Vennie / Stanneke

A

Anoniem

Guest
Ha Vennie,

Lachen zeg die opmerking van je . Die gynaecologen hebben toch ook werkelijk geen vak. Niet te snappen dat het over het algemeen allemaal mannen zijn.
Hoop voor je dat morgen je nacontrole goed is.
Heb je geen buikpijn meer gehad?
Mijn NOD is over een weekje of wat eerder en tot nu toe voel ik me ook gewoon zo als anders, dus ga er van uit dat ik niet zwanger ben. Al hoop je dit natuurlijk toch altijd wel he.
Onze zoon is op het moment erg bezig met broertjes en zusjes. Zijn vriendje heeft namelijk een broertje gekregen en hij vindt dit geweldig.
Nou dat is dan alvast mooi mee genomen mocht het zover zijn.
Vanavond bij het naar bed brengen zei hij dat zijn broertje wel bij hem in bed mocht liggen, dat kon best. Schattig he.

Nou ik ga gauw weer even Bridget kijken die probeert een Gooise vrouw te worden, heb vanavond voor mijn werk al genoeg achter de computer gezeten. Heb blok-ogen.

Liefs,
Stanneke

Heeee Stanneke,,

He, he, eindelijk! Even weer eens lekker achter het computertje naar het forum kijken. Een enorm drukke week achter de rug, vandaar. Ik sta voor de klas en we hebben een enorm project rond de Kinderboekenweek. Erg leuk, maar naast het gewone schoolweek wel erg druk. En ja, je wilt er dan toch iets leuks van maken voor de afsluitavond...

Hoe is het met je? Alles goed? Wat leuk dat je een Vennie/Stanneke onderwerp bent begonnen, hihi!

Mijn buikpijn is snel weer weggegaan nadat de menstruatie een beetje op gang was gekomen. Maar mijn menstruatie was wel erg kort. Raar hoor...

Ik had vrijdag mijn nacontrole (bij een vrouwelijke gynaecoloog (zij had ook de curettage gedaan); ze bestaan dus wel: vrouwelijke gynaecologen!).
Alles was goed. In het 'weefsel', zoals ze dat dan noemen, was niets bijzonders gevonden qua erfelijke dingen of fouten in de chromosomen.
Maar als ik de volgende keer weer zoveel wee-achtige klachten heb bij mijn menstruatie, dan moest ik bellen en wilde ze even in de baarmoederholte kijken (altijd leuk...) om te kijken of er geen verklevingen zijn. Ik zei dat ik hoopte dat ik voorlopig juist niet meer ongesteld zou worden. Dat vond ze ook een goed plan!

En als ik zwanger denk te zijn, dan mag ik gelijk naar het ziekenhuis bellen voor een vroege echo. Dus dat is fijn. Hopelijk krijg ik ze dan met regelmaat, die echo's. En als alles dan goed blijft gaan boffen we daar natuurlijk mee: kunnen we vaak naar die kleine gluren, dat zou leuk zijn!

Wat schattig dat je zoon er zo mee bezig is en zelfs zijn bedje wel wil delen! Echt lief.

Wat betreft je 'gevoel': toen mijn NOD in zicht was, toen zei ik ook tegen mijn man dat ik dacht dat ik niet zwanger zou zijn omdat ik al zo'n menstruatieachtig gevoel in mijn buik had. Achteraf waren dat dus innestelingskrampen en was ik wel zwanger! Wie weet, wie weet, Stanneke!

Ik ben donderdag begonnen met de sensitestjes. Donderdag en vrijdag was er 1 streepje zichtbaar, de teststreep. Maar gisteravond was er al een heel vaag tweede streepje te zien, terwijl ik qua cyclus pas rond donderdag een ovulatie zou moeten hebben. Ben benieuwd wat hij vanavond aangeeft. Als hij positief is, dan weet ik dat er binnen 24 tot 48 uur een ovulatie plaatsvindt. Handig, he? Ik hou je op de hoogte!

Nou, ik ga er eventjes vandoor. We hebben besloten dat we (doen we anders eigenlijk nooit...) even iets lekkers te eten halen bij de snackbar. Jummie! (Terwijl ik door eerst een jaar anti-depressiva -ben niet depressief hoor, maar had een duwtje in de rug nodig tijdens een overspannen periode; ben juist errug vrolijk- en nu al anderhalf jaar prednison vanwege ziekte van Crohn zo'n 15 kg te zwaar ben, maar ja.... een patatje blijft natuurlijk buitensporig lekker!)

Tot later maar weer (gezellig!).

Lieve groetjes van Vennie.

Ha Vennie,

Hmmm lekker hoor een patatje...gaan wij ons ook wel eens aan te buiten. Errug lekker. Bij mijn vorige zwangerschap was ik verslingerd aan broodjes van Dobben kroket.   Zalig, tot dat ik op een gegeven moment geen vlees meer luste. Ja toen werden het toch zure bommen.

Fijn dat je zo goed begeleidt word in het ziekenhuis  met die vroege echo's. Zal je vast een hoop zekerheid geven.
Zijn de gynaecologen bang voor een verkleving vanwege  je MK en curretage?

Wat vervelend voor je dat je de ziekte van Crohn hebt en prednison moet gebruiken. Mag je de  prednison wel doorgebruiken  als je zwanger bent?

Ik heb  me nooit gerealiseerd dat een kinderboekenweek  drukte oplevert op  school, maar als ik je verhaal zo lees dan hebben jullie allemaal activiteiten  gehad?  
Volgens mij is het basisonderwijs zo wie zo een drukke baan. Je hebt wel  lekker vaak vakantie, maar buiten de vakanties om wordt er volgens mij 200% inzet van je verwacht.

Ik werk als manager in een ziekenhuis en in het ziekenhuiswereldje is het eigenlijk ook altijd wel druk. Gemiddeld ben ik daar naast mij fulltime job 1 avondje per week te vinden  voor allerlei dingen. Maar goed het is mijn keuze om naast een gezin deze baan te hebben en het is een erg leuke baan.  
Hoop dit te kunnen blijven combineren als we ooit een 2e  krijgen.

Gisteren hebben we op  www.simplycolors.nl een shirtje besteld voor onze zoon met daarop de tekst: ik word de grote broer.
Het lijkt  ons leuk dat  als we zwanger zijn hij dit shirt aan doet als we het mijn schoonouders en moeder gaan vertellen.

Nou ik ga een appeltje schillen voor mijn lieve zoontje die, heel pedagogisch verantwoord, de teletubbies aan het kijken is op ons bed..

Groetjes en werk ze  

Stanneke  

Hoi Stanneke!

Alles goed? Ben je al aan het aftellen voor je NOD? Ik tel in ieder geval met je mee: spannend hoor!

Ik ben vanmorgen weer naar het ziekenhuis geweest. Maar nu voor controle vanwege Crohn. Hij was zeer tevreden: de ontstekingswaarde in mijn bloed is nog nooit zo goed geweest! Hoort onder de 10 te zijn, was altijd tussen 13 en 17 (Tijdens mijn ziekenhuisopname in febr. 2005 was het 170!) en nu was de waarde 9!
Hij zei dat dit een hele goede tijd was om zwanger te worden. Heb hem toen ook maar verteld dat we inmiddels al een miskraam achter de rug hadden... Hij is een lieve internist en moedigde me aan om toch vooral positief te blijven.

Hoef over een half jaar pas terug te komen en mag ook van een bepaald medicijn (Pentasa) van 5 naar 4 pillen per dag. En ja, die prednison blijft maar is maar 5 mg (had een jaar geleden nog 40 mg) en dat  mag ik gewoon slikken tijdens mijn zwangerschap. Ja, raar he? Maar mag echt.

Wat betreft die verklevingen: ik weet niet of dat  een risico is  bij een MK en curettage; ik denk dat ze dat in het achterhoofd houden gezien mijn klachten. We wachten maar af...

Het onderwijs is inderdaad erg druk, maar wel  superleuk! Heb groep 4,  samen met  een duo-collega. (Ivm Crohn, waarbij als kenmerk vermoeidheid met stip op  nr. 1 staat,  red ik het  niet meer om full-time te werken; werk nu op wo, do en vr). We hebben een  enorm leuk team, dus ik ga met veel plezier naar school. En de kids zijn om op te  eten! Echt leuk!

Maar jij hebt ook een flinke  baan, zeg! Full-time + een avond extra weg + een kindje thuis!  Maar fijn dat je je daar goed bij voelt en dat het je eigen keuze is! Hopelijk zal het met een tweede erbij ook zo blijven gaan zoals je wenst.

Wat leuk dat jullie zo'n shirt hebben besteld voor jullie zoon! Ik had gisteren een zwangertijdschrift gekocht (kan het soms niet laten) en daar stond ook een grote advertentie in over simplycolors. En ook dat ze op de Jonge Gezinnenbeurs staan van 2-5 november in de Jaarbeurs. Ik had het in mijn agenda gezet toen ik nog zwanger was. Wilde daar graag naar toe gegaan, misschien nog steeds wel, maar vind het wel raar om erheen te gaan als je niet zwanger bent... Weet ook niet of die beurs over een half jaar ofzo  weer komt... Toch zat er een leuk gidsje bij dat tijdschrift over de beurs met allerlei kortingsbonnetjes. Dan heb ik zo'n zin om te gaan om alvast wat leuke dingetjes in  te slaan... Ach, laat ik toch nog maar even wachten...

Nou, laat ik me nu maar even druk maken op het huishoudelijke vlak... is ook nodig zo op z'n tijd. Tot mails maar weer! Dag Stanneke!

Enne... was Teletubbies nog spannend?

Groetjes van Jantina.

PS By the way: er is op de sensitest nu al drie keer een vaag roze extra streepje te zien... Hij moet echter dezelfde kleur krijgen of zelfs donkerder dan de teststreep. We wachten af en ondertussen hebben we het gewoon heeeel gezellig in de slaapkamer!  Doei! En succes met aftellen tot NOD!

Tsjonge, als je het bericht plaatst zie je pas wat een lap tekst het is... Wat een ouweneel ben ik, zeg!

Enne, ik zag dat ik per abuis mijn echte naam eronder heb gezet...
Maakt me voor jou niet uit, maar ik weet natuurlijk niet wie dit nog meer lezen....
Ach, dat is dan niet anders.

Groetjes! Tot mails maar weer.

He ' Vennie',

Hoe is het met de sensitest, is je  'ei' al in zicht????
Ben benieuwd en natuurlijk helemaal of het het gewenste effect gaat hebben.
Je had idd  een lap tekst zeg, pufffff.
De teletubbies was weer ernstig leuk (weet al niet meer waar het over ging) maar onze zoon heeft genoten.
In onze tijd hadden we dat niet he, alleen op woensdagmiddag de film van Ome Willem en Maya de Bij.
Ik ben altijd op maandag vrij en werk van di - vrij 9 uur per dag. Heerlijk om altijd lang weekend te hebben. Op zondag avond voelt dat vooral errug lekker.
Maar dat zal jij herkennen met de ma en di vrij.

Ik had dat gidsje van die beurs gezien in het blad ouders van nu. Erg leuk, de beurs is alleen op voor mij onmogelijke dagen. Daar baal ik wel van, want het ziet er erg leuk uit of je nu wel of niet zwanger bent, altijd leuk volgens mij.

Morgen is mijn NOD, ben benieuwd of de RD wel of niet komen. Ga er zoveel mogelijk vanuit van niet, maar goed ergens zit er dan toch zo'n klierige gedachte van misschien toch wel?
We shall see. Misschien dat ik morgenavond wel test als de RD er dan nog niet is.
Ik laat het je weten hoor.
Nu moet ik even naar mijn zoon rennen, die zit in bed zijn Bobo blad te verscheuren....
Opvoeden...moeilijk soms .

Liefs,
Stanneke (is ook niet echte naam)

Heee Stanneke!

Ik ben zo benieuwd of je NOD echt een NOD is! En  als dat zo....SPANNEND!
Ik moet nog twee weken wachten op m'n NOD... zucht...

Het lijkt trouwens wel of je een 'virus' letterlijk heb meegestuurd met je mail: van dinsdag op woensdag heb ik de hele nacht alles van zowel onder als boven eruit gegooid.... wat voelde in me belabberd! (Bedankt he, voor het aansteken!) Gisteren ging het weer wat beter, gelukkig. Vandaag heb ik enorme spierpijn tussen al m'n ribben van al dat spugen; zelfs als  ik kuch doet het enorm pijn. Nog nooit gehad... Maar goed, hierdoor ook de afsluiting van de kinderboekenweek op school gemist, en daar had ik juist zo'n zin in; we hadden er zo hard voor gewerkt!  Leve mijn lieve duo die alles heeft opgepakt!

De sensitest heeft tot nu toe nog geen duidelijk signaal gegeven; vage streepjes alleen... Wie weet vanavond? Ik verwacht do of vr een 'ei' gezien de kalender, maar weet dus nog niet hoe mijn cyclus deze maand is...

Die Jonge Gezinnen beurs blijkt maar 1 keer per jaar te zijn.. Misschien dat ik er toch maar naar toe ga. Er staan zulke leuke dingetjes in dat gidsje. Ik word er helemaal hebberig van... Op 2 november is mijn NOD, en de beurs is van 2-5 november. Wie weet kan ik er toch als zwangere naar toe!

Ik ga nog even liggen; ben nog behoorlijk slapjes. En mijn man heeft voor mij de hele serie van Desperate Housewives uit het computertje getoverd: ik ga lekker even lekker kijken met een kopje thee.

Nou, ik voor je! Ben zo benieuwd!

Liefs, Vennie

He Vennie,
Mijn NOD is gisteren uit gebleven, maar heb nog niet de moed gehad om te testen. Weet ergens wel dat ik waarschijnlijk gewoon ongesteld  zal gaan worden, maar goed ergens hoop ik er stiekumpjes toch wel op. Dus met dat ik dit schrijf voelt het ook een beetje onnozel dat ik niet getest heb. Heb 3 van die goedkope internet testen liggen. Maar ja, liefje is nu met zijn vriendjes stappen, dus stel dat ik test en het is niet zo, dan wil ik dit natuurlijk kwijt bij hem en stel dat ik wonderbaarlijk genoeg zwanger zou blijken dan leest hij dat via een sms.... wel helemaal conform dit tijdperk he.

misschien moet je op je PC toch een nieuwe firewall in laten bouwen als mijn lieftallige virusje bij jou terecht is gekomen. Getverderrie. Sneu voor je dat je de afronding van de boekenweek heb gemist. Sorrieeeeeeeeeeeeee!

Misschien test ik vanavond nog en dan laat ik het je ook weten.....

liefs een onnozel Stanneke

Terug
Bovenaan