Vennie / Stanneke zwanger

He Vennie,

Hoe gaat het met je in deze hitte, gaat het wel goed met je?????
Hier in Harderwijk gaat alles weer goed.
Door de antibioticakuur (vandaag de laatste 3 pillen) heb ik stukken   minder harde buiken, dus ik denk dat mijn blaasontsteking nu over is. Ik plas ook stukken minder 's nachts. Of te wel,   ik slaap weer 5 uur achter elkaar. Wat een heerlijkheid!!!!!!
Morgen even bellen voor de uitslag van de kweek. Maar ik ga ervan uit dat ik verder nix meer hoef te slikken.
Dinsdag mag ik weer naar de VK en dan gaat mijn moeder mee.
Afgelopen woensdag was ik ook bij de VK en toen maakten wij ons zorgen. Ik had sinds dinsdag heel weinig leven. Ik moest mijn buik wel een half uur heen en weer schudden voordat onze smurf in beweging kwam. Wat een gestres. De VK nam me heel serieus en heeft uitgebreidt gevoelt en hartje geluisterd. Sinds woensdagavond is smurf weer lekker aan het wiebelen.
Gelukkig was ik afgelopen week nix aangekomen. De teller staat nu op 6 kilo.
Helaas krijg ik wel hele lelijke striae op mijn buik. Maar ja, je kan niet alles hebben.
Als het maar goed gaat met ons smurfje.
Onze zoon vraagt nu elke dag, komt nu vandaag de baby, de baby moet nu komen. Hij heeft er zo'n zin in.
Voor hem heb ik een kraammanjde gemaakt, hij mag elke dag een kadootje uit kiezen zodra zijn broertje of zusje er is.

Ik hoop snel weer wat over je te lezen.

groetjes,
Stanneke, 37 wkn, 3 dgn

Hoi Stanneke!

He, he, eindelijk weer een berichtje van mij. De agenda stond gewoon overvol deze week. Veel te gek, eigenlijk.... maar ja, dat heb je wel eens.
Maar het gaat verder goed, hoor! Al was het vrijdag wel errug warm... dikke voeten tot gevolg!

Wat fijn dat je ontsteking weer verholpen is! Dat lijkt me inderdaad verdraaid lastig. En een paar uur slapen 's nachts is inderdaad heel wat waard.

Wat griezelig he, als je een tijdje geen teken van leven krijgt van die kleine! Brrr... Heb het ook een avond gehad. Gelukkig liet hij/zij zich 's nachts alweer voelen. Maar onrustig word je er wel van!
Ik moet morgen weer voor een echo en naar de gynaecoloog. Mijn stiefmoeder gaat dan mee. Die is heel nieuwsgierig naar de echo. Ook al hebben we het wel op video van de vorige keren, vindt ze het wel heel leuk om ook de uitleg te horen en dat eens 'live' mee te maken. Zelf heeft ze nooit kinderen gekregen, dus deze zwangerschap is voor haar een van de dichtsbijzijnde, zegmaar. Mijn broer heeft dan wel twee kinderen, maar zij heeft niet zo'n hechte band met mijn schoonzus. Ze heeft gisteren ook voor het eerst een zwangere buik gevoeld; die van mij dus. Met een wiebelend 'Babeitje'. Ze vond het heel bijzonder. Leuk hoor.
Bij mijn schieten de striae-strepen er ook in: 5 aan beide kanten naast mijn navel. Alsof iemand met z'n nagels heeft zitten krassen... Ach, er valt inderdaad weinig aan te doen. En ik ben toch niet zo'n bikini-type. (Nou.... ik wel, maar mijn figuur niet).

Dit weekend is de hele bovenverdieping in de laminaat gezet! Joepie!! Die klus is ook weer geklaard. Nu nog de plinten, dan schoonmaken en alles weer inrichten. De helft staat op zolder. En kan ik Babypark bellen om een afspraak te maken voor het leveren van alle bestelde spullen. Spannend!! Eindelijk het kamertje inrichten en gezellig maken. Ik kijk daar zo naar uit!

Maar eerst nog 4 weken naar school. Hopelijk wordt het niet al te warm, want ik werk in een bijgebouwtje en daar is het net een oven. Hopelijk zijn we over 2 weken al klaar met de rapporten, en dan is het gewoon nog aftellen geblazen. Ik merk wel dat ik het elke week zwaarder vind worden, dat werken. Afgelopen woensdag (op mijn verjaardag: 35 jaar!) hadden we sportdag. Wat enorm vermoeiend, zeg. Had ik niet eens een groepje kinderen, moet je nagaan. Maar ja, ik liep rond met het fototoestel, en wilde ook niet de hele tijd op mijn kont gaan zitten natuurlijk. Maar ik was afgedraaid. En toen nog taart halen enzo. Gelukkig kwam manlief op tijd uit zijn werk. Heeft mij naar bed gestuurd (het huilen stond mij nader dan het lachen) en heeft de woonkamer opgruimd, het toilet gedaan, boodschappen gekocht en gekookt. De schat!! Toen de visite kwam vond ik het toch wel weer leuk.

Nou, nu moet ik nodig mijn duo-collega mailen voor de overdracht. Ik laat morgen nog wel even weten hoe het bij de echo/gyn. was, goed?

Leuk dat je zoontje er zo naar uitkijkt! Spannend ook voor zo'n mannetje. Leuk idee van die mand!

Tot mails maar weer!!

Liefs van Vennie.
morgen 29 weken

Hoi Stanneke,

Ik denk, ik laat gelijk even weten hoe het bij de echo + gyn. was.
Deze echografiste had ik nog nooit gezien. Ze moest echt zoeken op het apparaat voor bepaalde knopjes. Toen zei ze: Kijk, dit is een oogje, en dit ook, en dit is het neusje en dit de mond. Nou werkelijk Stanneke, er was geen touw aan vast te knopen! Ik zei dat ik het toch echt niet kon zien. Reageerde ze nogal geprikkeld. Beetje raar. Vond het ook zo sneu voor mijn smoeder, want die zag voor het eerst een echo. Zo ontzettend onduidelijk allemaal! Was ze ook nog vergeten de videoband aan te zetten. Kregen we achteraf maar een paar seconden op band. Wel 6 foto's, maar bij 1 kun je een vage profiel zien, bij de rest eigenlijk niks. Jammer hoor.

Maar: gelukkig was alles goed. Kijk, daar gaat het uiteindelijk toch om! Prima lengte enzo. Genoeg vruchtwater. Hij was nu zo'n 1250 gram volgens haar. Bloeddruk door assistente 155/80; daarna door gynaecoloog 140/70. Wat raar dat dat binnen 2 minuten zo anders kan zijn...
Hoofdje ligt beneden, billen omhoog en rechte benen met voeten naast het hoofdje. Het is toch wel weer bijzonder hoor! En bewegen dat ie doet!

Nou, dat was nog even snel over het ziekenhuisbezoekje. Mag over 3 weken weer komen met alweer (jawel!) een echo. Wat ben ik toch een bofferd!

Succes morgen bij de verloskundige!!

Liefs van Vennie.

PS: Zeg Stanneke, weet je, ik zou het toch wel erg leuk vinden om (ja ik word nu heel brutaal...) jou tzt een geboortekaartje te kunnen sturen (en er misschien ook wel een van jou te mogen ontvangen...)
Nu is dit forum natuurlijk lekker anoniem, maar ik heb nog een mailadres wat we eigenlijk alleen voor bijvoorbeeld Marktplaats gebruiken. Het zijn onze doopnamen, en niet onze roepnamen, vandaar. Als je dat goed/leuk vindt, dan zouden we via dat mailadres wat gegevens kunnen uitwisselen. Nogmaals, als jij dat ook leuk vindt hoor. Als je lekker anoniem wilt blijven kan ik dat ook begrijpen. Nou, kijk maar even anders, goed? Denk er maar even over na. Hier heb je in ieder geval dat mailadres: willem.yvonne@gmail.com

Groetjes!!

Ha die Vennie,

Wat heerlijk dat je zovaak een echo mag, geweldig om iedere keer weer te zien hoe je babeitje is gegroeid en hoe hij/zij ligt. Weet je nog steeds niet wat het is?  
Zo te lezen ligt hij/zij goed he. Heerlijk he dat hij/zij zo lekker beweegt.
Je bloeddruk is wel wat hoog of niet?
Bij mij bij de vk was alles goed. Mijn bloeddruk was 120/70, ik was 7 ons gegroeid, nu in totaal 6,7 kilo aangekomen. Smurf ligt helemaal ingedaald en met zijn/haar koppie goed vast in het bekkenbodem. Dus als mijn vliezen breken dan mag ik lekker blijven lopen.
Per dag voel ik me anders. De ene keer goed, de andere keer niet zo lekker. Gisteren weer veel last van mijn bekken. DUs maandag maar weer even naar de fysio om mijzelf recht te zetten.
Mijn lief en ik vinden het steeds spannender worden wanneer de weeen beginnen etc. Ben geneigd om niet teveel meer ver weg te gaan. Dit is natuurlijk onzin want ik ben pas over 2 weken uitgerekend. Onze zoon vraagt nu elke dag of de baby komt, dat is ook logisch want we zeiden telkens als mam een hele dikke buik heeft dan komt de baby. En nu is de buik dik en ik heb verlof (verteld hij ook aan iedereen, lachen he) en is het wachten op de baby.
Mijn moeder is enorm nerveus omdat ik binnenkort ga bevallen. Ik word daar niet helemaal goed van. Vandaag vertelde ik haar dat ik gisteren weer had gespuugd en niet lekker was en dat ik veel last heb van mijn bekken en hierom morgen niet naar de verjaardag van mijn zwager ga. Meteen de reactie, 'je bent toch niet begonnen he' Pufffffff.
Ook had ze bedacht dat het maar zo kon zijn dat onze zoon (is nogal bijdehand) de baby straks zelf uit het bedje zal gaan halen. Hier kan zij zich nu al druk over maken. Ik heb hier nog niet eens over nagedacht.
En zo gaat het maar door en maar door.
Is dit herkenbaar voor jou vanuit je vader en stiefmama?

Liefs,
Stanneke, 38 weken precies

Terug
Bovenaan