Vanaf wanneer man niet meer drinken

<p>Hoi dames</p><p>Ik ben morgen 37 weken zwanger </p><p>Nu vroeg ik me af hoe zien jullie dit onderwerp? Mijn man is in het weekend een stevige drinker,  en wil graag dat hij de laatste paar weken van mijn zwangerschap weinig ( het liefst helemaal niks drinkt).  Tot nu toe is hij elk weekend flink aangeschoten en ben er een beetje klaar mee eerlijk gezegd aangezien ik nu in principe elk moment zou kunnen bevallen. Hoe kijken jullie hier tegen aan? En wat vinden jullie hier van?</p><p>Alvast bedankt :) x </p><p> </p>

Is hij van plan door te gaan zodra jullie kindje geboren is? Ik persoonlijk zou het hier enorm moeilijk mee hebben.. en aan de ene kant vind ik het super onverantwoordelijk van zijn kant dat hij dit zelf niet inziet (dat hij drinkt terwijl jij hoogzwanger bent en in principe elk moment kan bevallen). Heb je hem al eens gevraagd hoe hij dat voor zich ziet dat wanneer de weeen zijn begonnen en hij aangeschoten kan zijn als hij zo doorgaat? 

Dankjewel voor de reactie.
Ik vind dit inderdaad ook heel onverantwoord  en hoop echt dat hij omslaat als de kleine er is. Want zit hier heel de zwangerschap al mee maar had verwacht dat hij inderdaad in de laatste paar weken wat meer rekening mee zou houden 

Ja lastig.. maar je kan mensen en/of hun gedrag niet veranderen. Dat moeten ze zelf doen. Je kan alleen blijven aangeven dat je het vervelend vind maar meer kan je denk ik niet doen

Oei met 37 zou ik mijn man toch wel opleggen njet te drinken haha,
Nu de laatste 3 weken (ben 33 weken) vraagt  mijn man al aldoor, mag ik drinken, rijd jij terug?
Of voordat hij ergens heen gaat met voetbal en gaat drinken appt die even. Als ik al veel harde  buiken heb oid zorgt hij dat ie niet drinkt. Dit is gelukkig  nogg niet voorgekomen.
Maar de laatste 3 weken mag hij van mij max 2 bier hoor hihi( tenzij het thuis is, en er hier iemand is die ons kan brengen maar dan nog wil ik niet dat ie aangeschoten  word )

Misschien heb je dit al gedaan, maar dan misschien nog een keer: ik zou het echt met hem bespreken. En dan wel heel direct, dus niet suggestief ofzo. Probeer hem zelf in te laten zien wat het gevolg is áls jouw bevalling begint en hij is dronken - hoe kom je dan in het ziekenhuis? (Weet niet of je in het ziekenhuis wil bevallen, maargoed even ter illustratie); hoe stressvol wordt het dan voor jou? 
Ik vind het ook onverantwoord, maar ik denk ook dat het voor hem pas leeft als de baby er is. Of niet pas leeft, maar pas écht echt is. Wellicht heeft hij dat extra zetje vanuit jou nodig (hoe vervelend je dat ook vindt, je wil natuurlijk dat hij het zelf inziet - zou precies hetzelfde hebben) dat hem doet beseffen dat het nemen van verantwoordelijkheid al eerder komt dan na de geboorte. Misschien beseft hij inderdaad niet hoe snel het kan gaan en hoe groot de kans is dat jullie kindje eerder komt. Ik weet het niet, ik ken hem niet natuurlijk, maar dit herken ik een beetje van mijn eigen vriend.
Zelf heb ik gisteren met mijn vriend besproken dat ik het zo richting het einde (vanaf 37 weken zei ik, ben nu 33 weken) prima vind als hij drankjes gaat doen of naar een festival gaat, maar wel wil dat hij er dan rekening mee houdt qua hoeveelheid en bereikbaarheid van z’n telefoon. Dit kwam vrij goed binnen, maar ik denk niet dat hij er zonder dat ik het zou hebben gezegd écht bij stil zou hebben gestaan.
Nogmaals, echt super irritant, maar het is niet gek om het nu echt met hem te bespreken met 37 weken! Hoop dat het werkt!

Ik denk dat het verstandig is om hier snel een serieus gesprek met hem over te voeren. 
Ook al zou je thuis bevallen, dan nog heb je je man keihard nodig. En het liefste 1 die adequaat kan handelen en reageren op jou. En dus niet 1 die aangeschoten is....
Het kan elk moment gebeuren, vorige week eigenlijk ook al. Het wordt tijd dat hij zijn verantwoordelijkheid neemt:)
Heel veel succes met de laatste loodjes

Super bedankt voor jullie reactie"s. Mijn man is net thuis en je raad het al goed dronken ga morgen als hij nuchter is nog een malig een ( pittig) gesprek voeren. Want heb de hele avond stress gehad en me boos gemaakt. Vind het zo vreselijk jammer dat hij het niet kan op brengen om een paar weekendjes niet te drinken. Maar het belangrijkste is dat ik nu ? procent voor mezelf en m'n kleine ga 

Terug
Bovenaan