Vanaf wanneer slaapt jullie kindje op de eigen kamer?

Hallo allemaal,

Ik ben benieuwd wanneer jullie je kindje op haar eigen kamertje hebt laten slapen.
Mijn dochtertjes is nu 6 weken oud en slaapt nog bij ons op de kamer. We willen haar vanaf 8 weken op haar eigen kamertje leggen.

Waar ik zooooooo zat van wordt is dat mensen altijd komen met hun |(ongetwijfeld) goedbedoelde maar o zo dwingende adviezen. Zo probeerd mijn eigen moeder constant te zeuren over het feit dat ze nog bij ons ligt en of het niet eens tijd wordt dat ze naar der eigen kamer gaat. Zodra het kindje een dag wat meer huilt is dat de oorzaak, grrrr. Niet dat ze groeit ofzo neeeeeeeeee. Ook Opa en Oma zeiden, nota bene voor de geboorte al, O nee hoor gelijk op der eigen kamertje.  Nou ben ik wel heel makkelijk in het uiten van mijn gedachtes en zeg ik dus ook doodleuk dat  wij bepalen wat en wanneer iets gebeurt maar ik erger me er kapot aan.

Maar goed. Ene oor in en het andere eruit.

Gr Vanessa  

Hoi hoi, onze dochter heeft tot 9 weken bij ons gelegen. Eerder kon ik haar gewoon niet op een andere kamer leggen. Toen ik merkte dat ze van ons wakker werd,
wij kijken altijd nog even tv boven, was het goed en kon ik haar op haar eigen kamer leggen. Nu vind ik het heerlijk, maar ik ga geregeld nog even bij haar kijken.
Ze slaapt er heerlijk. Nog wel in de kinderwagenbak (in haar bedje gezet).
Dat is voor haar erg vertrouwd en lekker smoek. Het bedje lijkt nog veel te groot!!
Wel probeer ik haar overdag gewoon in haar bedje te laten slapen, want daar moet ze ook aan wennen.
Zo zie je maar, als jij er nog niet klaar voor bent moet je het nog niet doen.
Er komt echt een moment dat jij je er goed bij voelt, en dan is het zo geregeld.
Groetjes, Alida en Fenna.

hoi,hoi,

Iedereen zijn eigen keus hierin toch? Evi slaapt vanaf dag1 op haar eigen kamertje. Ik word nu al van elke kik die geeft wakker laat staan als ze bij mij op de kamer staat. Dan doe ik helemaal geen oog dicht denk ik. Je moet doen wat je zelf fijn vind, en inderdaad  kritiek links erin en rechts eruit hihihi.

groetjes Sonja

Loek slaapt nog steeds bij ons...
Hij is nu 11 weken oud. Sinds een week slaapt hij overdag in zijn eigen kamer en 's nachts bij ons, is ook makkelijk met nachtvoeding! Toevallig gisteren dacht ik dat hij nog wel wakker zou worden voor hij echt voor de nacht naar bed ging, maar dat gebeurde niet. Hij heeft voor de eerste keer van 18.00 tot 22.15 op zijn eigen kamer gelegen, daarna weer bij ons.
Ik slaap rustiger als hij bij ons ligt, toen hij op zijn kamer lag, sliep ik veel lichter, bang dat ik iets niet zou horen (haha, met de babayfoon voluit naast me...). Ik denk dat mama er nog niet aan toe is. Volgens mij vind loek alles wel prima! Hij slaapt ook al een maand zonder kinderwagenbak in zijn eigen bedje.

Groeten
Rosanne

Ik heb de oudste vanaf de tweede prikken in haar eigen kamertje laten slapen, met drie maanden dus ongeveer...daarvoor sliep ze overdag al af en toe in haar ledikantje.
Naomi zal ook ongeveer dan 'verhuizen'

Groetjes Yvonne

vanaf de eerste week al.

in ons geval kon Berend niet goed slapen bij ons op de kamer. Mijn schuld, want bij elke kik die hij gaf stond z'n overbezorgde moeder weer in de wieg te loeren... en dat deed ik niet toen hij op z'n eigen kamertje lag omdat ik niet goed kon lopen na de bevalling.

jasmijn heeft twee weken bij ons op de kamer gelegen, wij konden niet slapen door Jasmijn. omdat ze bij elk zuchtje of kreuntje haar ouders wakker had omdat wij dan dachten dat ze wakker werd.
dus gauw naar eigen kamer.

liefs Wilma

Kian slaapt vanaf zijn vijfde dag in zijn eigen kamertje. Ik kon na de bevalling nog niet goed uit de voeten dus papa stond s nachts op om hem voor zijn voeding te pakken en een schone broek te geven. Hij ging dan van onze kamer naar Kian's kamer om hem te verschonen en vond het maar een raar gedoe heen en weer dus toen heeft ie de wieg verplaatst en slaapt Kian in zijn eigen kamer, gaat trouwens prima en slaapt lekker door van 23 tot 7. Ieder moet doen waar ie zich het prettigste bij voelt hoor! Niets aantrekken van kritieken, ik kreeg de verloskundige over me heen terwijl mijn kraamhulp achter ons besluit stond!

Terug
Bovenaan