Vanaf wanneer slaapt jullie kindje op de eigen kamer?

Aangezien onze slaapkamer vrij klein is, slaapt onze Max al sinds nacht 3 in zijn eigen bedje. De eerste 2 nachtjes heeft hij in de reiswieg naast ons bed geslapen. Daarna is hij gewoon in zijn eigen bedje gaan slapen.

Onze dochter ging met 8 weken op haar eigen kamer. Daarvoor heb ik haar ongeveer twee weken overdag op haar eigen kamer laten slapen. Vanaf 8 weken was ze ook van de nachtvoeding af, daarvoor was het nog wel makkelijk om haar op onze eigen kamer te hebben. We werden ook steeds vaker wakker van alle geluiden die ze maakte in haar slaap.

laat je vooral niet door iedereen op je nek zitten. Als je naar iedereen moet luisteren doe je elke 5 minuten iets anders!

Onze zoon slaapt al vanaf dag een op zijn eigen kamertje.
Ik heb de eerste 7 weken borstvoeding gegeven maar hij ging gewoon weer terug naar zijn eigen bed.
Hij heeft niet voor niets een hele mooie nieuwe kamer gekregen.
En het liep allemaal prima dus waarom niet!

hoi

onze zoon ligt al vanaf zn geboorte op zn eigen kamer.
we hadden het bij mijn dochter van nu 3 ook gedaan,
dus beide vanaf dag 1 in eigen bed/kamer

iedereen moet doen wat ze zelf het prettigst vinden
ik vond het heerlijk dat ze in hun eigen kamer lagen
zo slaap je zelf ook lekker rustig

het is denk ik maar net wat je gewend bent,

Bij ons sliep hij ook op zijn eigen kamer vanaf de eerste dag.
Ik zou geen oog dicht doen als hij bij ons lag. Zou van elk geluidje wakker worden
Maar iedereen doet waar hij/ zij zich prettig bij voelt.

Laat de mensen om je heen maar kletsen

GR. Gienie

Wij hebben onze kleine meid als basis in haar eigen ledikantje laten slapen. Als ze moeilijk sliep pakten we de wiegbak op de kamer en legde haar hierin zodat we er niet steeds uit hoefde. Ikzelf slaap echter heel slecht als ze bij ons op de kamer ligt en merk dan van mezelf dat ik soms te makkelijk op elk geluidje inga, want soms maakt ze ook gewoon mopper geluidjes zonder dat ik echt iets hoef te doen zeg maar... Als ze op haar eigen kamer ligt kan ik makkelijker even nog blijven liggen en luisteren voordat ik handel...
Ik vind dat ieder lekker moet doen wat zij het best voor hun kleintje vinden. ik denk zelf dat je een kleintje helemaal nog niet kan verwennen met op eigen kamer slapen. Het is wat anders als je dat na 6 maanden ofzo nog doet denk ik, want ik denk dat een kind dan wel moeilijker naar een eigen kamer te verplaatsen is. Maar als ouders hun kind ook dan nog op hun eigen kamer willen hebben, wie ben ik daar om over te oordelen?! Lekker doen wat je zelf wilt!

Groetjes,
Nymue

Hoi!
Daar wilde ik eigenlijk ook net een topic over starten! (doe ik misschien alsnog...haha)
Nynke slaapt nog steeds bij ons op de kamer en ik wilde dat eigenlijk tot 6 maanden doen.... ze is morgen 18 weken. Het wordt vaak geadviseerd omdat je het dan toch eerder zou merken als er iets is.
Ben ik de enige?

Alleen ik kijk er wel naar uit hoor om mijn slaapkamer weer "terug" te hebben, weer lekker tv kijken in bed, boekjes lezen heerlijk.

groetjes,
Daphne

Nee, hoor Daphne!

Loek slaapt ook lekker bij ons! In het begin was ik ook overal wakker van, maar nu ben ik er meer aan gewend en wordt meestal pas wakker als hij echt tegen wakker worden aan zit. Na 5.00 uur slaapt hij vaak onrustig en dan pak ik 'm gewoon lekker bij ons in bed. Daar sliep hij trouwens de eerste maand elke nacht (tegen alle adviezen in...)
Dave en ik hebben er best moeite mee gehad om hem in zijn eigen bedje te leggen. T was zo gezellig! Op zijn eigen kamer slapen zie ik nog helemaal niet zitten!

mijn zus heeft haar zoon 4 jaar op hun kamer gehad. Hij wilde niet op zijn eigen kamer. Tja dat kan dus ook! Maar als je dat niet erg vindt, is het geen probleem, toch?! Loek slaapt overdag wel op zijn eigen kamer, dan went hij er wel aan voor straks.

Rosanne

Terug
Bovenaan