Veel discussies thuis

Ik kan niet goed uit jouw verhaal opmaken, welk gedrag je man vertoont, dat problematisch is. Of waar hij last van heeft. Je lijkt het niet eens te zijn met de diagnose adhd, maar waarom is niet duidelijk?

Ow zeker is dat wel het geval. Ik heb van dichtbij andere mensen mee gemaakt met adhd en veel van zijn gedrag lijkt op dat van die mensen. Hierdoor heb ik aangespoord dat hij hulp ging vragen. Hij had t zelf t idee dat er iets meer was.

Zijn gedrag: ongefocust, dingen niet afmaken, hyperfocus op de verkeerde dingen, geen overzicht.

Het proces is nog gaande en hun zien ook dingen die bij adhd passen.

Hierdoor moet ik achter dingen aan blijven lopen, blijven herhalen, alles zelf doen anders gebeurd het niet.

Dat hield ik jaren lang vol maar zoals gemeld, maar nu na 10 jaar eist t zijn tol lichamelijk en mentaal.

Ow zeker is dat wel het geval. Ik heb van dichtbij andere mensen mee gemaakt met adhd en veel van zijn gedrag lijkt op dat van die mensen. Hierdoor heb ik aangespoord dat hij hulp ging vragen. Hij had t zelf t idee dat er iets meer was.

Zijn gedrag: ongefocust, dingen niet afmaken, hyperfocus op de verkeerde dingen, geen overzicht.

Het proces is nog gaande en hun zien ook dingen die bij adhd passen.

Hierdoor moet ik achter dingen aan blijven lopen, blijven herhalen, alles zelf doen anders gebeurd het niet.

Dat hield ik jaren lang vol maar zoals gemeld, maar nu na 10 jaar eist t zijn tol lichamelijk en mentaal.
Dus het komt er een beetje op neer dat je jarenlang alles zelf opgelost hebt, hem eindelijk zover hebt dat hij hulp zoekt. Maar nu te horen krijgt dat je het zelf op moet blijven lossen?
Ik kan me goed voorstellen dat je daarvan baalt.
Ik heb niet echt een kant en klare oplossing voor je helaas.
Er zijn geloof ik wel programma's om mantelzorgers te steunen en te ontlasten. Ik weet niet in hoeverre daar een officiële diagnose voor nodig is.

Terug
Bovenaan