Vanaf wanneer man niet meer drinken

Misschien moet je hem eens meenemen naar 1 van je wekelijkse controles en het voorleggen aan de VK. Of die hem niet ook eens goed kan aanspreken. Soms moet iemand iets van een ander horen. Hoeveel kindjes komen wel niet veel vroeger dan gedacht? Is hij de eerste papa in zijn vriendengroep? 

Hier doet ie het uit zichzelf met 36 weken niet meer. 1 of 2 mag, zolang hij nog kan rijden, maar dit wil die zelf al niet meer merkte ik de vorige keer

O geniaal, mannen...
De mijne dacht ook nog wat ruimte vrij te kunnen maken op de kast door nog een glaasje sterke drank in te schenken en daarmee de fles leeg te maken. En dat terwijl die ochtend mijn vliezen waren gebroken! Ja, het was nog rustig en de eerste wee kwam uiteindelijk 2 dagen later, maar serieus, sommige mannen staan er gewoon niet bij stil. Ik moest hem ook echt heel duidelijk uitleggen dat dit niet het moment was voor een drankje. Met een beetje tegenzin door de gootsteen gespoeld... Haha.
Succes met het gesprek!

Wij hadden duidelijke afspraak als ik 37 weken ben vanaf dan niet meer drinken. Hij was t hier volledig mee eens en heeft ook echt niet meer gedronken. Ik zou je man er toch is goed op aanspreken. 

Mijn man is sowieso gelukkig al niet zo'n drinker, maar in de laatste 4 weken drinkt hij sowieso niet meer. Ik ben nu zwanger van de tweede (30+3 weken) en weet zeker dat zodra ik rond de 35 weken zit, hij geen druppel meer aanraakt. Bij mijn eerste zwangerschap was het ook maar goed, want toen ben ik met 36+6 nog naar het ziekenhuis moeten gaan omdat ik al weeën had (en de magische grens van 37 weken nog niet voorbij was, dus nog niet thuis mocht bevallen). Was maar goed dat mijn man toen niks had gedronken, want het is geen pretje om zelf te rijden met weeën ;) Uiteindelijk is de kleine pas een week later met 38+0 geboren, maar wie weet had het wel doorgezet. Je hebt je man straks zo erg nodig als je bevalling begint en je nog ergens heen moet rijden. Verstandig dat je nog een goed gesprek met hem aangaat!

Super bedankt dames voor jullie reactie"s , 
Ik heb een goed gesprek gevoerd met mijn man. En hij gaf me ? gelijk.  En gaf toe dat het onverantwoord is. Hij zegt dat hij vanaf nu max 2-3 biertjes pakt. Ik ben heel benieuwd aangezien hij dit al zo vaak heeft gezegt en nooit waar heeft gemaakt . We zullen afwachten en hopelijk komt het allemaal goed. Bedankt voor de reactie"s 

Even een update dames , vandaag mijn man helaas weer dronken ik geef het op en op hoop van zegen word mijn kindje niet in het weekend geboren word en hopeloos en verdrietig van en hoop dat na de bevalling alles goed komt 

Jeetje wat erg zeg. Echt niet ok. Ik heb echt met je te doen, wat een onmacht moet je voelen. Het klinkt echt alsof hij een probleem heeft met grenzen aangeven. Denk je dat het druk is vanuit vrienden, zo van  aah nog eentje? Of heeft ie echt een probleem met drinken? Beter kan hij dan gewoon niet meer de kroeg in gaan. Heb je wel een backup persoon die je kunt bellen als je weeen krijgt? Niet leuk om te moeten hebben, maar wel noodzakelijk in jouw situatie. 

Terug
Bovenaan