hebben jullie deze maand de 1ste ronde al gehad of zijn jullie nog steeds aan het afwachten?

[quote quote=10333520]
Wij zijn sinds april gestopt! De eerste keer na 33 dagen weer menstruatie en daarna alweer na 25 dagen. Nu wachten tot het over is en voor ronde 3 kunnen gaan!
[/quote]
Hi Teddy, wat fijn dat jouw cyclus alweer zo goed is! Erg spannend om nu te wachten maar alvast veel succes voor ronde 3, ik ben benieuwd!  

Ja, dat is lastig in het begin hè Iiriss! Je lichaam reageert in elk geval op de hormoonverandering en probeert je eigen cyclus duidelijk weer op te pakken. Hopelijk heb je d'r snel een beetje regelmaat in. Bijhouden via een app werkt prettig, dat doe ik zelf ook. Ik weet al aardig goed wanneer mijn vruchtbare periode is. Wij gaan het ook gewoon proberen, eerst zonder ovulatietesten. Hebben de eerste ronde nog niet gehad. Volgende week verwacht ik mijn menstruatie en dan begint ronde 1 voor ons! De anticonceptie hebben we sinds het weekend wel lekker links laten liggen omdat ik alweer richting mijn menstruatie ga (en dus nu niet meer vruchtbaar ben). En nu maar zien wat er gebeurt! Spannend!

Terug
Bovenaan