Vennie / Stanneke zwanger

Ha die Vennie,
Mooi zeg die echo en dat ie een plasje deed en daarna weer zat te drinken, vies eigenlijk he.
Voel je 'het' al lekker bewegen in je buik?
GEzellig is dat he. Zijn jullie al namen aan het bedenken? Wij hebben gisteren de proefdruk van het kaartje ontvangen. moet er vandaag even mee terug want we vinden het lettertype (kids) toch erg rommelig en de kleur willen we wat intenser. van het lettertype.
Gelukkig bestaan er proefdrukken zullen we dan maar zeggen.
Ze hadden de proefdruk gemaakt met de meisjesnaam, bijzonder om te zien.
Inmiddels staan bij ons alle meubels in de babykamer en we hebben een lampje aan de muur hangen. Per week wordt het echter. Onze zoon gaat iedere avond er even naar toe om welterusten te zeggen tegen het kamertje en mijn buik. Lief he.
HIj heeft nu een mooie nieuwe kast in zijn kamer en voelt zich heel stoer dat hij geen babymeubels meer heeft staan. Ik lach me slap.

Je zal inderdaad wel gedacht hebben toen je mijn naam bij schaamlippen zag staan van wat heeft die nu weer.
In eerste instantie dacht ik ook echt dat ik de enige van de hele wereld was die daar spataders heeft. Maar dat blijkt reuze mee te vallen. En als het goed is gaat het weer over (hoop het wel, want lijk wel een jongen.....)

Heb jij nog originele ideeen (vanuit de schoolpraktijk) voor tractaties bij geboorte? Onze zoon mag natuurlijk tracteren na de bevalling op het kdv, maar beschuit met muisjes voor een peutergroep van anderhalf - 3 jaar is ook zo wat.

Vandaag ben ik 32 weken zwanger, nog 6 dagen en 3 avonden werken en dan heb ik verlof, wat een zaligheid. Ben er helemaal aan toe, al scheelt het wel dat ik nu 3 dagen werk in plaats van 4 dagen.
Hou jij het werken nog allemaal vol? Ga je met de zomervakantie met verlof of al eerder?

Liefs Stanneke

Hoi Stanneke!

Wat heerlijk: het einde van hard werken is in zicht voor jou! Aftellen geblazen! Ik werk inderdaad tot de zomervakantie door. Op zich natuurlijk erg lekker om het schooljaar met de kinderen af te kunnen maken. Mijn verlof begint midden in de zomervakantie; ben dus 3 weken eerder vrij dan mijn verlof. Gelukkig is er sinds vorige jaar augustus een regeling dat, als je in het onderwijs werkt en je zwangerschapsverlof in de zomervakantie valt, je maximaal 3 weken terugkrijgt die je dan achter je verlof aan kunt plakken! Kijk, dat is beter! Dat betekent dat ik ongeveer tot kerst lekker thuis mag blijven! Niet verkeerd!

Ben vandaag 24 weken. Nog 9 weken werken (net 2 heerlijke meivakantieweken acher de rug!). Werken gaat nog wel, al ben ik de afgelopen 3 weken erg gegroeid, dus ben benieuwd hoe het is als ik woensdag weer ga beginnen. We hebben met Hemelvaart lekker do en vr vrij, (gaan we lekker een paar dagen met 8 vrienden weg!) dus die week hoef ik alleen op woensdag te werken. Ook hebben we nog sportdag op 6 juni (toevallig mijn verjaardag: 35 jaar.... aaaargh!). Die dag loop ik er ook gewoon een beetje voor spek en bonen bij: prima! Ik denk dat die 9 weken snel voorbij zullen gaan.

Ja, het is heel gezellig om Babeitje te voelen bewegen. Steeds ietsje harder. Het blijft echt wel heel bijzonder hoor! Tsjonge...
En we hebben ons ook weer op namen gestort. Ik vind het moeilijk, maar we komen er vast wel uit! Zal wel raar zijn geweest om al 'zwart op wit' de meisjesnaam op een kaartje te zien! Het gaat nu echt echt worden, he?

Wat betreft die traktaties: het puntje (een derde) van een lange vinger in de boter dopen en dan in de muisjes is ook erg leuk en niet zo'n geklieder. Of slagroomsoesjes uit de vriezer half dopen in (au-bain-marie gesmolten) witte chocolade en dan in de muisjes. En dan weer in de vriezer terug. Ook handig voor kraamvisite. Je haalt er gewoon uit wat je nodig hebt. En heel smakelijk!

Nou, ik ga weer even wat doen. Sterkte met de laatste werk-loodjes! En dan heerlijk met de pootjes omhoog en genieten van de rust!

Liefs van Vennie

Ha Vennie,

Hoe bevalt het weer om te werken, kan je het nog volhouden? Deze week werk ik voor het laatst. Vanavond vergadering, morgen overdag + avond en woensdag. Ik kan er nu al tegen op zien want ik ben vreselijk moe. Denk dat mijn HB wat aan de lage kant is of zo, maar goed volgende weekweer naar de verloskundige en dan vraag ik wel of ze hem wil checken.
En ben je er inmiddels al uit welke naam het gaat worden? Het is idd raar om de naam op zo'n proefdruk te zien, aan de andere kant wordt het dan ook steeds echter. En dat is ook weer erg leuk.
Volgende week heb ik de intake van de kraamzorg, dit gebeurd telefonisch en ik zal komend weekend de laatste spulletjes in huis hlen die we nodig hebben. Ondanks dat het onze tweede is ben ik nog behoorlijk aan het inslaan.
Mijn lief is weer verder gegaan met de zolder. Hij hoopt eind deze week een stuk opgeschoten te zijn met deze kamer. Donderdag en vrijdag is hij lekker vrij. Donderdag een voetbal toernooi maar vrijdag kan hij de hele dag klussen en zaterdag natuurlijk ook. Dat zal ook een lekker gevoel geven als die kamer zo'n beetje klaar is, dan staat alles op zijn plek voor smurf komt.
Nou ik ga even voor huisvrouw spelen.....mijn hulp is nl op vakantie dus ik mag zelf aan de slag. Bah.

Liefs Stanneke (33 wkn en 4 dgn)

Ha Vennie,

nou mijn verlof is begonnen, afgelopen woensdag heb ik met mijn collega managers uitgebreidt geluncht en ben ik verwend met een prachtig boeket met allemaal zakjes maskers, borstencreme etc en een heerlijke doos met kneipp verzorgingsproducten. Afgelopen vrijdag, 1e verlofdag, werden wij gewekt door de deurbel en de bakker stond voor de deur met een uitgebreid ontbijt voor ons, van 1 van mijn teams. Leuk he.
Volgende week dinsdag moet ik nog even terug voor een presentatie aan de maatschap voor een project dat wij hebben lopen en dan is het helemaal klaar voorlopig.
Donderdag ga ik de laatste dingen kopen die ik nog moet hebben en dan is het zo'n beetje allemaal klaar en af. Babykamer is erg leuk geworden. De kleuren combi aqua blauw met lime groen is mooi en lekker fris.   Een aanrader!!!
Hoe gaat het met jou, hou je het allemaal nog vol en wanneer moet je weer naar de gynaecoloog?

groetjes van Stanneke, 34 +4

Hoi Stanneke,

Wat heerlijk dat je verlof hebt! En wat lief dat je collega's je zo verwend hebben!
Ik moet nu nog 7 weken werken (=21 dagen, ja.... ik tel af, hihi!).
Vooral de gymles is zwaar, omdat ik dan ook nog ruim 10 minuten naar en van de gymzaal moet lopen. Dat moest ik maar niet meer doen en gaan ruilen met mijn duo ofzo.

Ben toevallig vandaag weer naar de gynaecoloog geweest. Bloeddruk 140/80. Hij kon het hartje alleen niet vinden met de doptone. Het duurde maar en het duurde maar. Hij snapte het zelf ook niet. Hij zei dat dit hem nooit gebeurde. Ik vroeg aan hem of ik me al zorgen moest gaan maken, maar dat hoefde niet want hij had 't heel lichtjes wel al gehoord. Toch nam hij me even mee naar de overkant van de gang om even met de echo te kijken. En ja, toen zagen we duidelijk een hartje! Gelukkig maar!

Wat leuk dat je babykamer af is. Die kleuren vindt ik inderdaad heel leuk. Heb bij Babypark daar ook leuke spullen van gezien (in die kleuren) van het merk tuc-tuc. Wij hebben tot nu toe neutrale kleuren, maar wel zo'n fris groen dekentje en aankleedkussenhoes. Verder wachten we even af wat het gaat worden, maar als het een jongetje is ga ik me ook uitleven in dat frisse blauw en groen. Erg leuk!

We zijn met hemelvaart heerlijk een paar dagen weg geweest met 6 vrienden. Met z'n achten in een huisje in Diepenveen, vlak bij Deventer. Leuk huisje op een landgoed. Mooi weer en gezellig. Een van de stellen deelde mee dat zij ook een baby verwachten! Nog maar 9 weken zwanger, maar ze konden niet het hele weekend hun mond houden. Super!

Morgen met schoonmama even naar de Baby Dump. Niet omdat ik nog zo veel nodig heb, maar zij vindt dat wel even heel gezellig. En ik ook hoor! Ik vind vast nog wel iets om in het booschappenmandje te doen! Geen probleem! En ik las op dit forum dat ze een bepaalde babyfoon voor weinig geld verkochten, dus die neem ik in ieder geval mee. Nu nodig naar bed!

Welterusten en tot mails maar weer!

Liefs van Vennie (26 weken)

Geniet van je verlof!! (PS, we zagen dit weekend op de borden ook 'Harderwijk'   staan, toen zei ik nog tegen mijn man "Daar woont Stanneke!" (ja toch?) Hihihi.

Ha Vennie,

inderdaad woon ik in Harderwijk (Zuid) grappig dat je langs ons heen bent gereden.
En heb je je nog kunnen inhouden met het winkelen in de babyzaak???
Ik ga vanmiddag weer naar de prenatal. De laatste dingen kopen, je kent het wel.... waarschijnlijk met weer veel te veel thuiskomen.
vanmorgen heb ik de intake gehad met de kraamzorg (Icare) en omdat ik bij de IZZ verzeker ben met toppakket krijg ik 8x 8 uur kraamzorg, exclusief partusassistentie!!!
Lekker he. Dit voelt wel vrij relaxed moet ik zeggen.
Gisteren bij de verloskundige geweest, inmiddels 6 kilo aangekomen.
ze verwacht dat het een klein kindje is van 6 a   6 1/2 pond. Ze heeft mijn buik lopen voelen en meten op een gegeven moment dacht ik oje, als het maar goed is he als ze zo lopen te voelen.
Het kindje is al ietsjes ingedaald en ligt mooi met het hoofdje naar beneden. Een lekker gevoel omdat onze zoon tot en met de 36e week in stuit lag...
Mijn bloeddruk is keurig, 120/70. Over 14 dagen mag ik weer.

Nou ik ga weer even verder met de geboortekaartjes schrijven.

Liefs,
STanneke vandaag precies 35 weken

Hoi Stanneke!

Hoe gaat het met je? Het gaat opeens wel heel hard he? Je bent nu al bijna 36 weken: spannend! Vermaak je je een beetje zo in je verlof?

Ik tel ook de weekjes af, hoor. Nog 6 weken naar school! En dan nog 7 weken tot de bevalling. Lekker lang verlof dus. Niet verkeerd.

Ik heb me aardig kunnen inhouden met winkelen. Maar dat komt ook omdat ik de voornaamste dingen nu al wel heb. Wel heb ik nog een vierseizoenen slaapzakje gezien van Little Company, maar het was de laatste en zag er een beetje smoezelig uit, dus die koop ik ergens anders nog wel een keertje. En het is ook gelukt om die babyfoon te scoren met maar liefst ruim 50,- korting! Van 119,95 voor 68,-! En dat vanwege een tip op dit forum! Helemaal leuk!

Over 2 weken heb ik weer een echo en gaat mijn smoeder mee. Daarna gaan we nog naar de Kids Factory in Amsterdam. Ik denk dat ik daar nog wel in de verleiding ga komen om het een en ander te kopen. Het is zo'n leuke winkel! Baby-dump viel wel tegen, moet ik zeggen.

Is 8x8 uur kraamzorg veel? Weet je dat ik eerlijk gezegd niet uit mijn hoofd weet op hoeveel uur ik recht heb? Heb de zorg wel geregeld, hoor. Er komt een bekende bij ons kramen. Dat vind ik wel heel gezellig. Wel via een officiele instantie hoor. Moest ook even opzoeken wat partusassistentie was; had ik ook nog nooit van gehoord. Maar super dat je dat krijgt, die extra hulp!
Ik kreeg zaterdag het kraampakket van mijn zorgverzekeraar ONVZ. Tsjongejonge, wat een enorme verbanden zitten daar in! Maar gelukkig zaten er ook leuke dingen is zoals een knuffelslingeraapje en een heel pakket met verzorgingsflessen voor de baby.

Het valt nog wel mee, die 6 kilo. Netjes hoor. Ik denk dat ik nu zo'n 8 of 9 kilo ben aangekomen. Moet je zeggen dat het mij nog meevalt. Was al bang dat ik 20 kilo zou aankomen, maar gelukkig niet! Het zit ook alleen maar op mijn buik. Misschien ook iets vollere bovenbenen, maar verder valt het gelukkig mee. Ik voel me nog geen walvis, maar ja.... we zijn er nog niet!

Nou, ik ga een broodje eten. Doe rustig aan, he!

Liefs van Vennie

Ha Vennie,

Ja mijn verlof is heerlijk. Ik heb me nog geen moment verveeld. Vandaag eindelijk een lamp gevonden voor de babykamer. Een Winny de Poeh lamp voor aan het plafond. In de kleurtjes van de kamer (limegrone, aquablauw en oranje).
Sinds vandaag weet ik dat ik een dikke urineweginfectie heb. Heb sinds vandaag een kuurtje en moest ook een urine op kweek inleveren in het ziekenhuis.
Voel me sinds vorige week woensdag niet zo top. Veel harde buiken en allerlei pijntjes etc. Dus vrijdag had ik de verloskundige gebeld en zij dacht dus aan een 'vieze pies'.
Hopen dat de kuur snel aanslaat en wie weet hoef ik dan ook minder te plassen 's nachts. Dat zou fijn zijn he.

Voor wat betreft je kraamzorg. Standaard is de indicatie bij het geven van borstvoeding 44 uur exclusief de partusassistentie. En bij flesvoeding is het 40 uur exc. Op basis van een keizersnee of bekkeninstabiliteit scoor je 54 uur. Dus mijn 64 zijn ernstig riant, lang leve de IZZ verzekering he.

Morgen komt mijn moeder de gordijnen van de babykamer nog inkorten en dan is voor de baby alles dik in orde.
Gisteren had ik een ziel over mijn matras gespannen, dat wordt aangeraden he als matrasbescherming voor het geval je vliezen in bed breken. Ik heb hem er 's avonds direct uitgehaald. Manlief en ik werden gek van mijn gekraak. Ik gok het er maar op. Dat zeil is altijd nog snel genoeg onder het hoeslaken te proppen bij de bevalling.

Hoe gaat het met je Crohn, houdt die zich een beetje rustig ??
Enne, ben je er al uit voor wat betreft de namen?

nou ik ga mijn zoonlief lekker voorlezen en in zijn bedje stoppen.

Liefs,
Stanneke, 36 weken en 4 dagen

Terug
Bovenaan