Veel discussies thuis

Mijn man is vroeger nooit wijs gemaakt in t leven en alles werd gedaan of aangereikt.
Daarnaast is hij heel erg ongefocust, weinig concentratie.
Ik heb graag de controle dus jaren lang vond ik dat prima dat ik t meeste deed qua afspraken, huishouden etc. Daarnaast zijn carriere die niet lekker liep. (Zoals aangegeven inmiddels een baan waar toekomst in zit.)
Na 10 jaar ruim eist het zijn tol.. het besef dat ik wel 4 kinderen lijkt te hebben ipv 3.

Momenteel heeft hij iets lopen om te kijken of hij wellicht adhd heeft.
De gene die het gesprek aan ging draaide het om naar dat het gezin het maar moest accepteren en zich aan moest passen zodat het voor hem makkelijker werd. Omgekeerde wereld.. dit proces is nog gaande.

Communicatie heb ik zoals aangegeven al zovaak geprobeerd maar ik blijf in herhaling vallen. Na de zoveelste keer zit de frustratie hoog.

Mede door al deze factoren en het dagelijks leven val ik vaak uit. Geen ruzie wel flinke discussie.
Dat is niet hoe ik wil zijn. Ik wil gewoon gelukkig zijn en mij een teamplayer voelen, ipv alleen.
Als het inderdaad om adhd gaat, gaat het om een beperking. Als jullie daarmee om leren gaan, kan dat best resulteren in dat hij uiteindelijk meer bijdraagt in het gezin.
Een blinde functioneert ook beter met een blindengeleidehond en een stok.

Bij adhd zie je de beperking niet zo duidelijk, dat betekent niet dat die er niet is.

Als het inderdaad om adhd gaat, gaat het om een beperking. Als jullie daarmee om leren gaan, kan dat best resulteren in dat hij uiteindelijk meer bijdraagt in het gezin.

Bij adhd zie je de beperking niet zo duidelijk, dat betekent niet dat die er niet is.
Vind ik geen reden om een heel gezin zich aan te laten passen (a 4 personen) zodat zijn probleem opgelost word! Hij vraagt om hulp hier mee en t word afgeschoven op t gezin. Lekker makkelijk.

Ik ga amper op vakantie en uitjes eens in de zoveel tijd....

Ik vraag om hulps en tips die ik kan gebruiken zodat ik eerst zelf aan de slag kan. Van wellicht mensen die het zelfde hebben mee gemaakt.

Je heb geen idee hoe diep bepaalde dingen geworteld zitten. Je oordeelt uit een paar berichten.
Dus. Samenvattend; jij vind dat het zo niet langer gaat thuis. Wil dingen en zaken veranderen. Maar zelf wil je geen hulp inschakelen… want geen goede ervaring in het verleden en te duur. Plausibel of niet, ik vind dat wel erg flauw richting je gezin. Want dan blijf je lekker doorgaan zoals het nu gaat. Zie het als een investering voor de toekomst. Ga een keertje minder op vakantie, en zet dat geld apart voor een goede therapie. Heb je als gezin toch mega veel profijt van?

Ik ga amper op vakantie en uitjes eens in de zoveel tijd....

Ik vraag om hulps en tips die ik kan gebruiken zodat ik eerst zelf aan de slag kan. Van wellicht mensen die het zelfde hebben mee gemaakt.

Je heb geen idee hoe diep bepaalde dingen geworteld zitten. Je oordeelt uit een paar berichten.
Klopt. Maar ik oordeel op basis van wat je hier neerzet. En als ik ook lees hoe keihard je reageert op je man, het wellicht hebben van adhd en weigert aan te passen… ja, ik vorm daar een beeld en mening bij ja.

Klopt. Maar ik oordeel op basis van wat je hier neerzet. En als ik ook lees hoe keihard je reageert op je man, het wellicht hebben van adhd en weigert aan te passen… ja, ik vorm daar een beeld en mening bij ja.
Over hard gesproken; je kan ook tips geven ipv oordelen over een paar berichten. Kort door de bocht.

Ik heb nooit gezegd dat ik mij helemaal niet aan wil passen maar het is van de zotte dat 4 mensen zich aan moeten passen zodat de gene met een issue het makkelijker word gemaakt en zogezegd door kan gaan zoals t gaat. Erg scheef.

Therapie heb ik ook aangegeven wel te willen maar ik kan en ga die 400 euro per maand niet betalen. Fijn dat jij dat met gemak wellicht uit kan geven maar ik niet. Daarnaast door geen goede ervaring en keer op keer mijn vertrouwen die beschadigd is, dat het erg moeilijk is om de stap te zetten.

Maar oordeel verder wat je wil. Fijne dag.

Ow en al totaal bijna 13 jaar heb ik mij aangepast. Zoals eerder vermeld ging dit 10 jaar goed.. maar goed daar is over heen gelezen zeker?

Again. Fijne dag

De vergelijking vind ik overigens raar. Als een blinde een stok of hond krijgt dan is dat dus een hulpmiddel/hulp.

Mijn man vraagt ook om hulp en ipv die geven op wat van manier dan ook, word t afgeschoven op andere en dat die voor de oplossing moeten zorgen.

De vergelijking vind ik overigens raar. Als een blinde een stok of hond krijgt dan is dat dus een hulpmiddel/hulp.

Mijn man vraagt ook om hulp en ipv die geven op wat van manier dan ook, word t afgeschoven op andere en dat die voor de oplossing moeten zorgen.
Hulpmiddelen bij adhd kunnen zijn: een planbord, om de planning in zichtelijker te maken.
Een taakverdeling maken die bij jullie beiden past, zodat deze makkelijker vol te houden is.
Een koptelefoon tegen prikkels.
Iedere dag 20 minuten op een spijkerbed. (Voor die laatste telt dat je het echt even een paar dagen moet geven, om te zien of het voor hem werkt.)

Terug
Bovenaan