Vennie / Stanneke

Ha die Vennie,
Oh, spannend ik duim nog steeds voor je. Lekker hoor 14 dagen vakantie. Ik ben komende week m.u.v. donderdag vrij, ook heerlijk.
Het etentje was heerlijk. We zijn gestart met 3 'amuses' en daarna een 6 gangendiner met bijbehorende wijn, ach ja het water smaakte ook goed. Het kasteeltje was prachtig, leuk om een keer mee te maken.
We waren pas om 1.30 uur thuis en om 6.30 uur ging mijn wekkertje weer. Ik zie er dan ook uit als een wandelend lijkje....
Vanavond er maar vroeg in.
Nou ik ga morgen weer lezen naar de uitkomst.

Liefs Stanneke

JOEPIEEEE!!!!!! IK BEN ZWANGER!!!!!!!!

Ja, echt waar!!! Een enorme dikke vette plus!! Donkerder kan haast niet!! Ik had de urine opgevangen, want ik wilde het dit keer gelijk met mijn man ontdekken. Dus die test erin en met onze neus er bovenop wachten op de plus. Nou, die was er nog eerder dan de teststreep!

O, we zijn zo blij!!! Ik blijf er steeds maar van volschieten. Wat geweldig!
We ontdekten net dat het precies 5 maanden geleden was dat we de vorige zwangerschapstest deden, 23 juli. Ik ben zo blij dat het na de curettage van 1 september weer zo snel raak is! De derde ronde. Wat hebben we straks een leuk kerstkadootje voor de opa's en oma's! Ik ben 31 augustus uitgerekend. Dus inderdaad precies een jaar (op 1 dag na) na de curettage.

We zijn er nog een beetje beduusd van.... En ja, na zo'n miskraam is het wel een beetje extra spannend. Maar aan de andere kant lijkt me de kans op nog een miskraam toch wel kleiner... Ach, ik wil daar nog niet teveel over nadenken. Nu eerst genieten! En lekker met die twee weekjes vakantie doen waar ik zin in heb!

Nou, je bent dus de eerste die het hoort! Grappig he? Nu nog even het goede nieuws op het forum zetten. En eens even kijken op het augustus-forum.

Na kerst bel ik de gynaecologe. Ze zei dat ik moest bellen wanneer ik weer zwanger was zodat ik in een vroeg stadium voor een echo kon komen. Dus dat is ook fijn, die extra controle vanwege de miskraam. Kijk, ze kunnen een volgende miskraam natuurlijk niet voorkomen, maar door die extra controles kunnen wij vaker onze kleine op een echo zien! En dat is natuurlijk wel erg leuk!

Nou, ik ga lekker even douchen. Tot schrijfs dan maar!

Liefs van een dolblije Vennie!
(4 wk en 1 dg) (hihi)

Lieve Vennie,

Ik heb tranen in mijn ogen en kippevel. Wat ben ik blij voor jullie!!!!! Geweldig!
Een goed kerstkadoo voor de opa's en oma's. Helemaal top en 31 augustus uitgerekend, lekker hoor, na je zomervakantie nog een hele periode lekker thuis.... Hopen dat de zomer niet zo heet is (ik ben op 28 augustus bevallen van onze zoon)
Wat zullen jullie blij zijn. En lekker dat je zo snel naar de gyn kan, meteen bellen he op 3e kerstdag, des te eerder heb je een afspraak.
Ben benieuwd.
Geniet er van en blijven we op dit forum doorschrijven of zullen we nu vertrekken naar het zwanger forum?

Een hele dikke kus van Stanneke (13 wkn, 3 dgn)

Hoi Stanneke,

Ja, wat geweldig he? Wij zijn ook nog steeds een beetje in een roes. Vandaag kwamen mijn vader en (stief)moeder op de koffie. Ik had de test in een doosje gedaan en ingepakt. En toen zeiden we dat we een kerstkadootje hadden.
Mijn vader had eerst niet door wat het was (de schat!), en de leesbril moest er natuurlijk ook aan te pas komen. Maar toen was de vreugde wel erg groot!
Ze hadden het nog helemaal niet verwacht zo snel na de miskraam. Ze schoten er helemaal van vol. En ja, mijn hormonen doen ook goed hun werk...hihi.....

Enniewee: vreugde alom! Superleuk! Morgen vertellen we het aan mijn schoonouders.

Ik zag dat we nu 9 weken en 1 dag schelen met elkaar.

Zeg, wilde je op het algemene zwangerforum verder schrijven? Ik vind het prima. Nou, we gaan nog even snel wat boodschapjes doen. Tot schrijfs maar weer! (Ik stop snel want manlief heeft z'n jas al aan en staat te smelten.....agossie....)

Liefs van Vennie!

Doeidoei

Hoi Stanneke,

Ik heb net het ziekenhuis gebeld en ik mag op 23 januari komen voor een echo en een gesprek met de gynaecologe. Dan ben ik 8 weken en 4 dagen, dus dat is lekker op tijd. Ook weer geregeld! Aftellen........ wel spannend hoor...... de vorige keer kwamen we er tijdens de echo achter dat het niet goed was, vandaar. Maar gelukkig mogen we dus al vroeg komen voor die echo. Dat is mooi.

Nou, groetjes maar weer!!

Liefs, Vennie
(4 wk, 5 dg)

Ha Vennie,

Lekker zeg dat je dan al voor echo en gesprek mag, geweldig. Ik kan helemaal snappen dat het tegelijkertijd ook vreselijk spannend is omdat je de vorige keer een MK hebt gehad. De eerste 3 maanden blijven hoe dan ook altijd spannend. Wat leuk dat je de test had ingepakt voor je vader en stiefmoeder. Leuk hoor. Hoe reageerden je schoonouders op het grote nieuws?
Ben je nog niet misselijk of erg moe?

Liefs,
Stanneke (13 wkn6 dgn

Hoi Stanneke,

Alles goed? Was het trouwens nog goed gekomen met al die collega's die opeens in de zomervakantie vrij wilden hebben? Daar zullen jullie nu met de feestdagen ook wel last van hebben gehad. Vast een heel geregeld om 1e en 2e kerstdag iedereen zonder scheve gezichten in te delen op het werkrooster. En dan ook nog oud en nieuw.

Wij blijven voor het eerst sinds we hier 5 jaar geleden zijn komen wonen eens gezellig met z'n tweetjes gewoon thuis met oud en nieuw. Meestal vierden we het de afgelopen jaren met een vriendenklubje, maar die gaan er elk jaar maar gewoon weer van uit dat we het weer samen doen, maar daar hadden we even geen zin in. En achteraf gezien wel handig; kan ik tenminste naar bed wanneer ik dat wil. Als je visite hebt of bent dan doe je dat niet zo gauw.

Op eerste kerstdag waren we 's middags allemaal bij mijn schoonfamilie: 6 volwassenen en 7 kleinkinderen van 5-15 jaar ongeveer. Drukke boel, dus!
We hadden thuis een melig filmpje gemaakt dat ik bij de kerstboom sta en dat ik zoiets zeg van: "He, wat zie ik daar nou toch in de boom?", en dat ik dan de test vlak voor de camera houd. En dat mijn man die camera dan omdraait zodat we allebei blij juichend in beeld komen. Dat wilden we dus laten zien, onder het mom (zo zeg je dat toch? het staat zo raar...) dat we even een stukje film van mijn nieuwe nichtje wilden laten zien en dan kwam dit er achteraan als verrassing. Maar de DVDspeler van schoonpapa werkte niet dus moest manlief het gewoon maar zeggen... Maar ze vonden het helemaal geweldig! Dus dat was leuk.

's Avonds bij mijn broer en schoonzus werkte het filmpje wel; zij wilden wel even gaan zitten voor het filmpje van hun dochter. En toen kwam ons filmpje er achteraan. Ze waren zeer blij verrast; erg leuk!

Vandaag even 'date' met mijn man gehad, hihi! Hij heeft het erg rustig op zijn werk op dit moment dus we gingen samen even lunchen. Dat was gezellig! Toen hij daarna weer ging werken dacht ik even leuk te gaan shoppen, maar opeens kwam er zo'n golf van moeheid over me heen dat ik er zelfs al tegenop zag om naar de auto terug te lopen, dus laat staan om verder te winkelen...

Gelukkig verder geen klachten. Hoewel ik er 's nachts wel vaak uit moet, veel wakker lig en als ik dan slaap, dan droom ik nog steeds van die ontzettend absurde dromen waar ik heel moe van wakker wordt (want ja, dan heb ik van alles weer beleefd en ben overal geweest...zucht!). Verder gelukkig niet misselijk (nog niet...). En jij? Veel klachten?

Nou, dit is vast weer een enorm verhaal geworden. Komt ook door het blind typen, dan rammelt het gewoon uit je vingers... Zullen we nog op het zwangerforum verder gaan schrijven? Begin jij daar dan een nieuwe topic? Ik houd het wel in de gaten dan, goed?
Bijna weekend: werk ze nog even!
Doei Stanneke!

Liefs, Vennie
(morgen 5 weken, hihi!)

Terug
Bovenaan