Vanaf wanneer man niet meer drinken

Hee ik had precies hetzelfde, ook een vriend die dus elk weekend behoorlijk dronk. Maar wonder boven wonder, was hij toch de laatste week nuchter gebleven (ik ben bevallen met precies 42 wekem) hij is daarna ook de eerste paar weken bij mij gebleven en ging niet stappen. 
Denk dat veel mannen gewoon niet zo goed beseffen dat wat ze doen niet zo verstandig is, er komt zometeen een hoop verantwoordelijkheid aan en dat is best spannend, maar komt echt wel goed joh. Gewoon blijven zeggen van als jij dronken bent heb ik niks aan je bij me bevalling. En hopen dat dat indruk maakr

Ik vind dat je man nu ook een verantwoording heeft. 
Ik ben nu zelf ook 37 weken zwanger en wil dat mijn man nu niks meer drinkt. Klaar. Anders ga ik wel alleen na het ziekenhuis heb ik gezegt. Wij lopen al 9 maanden van alles te ontzeggen en met al die hormonen, dikke buik enzo dus ik vind dat de man ook het laatste stukje wel wat mag opofferen!
Zelf hebben wij bijv 19 juli een bruiloft. Dat zal ons eerst feestje worden nadat de baby geboren is. Mijn man is getuigen dus moet de hele dag mee ik kijk hoe ik me voel maar miss s'avonds een uurtje. Heb hem al duidelijk gemaakt dat hij best een paar drankjes mag maar ik niet wil hoe gezellig het ook is dat hij aangeschoten thuis komt. Klaar. Anders slaapt die maar in de schuur. Het is onze eerste kindje en ik vind het ook doodeng. En heb geen zin om in die nieuwe situatie ook nog met een lollige man te zitten. Na een poosje mag die weer doen wat die wilt maar nu heeft die maar even te luisteren. 

Ik vind dat je vanaf week 36 er al rekening mee moet houden. Het kan tenslotte elk moment gebeuren. En een aangeschoten man die jirt mag rijden zou ik op dat moment echt niet kunnen waarderen. En zoals hiervoor al gezegt is: wij moeten onze de hele zwangerschap aan allerlei regeltjes houden, dus die paar week moet een man wel kunnen volhouden om even niet aan de drank te zitten. Toch??? 
mijn man is gelukkig niet zo van de drank, en die begon laatst al met 34 week of die nog wel mocht drinken. Had er toen zelf nog niet bij nagedacht, vond het wel lief haha. 
Man moet deze week nog wel een nachtje weg voor werk, niet heel ver, maar daarna wil ik dat echt niet meer. Raak er toch een beetje zenuwachtig van haha, ga nu de 36ste week in. 

Mijn vriend kwam zelf met het idee (ik had daar zelf namelijk nog helemaal niet over nagedacht haha.
Ik ben de eerste week van augustus uitgerekend, en ineens stond er van de week allemaal alcohol vrije biertjes in de koelkast. 
Hij zei ja vanaf begin juli drink ik niet meer dan 2 biertjes en ga ik dan over op alcohol vrij. Aangezien jij dan op je eind loopt. 
Ik stond even met een mond vol tanden, hij lust namelijk ook wel een biertje maar hij was er toch uitzich zelf al goed mee bezig. 

Hier vanaf 37 weken nog max 2 drankjes zodat hij altijd nog kan rijden. 
Hadden afgelopen zaterdag een bruiloft 38 weken zwanger was ik toen en dan drinkt hij verspreid over de dag eens een drankje. Altijd in overleg zodat ik mijn fijn voel en hij nog kan rijden mocht het nodig zijn. 
Bespreek het, leg uit waarom het belangrijk is en vooral ook dat je hem echt nodig hebt als het zover is. Jij moet het kind op de wereld zetten maar hij is degene die constant nodig is om je te ondersteunen maar ook na de bevalling zo ontzettend hard nodig is voor de kleine en jou. Laat hem inzien dat hij een belangrijk onderdeel is en jij en je kindje niet zonder hem kunnen!

Grappig om dit topic te lezen. Ik zat er net gisteren over na te denken toen mijn vriend lastminute naar een festival ging. Prima (ik ben nu 34 weken), maar ik heb toen ook gezegd dat hij er nog maar even van moet genieten. Zijn reactie was "nou het duurt nog anderhalve maand hoor". Ik denk dat het voor mannen veel minder duidelijk is dat het niet een vaste dag is (tenzij je een geplande keizersnee hebt natuurlijk) dat het kindje geboren wordt. Het is niet zo makkelijk voor te stellen voor hem ofzo dat er een aantal weken is waarin het elk moment kán gebeuren. 
Ik heb het voor nu zo gelaten, maar me na gister ook voorgenomen over een week of twee wel een serieus gesprek met hem te voeren hierover. Ik wil ook dat hij de laatste weken gewoon altijd zo weinig drinkt dat hij zou kunnen rijden, mocht het nodig zijn. Ik ga echt mezelf niet naar het ziekenhuis rijden omdat meneer zich niet twee weekjes in kan houden. Wat Ans hierboven ook al zegt, heel kerst oud en nieuw koningsdag en alles is al aan ons voorbij gegaan maandenlang, die paar weekjes kunnen er voor hem ook wel vanaf lijkt me dan. Jammer voor hem dan dat het zomer en terrassen/festival weer is!
Ik zou als ik jou was dus ook het gesprek met hem aangaan, zoals al vaker gezegd is hier. Ik heb altijd nogal een hekel aan de "samen zwangeren-uitdrukking" (sorry voor mensen die dit lezen die wel samen zwanger zijn, niks persoonlijks maar zou het zelf nooit zeggen!), maar die laatste weken ben je wel echt even samen zwanger als in dat hij er ook echt rekening mee moet houden!

Mijn man was van plan om na het weekend waarin ik 35 weken was niet meer te drinken. Dat was maar goed ook want de nacht van de dag na zijn laatste biertje zaten we met gebroken vliezen in het ziekenhuis. Je weet nooit hoe het loopt, dus hij kan inderdaad maar beter zo snel mogelijk stoppen

Hoi allemaal,
Hier heb ik zeker wel eens over na gedacht want ook mijn vriend houdt wel van een drankje, ik ben van plan om bij week 36 af te spreken dan nog maar max 2 biertjes of liever helemaal niks te drinken. Je wilt tenslotte niet zelf naar het ziekenhuis moeten rijden en die lucht kan ik op dit moment ook niet echt goed verdragen ;-)
En er is geen ruimte voor geklaag want wij leven al 9 maanden op water en brood... 

Terug
Bovenaan