Vennie / Stanneke zwanger

Hoi Stanneke!

Zo, het is weer lekker weekend! Best een heel drukke week gehad. Zeker na die studiedag en al die 10-minutengesprekken. Elke dag naar school geweest, terwijl ik 3 dagen werk. Merkte dus ook gisteren dat Crohn zich even liet 'voelen'; even een signaal dat ik toch rustiger aan moet doen. Gelukkig is het de komende week een stuk rustiger. Woensdag werken en donderdag hebben we Paasviering in de kerk en een paasbrunch. Ook een continuerooster, waardoor de kids al om 14.00 uur uit zijn. En ja, vrijdag is het Goede Vrijdag, dus dan lekker een dagje vrij!

Gaat alles goed met je? Leuk dat jullie het hartje weer konden horen! Tsja, die vk toch! Ach, als het een ouder type is, dan zal ze ook nog wel een ouderwets idee van het 'rollenpatroon' hebben. Dat mannen tegenwoordig gewoon bij alles meehelpen en heel zorgzaam kunnen zijn, gaat er bij haar waarschijnlijk dus nog niet in! Nou, dan boffen wij maar met zulke mannen!

Wij gaan op dinsdag 10 april voor onze 20 weken echo (en 1 dag, hihi). Nou, daar kijken we wel naar uit. Heeeel af en toe denk ik iets te voelen, maar dan is het zo snel weer weg dat ik denk 'was dat 'm nou?'. Ik kijk er dus erg naar uit om Babeitje te gaan voelen. Dat lijkt me heel bijzonder. Wat betreft dat aankomen, ik geloof dat er al zo'n 6 kilo meer aan mijn dijen hangt... (nou ja, niet alleen aan mijn dijen natuurlijk...

Inderdaad moet je lijf op zich wel zonder koemelk kunnen. (Als je erover nadenkt is het inderdaad een rare gewoonte: je drinkt de melk van een ander 'zoogdier' terwijl je zelf al volwassen bent...). Vanwege mijn prednison -wat botontkalking veroorzaakt- moet ik Calci Chew nemen; een kalkkauwtablet. Maar in zwangerschapsvitamines zit natuurlijk ook vitamine D voor sterke botjes.

Wat heerlijk dat jullie lekker een weekje op vakantie gaan! Geniet er lekker van! Over 3 weken heb ik 2 weken meivakantie. Lekker even de tijd om het een en ander in huis voor te bereiden. Op donderdagavond 12 april gaan manlief en ik naar het Babypark in Gouda (www.babypark.nl) om even lekker te shoppen. We halen in ieder geval de kinderwagen die je op de site op blz. 85 van de gids kunt zien: de Stokke kinderwagen. Je ziet 'm daar in verschillende kleuren, maar we vinden die grootste afbeelding qua kleur het mooiste. Op blz.108/109 staat een kamertje wat we wel mooi vinden. Die gaan we dan ook even van dichtbij bekijken. Leuk! Zin in!
Vanmiddag even shoppen hier in Hoofddorp. Moet nodig van die charmante grote zwangerschapsslips kopen. De rest zit toch echt niet lekker meer. En wil ook nog graag een lekkere spijkerbroek. Er is een leuke zaak hier, Baby Twinkel, en ze hebben pas een verbouwing gehad: even kijken dus!

Nou, volgens mij is het weer een heel verhaal (dat zie je altijd pas als het geplaatst is...) maar goed...

Fijn weekend verder en geniet lekker van de zon!!

Liefs, Vennie

Ha die Vennie,

Ja heerlijk he, wat een weertje, een beetje sneu maar onze zoon ligt op de bank met 40 graden koorts door ontstoken keelamandelen. Mannetje is echt niet lekker. Zo kennen wij hem niet, onder een dekentje en neits doen. Reuze sneu. Net heeft hij anderhalf uur in zijn bedje geslapen en heb ik even heerlijk in het zonnetje gelegen. Lekker een kleurtje krijgen.
Vanavond heb ik werkoverleg met 1 van mijn teams, voor mij is het deze week dus ook 5 dagen werken ipv 4. Ik merk dat het nu echt zwaar wordt het werken. Door die irritante bekkenklachten houd ik het nog maar net vol, maar goed mijn verlof zit er aan te komen dus nog even anderhalve maand doorbijten en dan heerlijk vrij.
De zolder gaat gestaag. Manlief is nu bezig met de plinten en hij hoopt zaterdag of maandag de vloer in de 1e kamer te kunnen leggen. Als dit gedaan is gaan we de babykamer leeghalen en de babyspullen er neer zetten. Vervolgens gaat hij verder met de andere kamer. Dus we hopen dat het allemaal gaat lukken.
Op babyinfo heb ik een mooie badstandaard gezien voor op het bad. Die ga ik bestellen.
Verder moet ik nog wat beddegoed voor de kleine smurf halen en wat schattige eerste dagen pakjes en een mutsje.
Voor het kamertje heb ik mooie gordijnen gezien (wit / aquablauw/limegroen) erg leuk. De kamer wordt wit/aquablauw/ limegroen en als het een meisje wordt komen er paarse assecoires bij. De 2e naam van onze smurf weten we ook.
Vrijdagmiddag neem ik lekker vrij, dan ga ik geboortekaartjesboeken halen. Heb op het net al wel het e.e.a. gezien wat wij samen waarschijnlijk leuk vinden. Nu nog teksten bedenken en dan kan ook dit verder besteld worden (proefdruk).

Nou succes deze week met de paasviering en fijne paasdagen als we elkaar niet meer schrijven .

Liefs,

Stanneke (27 wkn/ 4 dgn)

Hoi Stanneke,

He he, eindelijk weer eens een berichtje van mij. Ik schrik er zelf gewoonweg van hoe snel de dagen toch voorbijvliegen. En dat terwijl ik je toch nodig moet vertellen hoe de 20 weken echo is gegaan!

Vanwege mijn medicijngebruik kregen we een uitgebreide echo (screening?) ondanks dat mijn medicijnen geen vergroeiingen ofzo als bijwerking zouden kunnen hebben. Maar toch: prima natuurlijk! Alles was goed, al wil ze me over 2 weken, de 26e nog een keer zien omdat ze -volgens haar- het hartje niet goed kon zien. Hij deed het wel goed hoor, maar blijkbaar wil ze de kleppen ofzo nog beter bekijken? Ik probeer me gewoon maar niet teveel zorgen te maken...

Bijzonder hoor, om die kleine weer even te zien. Hij was flink eigenwijs, zei de echografiste. Omdat hij steeds draaide op momenten dat zij juist bepaalde dingen zocht met de camera.

Gisteren naar Gouda geweest; kamertje bekeken en wandelwagen besteld! Joepie!! Morgen nog even voor de zekerheid langs nog een andere zaak, maar ik denk dat het dat ene kamertje wel gaat worden. Leuk hoor! We hebben van Lodger zo'n lekkere wikkeldoek meegenomen. Erg leuke dingen van Lodger!!

Hoe gaat het met je zoon? Is hij weer helemaal opgeknapt? Zielig als zo'n klein mensje zo ziek is!

Ja, je zult ondertussen wel aftellen op je werk tot je zwangerschapsverlof. Zeker met zo'n naar bekken kan ik me voorstellen dat je er erg aan toe bent! De 30 weken komen tenslotte al in zicht, toch?

En kon je nog slagen met het zoeken naar een leuk geboortekaartje? Moeten wij ook nog. En namen.... ZUCHT... dat wordt nog een hele toer! Maar ja...

Nou, morgen nog even op babykamerjacht en misschien laminaatjacht. Maar ook geniet van het mooie weer! Nog een week naar school en dan lekker 2 weken vrij! Heerlijk!

Nou, tot mails maar weer!

Liefs van Vennie (20/4)

Ha die Stanneke!

Hoe is het nou? Alles goed? Jij bent vandaag -als het goed is- 30 weken zwanger!! (Goed onthouden he?). Het einde is in zicht! Nog even volhouden!!

Ik hou het heel kort vandaag, want ik ben nog druk aan wat schoolwerk bezig, maar wilde dit heugelijke feit natuurlijk niet zomaar voorbij laten gaan!

Liefs van Vennie.(21wk, 3 dg)

Hoi Vennie,

Wij zijn net lekker terug van een weekje vakantie. Heerlijk uitgewaaid in Zeeland. Zalig hoor. Nu weer verder met de babykamer, een kast kopen voor onze zoon en dan kunnen de babyspullen (kommode, kast en bedje) in de babykamer en kan ik beoordelen wat ik nog meer moet kopen. Gisteren in Zierikzee in een babywinkeltje 2 van die eigenwijze mutsjes met een punt en een knoopje in de   punt gekocht en konijnenslofjes. Schattig hoor.
Wat leuk dat je de 20 weken echo hebt gehad en alleen maar goed als ze je nog een keer willen zien vanwege het hartje. Soms ligt het net aan de zwangerschapsduur voor ze het hartje goed kunnen beoordelen. Als je dit te vroeg echooot dan kan je dit inderdaad niet goed beoordelen. Dus alleen maar leuk toch een exta echo?

Ben je geslaagd voor de babykamer en wanneer wordt deze geleverd?

Groetjes van een uitgeruste Stanneke (30 / 1)

Hoi Stanneke!

Wat lekker dat je een fijne vakantie hebt gehad. En leuk dat je geslaagd bent met het mutsje! Ik kan me herinneren dat je dat een hele tijd geleden al schreef, dat je een mutsje met een puntje wilde hebben. Ik heb er ook op gelet in winkels, maar nog niet gezien. Leuk hoor.

Dinsdag ben ik met mijn smoeder weer naar Babypark in Gouda geweest en we hebben daar behoorlijk ingeslagen! Helemaal leuk! Van mijn pa en haar kregen we de Maxi-Cosi. Een hele mooie: 'Papillion' heet ie. Appeltjesgroen, blauw ruitje en heel donker legergroen en witte vlinders. Met een bijpassende voetenzak. Wat een verwennerij!

Verder het kamertje besteld! En zo'n tof thermobad van Bebejou in een sjieke brons-kleur met bijpassende tummietub, standaard en luieremmer. En matrasjes voor het ledikant en de wieg (die we al hebben van mijn broer). Mooie klamboesluier voor boven het ledikant, dekentjes, box en nog veel meer. Dat komen ze allemaal eind juni brengen in een keer. We konden de wandelwagen meenemen die we hadden besteld. Die staat nu te pronken in de woonkamer! Ik vind 'm toch leuk! Kan niet wachten om ermee rond te banjeren!

Gelukkig ook laminaat gevonden. Mooie teak-kleur van Quickstep. En nieuwe vloerbedekking voor op de trap. Van alles dus geregeld, besteld en uitgezocht, alleen moet het 'grote werk' nu dus nog beginnen. Maar dat gaat vast goedkomen!

Straks de extra echo voor het hartje. Ben benieuwd. Ik maak me gelukkig niet al te druk. Sinds maandag kan ik (en dus ook mijn man) Babeitje aan de buitenkant voelen bewegen. Wat bijzonder is dat zeg! De buurman zei gisteren nog dat ik de afgelopen 2 weken flink gegroeid ben, dus dat zal op de echo ook vast wel te zien zijn. Ik neem m'n videoband maar weer mee! Leuk hoor. Hopelijk krijg ik nu wat meer fotootjes. Vorige keer maar 1, en die was ook nog eens super wazig...

Ga nu gauw douchen, want manlief komt me zo ophalen voor de echo. Vanmiddag weer terug naar het ziekenhuis voor een afspraak met de gynaecoloog. Ben al 6 en een halve week niet door iemand gezien. Beetje raar he? Mijn schoonmoeder gaat mee. Grappig, heb eigenlijk nog nooit iets met haar alleen gedaan, besef ik me nu.

Nou Stanneke, het doesje wacht op mij. Fijne dag verder en succes nog met het verbouwen of is dat nu bijna klaar?
Tot schrijfs maar weer!

Liefs van Vennie (22/3)

Ha Vennie,

Hoe was de echo, was alles goed en kon je alles mooi zien? Ik hoop dat alles goed was.
Heerlijk he om alles aan te schaffen en in huis te krijgen. Het wordt dan echter he.
De babykamer wordt bij ons steeds meer gevuld, de commode heb ik gisteren 'gevuld', maandag kopen we een nieuwe kast voor onze zoon en dan gaat de babykast naar de babykamer en staat alles er. Nu nog gordijnen uitkiezen, een klamboe en en mooie lamp en dan zijn we een heel eind.
We hebben een badstandaard besteld die we op het bad kunnen plaatsen, deze komt volgende week binnen.
De geboortekaartjes hebben we besteld, en de tekst net doorgemaild. Volgende week komen de envelopjes binnen en kunnen we envelopjes gaan schrijven.
Weet jij of je die ooievaarpostzegels bij het postkantoor kan kopen of moet bestellen?

Sinds dinsdag heb ik  'volgelopen' benen. Een en al vocht in die benen. Ik lijk wel een tachtig jarige zeg, en het loopt beroerd. Bah.

Vanavond hadden mijn lief en ik een intakegesprek voor de basisschool voor onze zoon, een nieuwe fase hoor. Erg leuk om te zien hoe het er in het onderwijs nu aan toe gaat in vergelijk met  vroeger.....

Nou ik ga nog even babykleertjes strijken, nesteldrang noemen ze dat geloof ik. Schattig he al dat nieuwe kleine spul.

Liefs,

Stanneke, vandaag 31 weken.

Hoi Stanneke,

Alles was goed bij de echo! Superfijn! De echo zag er erg goed uit en het hartje was prima. Ook kon ze zien dat ie een plasje deed (in mijn buik, notabene!) en dat ie slokjes nam. Dat konden wij ook zien; grappig hoor. Zwaaien met de handjes, zo schattig. En een lekker bol koppie.... ik ben verliefd! Heb voor het eerst ook een paar   traantjes gelaten tijdens de echo... Weer 2 fotootjes en een paar minuutjes film op de band rijker.

's Middags bij de gynaecoloog ook alles goed. Bloeddruk 140/70. Nog even bloed laten prikken voor glucose en HB, kan ik morgen over bellen. Ikzelf had die ochtend al het hartje zien kloppen, maar speciaal voor mijn schoonmoeder liet hij het ons nog even horen. Hoe aardig!

Ja, het wordt nu toch echt 'echie' met al die leuke spullen in huis! Lekker dat het bij jullie ook al praktisch klaar is.

Wat leuk dat jullie geslaagd zijn met de geboortekaartjes! Wij moeten nu toch echt eerst maar eens achter de naam aan... Erg moeilijk! Die postzegels kun je trouwens in ieder geval bestellen op www.tntpost.nl en dan kiezen bij 'speciale postzegels' en dan heb je vellen van ''Vijftig voor de baby", Maar die kun je vast ook gewoon op het postkantoor kopen.

Wat lastig van al dat vocht in je benen! Zeker met dit warme weer is het erger? Op onze 'pufclub' hebben de mannen geleerd om de kuiten van de dames te masseren. Schijnt goed te helpen tegen kramp en vocht enzo. Hij had beloofd dat hij dat vanavond nog even zou doen. Ben benieuwd.
Ik moest wel lachen toen ik deze site opende: ik zag je naam ook staan bij de topic 'schaamlippen'. Ik dacht: die Stanneke gaat nu vast schrijven van: Hihi, die Vennie heeft dikke lippen!. Maar nee... gelukkig. Ja, rare kwaaltjes kun je hebben, zeg, als zwangere vrouw. Maar goed, gaat vast wel weer over.

De basisschool voor je zoon bekijken. Wat een spannende fase gaat er aanbreken. Leuk hoor. Zal wel wennen zijn.

Nou Stanneke, ik ga m'n oogjes maar eens dicht doen. Sterkte met die lastige benen en je bekken en veel plezier met 'nestelen'!

Liefs van Vennie

Terug
Bovenaan