Vanaf wanneer slaapt jullie kindje op de eigen kamer?

ivm wiegendood word geadviseerd je kindje bij je op de kamer te laeten slapen tot 6 maanden.ook met borstvoeding is t handig,omdat je niet ver je bed uit hoeft en snel weer verder kan slapen.
maar ik kon t niet.ik wou t bij voorbaat al niet en had de wieg gewoon op de kinderkamer staan,omdat ik wist dat ik wakker zou liggen van hem.maar op aandringen van de vk en de kraamhulp(makkelijk,lekker bij je,anders ga je er toch steeds heen om te kijken...)is de wieg toch naar onze kamer verhuisd.maar na 2 slapeloze nachten is hij mooi terugverkast.hij sliep daar ook veel beter als naast ons.ik ben trouwens ook nooit gaan kijken,alleen als hij brulde,maar dat deed hij alleen als hij honger had.

Ik wilde het deze keer lang volhouden, de wieg naast me. het is toch een beetje afscheid nemen van alles als het je laatste kindje is. Maar na 9 weken was ik de nachtvoedingen zo spuugzat dat ik haar in het ledikant op de eigen kamer heb gelegd. En voila, ze sliep direct door tot half 8!!!

Ryes slaapt vanaf de dag dat wij thuisgekomen zijn uit het kraamhotel in zijn eigen kamer. Ik neem wel de babyfoon mee.  Het gebeurd nu wel steeds vaker dat ik de babyfoon uit zet, want als er echt iets  is, dan huilt hij veel harder en dan hoor ik dat ook in onze slaapkamer.

Maar dat is inderdaad ieder voor zich. Ik heb er wel nog over getwijfeld, maar uiteindelijk denk ik voor onszelf daarin een goede keuze gemaakt.

Groetjes,

Jessica

Hoi

Fabian slaapt sinds dag 1 in zijn eigen bedje. Ook overdag slaapt hij in zijn bedje, hij slaapt nooit in de box.
Dacht in het begin dat ik niet wakker zou worden als hij wakker zou zijn.
Maar hoe laat het ook is. Ik hoor hem altijd. Ook nu hij niet meer meteen begint te huilen, Als hij tegenwoordig wakker is, begint hij wat geluidjes te maken.

Groetjes Carol

he allemaal

Mijn kleine is maandag 16 weken en slaapt ook nog steeds bij ons op de kamer...dit willen wij ongeveer volhouden tot dat de kleine een week of wat heeft doorgeslapen de hele nacht....jammer genoeg is dit nog nooit gebeurd
tot die tijd slaapt hij lekker bij ons...ook handig nog voor de nachtvoeding...
kijk wel uit naar de nacht dat hij lekker op zijn eigen kamer gaat, maar ik denk dat ik dat die kleine ook wel ga missen hoor...

groetjes Diana

Hallo allemaal,

Zie je dat idd iedereen gewoon wat anders doet en ook gewoon doet wat hij/zij zelf wilt.

Ik was gewoon benieuwd wat jullie deden want af en toe kreeg ik echt het idee dat ik gek ben ofzo omdat ze nog steeds bij ons slaapt. Iedereen, vooral mijn moeder en oma enz, zitten er zo over te zeuren. Ik wordt dat echt zat. Vorige keer toen mam er weer over wilde beginnen heb ik gewoon gezegt dat ik op ging hangen (en dat ook gedaan, hihi) Stond ze raar op der neus te kijken.

Maar goed Savannah is nu 6 weken en ik merk toch wel dat ze wakker wordt van ons ( vooral van pappa zijn gesnurk, grrrrrrrrr) Dus ik denk dat we binnenkort toch maar gaan kijken of ze op der kamertje gaat. Maar ze ligt deze week iig bij ons want ook pappa was er nog niet aan toe om haar al dara te leggen. Nu scheelt hetdat de kamer 5 meter verder is en niet ergens boven in het huis ofzo, maar toch.

Nou iig leuk om jullie meningen te horen.

Gr Vanessa

Onze dochter ligt ook bij ons, zeker tot ze zes maanden is.
Mijn schoonmoeder doet daar ook raar over, in haar tijd moesten kids direct op hun eigen kamer. Reken maar dat wij over een aantal decennia ook denken dat we 't beter weten...
Dus doe maar lekker wat je zelf wilt, ook als je haar wel op haar eigen kamer wilt leggen.
Gr Irene

hoi,
jaap slaapt sinds week of 3 op eigen kamer. Zijn kamer ligt 1 verdieping hoger en omdat hij tot die tijd nachtvoedingen had, vond ik het vooral erg makkelijk hem op onze kamer te hebben. Alle adviezen/ commentaren hebben wij naast ons neer gelegd. We vonden t wel spannend hoor 1e paar nachten (kun je nagaan hoe we ons zullen voelen als hij op kamers gaat, hahaha). Nu ligt het erg rustig en prettig voor ons.
Groetjes mira, sinds 02-01 mama van jaap

Terug
Bovenaan