Hoi Stanneke,
Alles goed? Was het trouwens nog goed gekomen met al die collega's die opeens in de zomervakantie vrij wilden hebben? Daar zullen jullie nu met de feestdagen ook wel last van hebben gehad. Vast een heel geregeld om 1e en 2e kerstdag iedereen zonder scheve gezichten in te delen op het werkrooster. En dan ook nog oud en nieuw.
Wij blijven voor het eerst sinds we hier 5 jaar geleden zijn komen wonen eens gezellig met z'n tweetjes gewoon thuis met oud en nieuw. Meestal vierden we het de afgelopen jaren met een vriendenklubje, maar die gaan er elk jaar maar gewoon weer van uit dat we het weer samen doen, maar daar hadden we even geen zin in. En achteraf gezien wel handig; kan ik tenminste naar bed wanneer ik dat wil. Als je visite hebt of bent dan doe je dat niet zo gauw.
Op eerste kerstdag waren we 's middags allemaal bij mijn schoonfamilie: 6 volwassenen en 7 kleinkinderen van 5-15 jaar ongeveer. Drukke boel, dus!
We hadden thuis een melig filmpje gemaakt dat ik bij de kerstboom sta en dat ik zoiets zeg van: "He, wat zie ik daar nou toch in de boom?", en dat ik dan de test vlak voor de camera houd. En dat mijn man die camera dan omdraait zodat we allebei blij juichend in beeld komen. Dat wilden we dus laten zien, onder het mom (zo zeg je dat toch? het staat zo raar...) dat we even een stukje film van mijn nieuwe nichtje wilden laten zien en dan kwam dit er achteraan als verrassing. Maar de DVDspeler van schoonpapa werkte niet dus moest manlief het gewoon maar zeggen... Maar ze vonden het helemaal geweldig! Dus dat was leuk.
's Avonds bij mijn broer en schoonzus werkte het filmpje wel; zij wilden wel even gaan zitten voor het filmpje van hun dochter. En toen kwam ons filmpje er achteraan. Ze waren zeer blij verrast; erg leuk!
Vandaag even 'date' met mijn man gehad, hihi! Hij heeft het erg rustig op zijn werk op dit moment dus we gingen samen even lunchen. Dat was gezellig! Toen hij daarna weer ging werken dacht ik even leuk te gaan shoppen, maar opeens kwam er zo'n golf van moeheid over me heen dat ik er zelfs al tegenop zag om naar de auto terug te lopen, dus laat staan om verder te winkelen...
Gelukkig verder geen klachten. Hoewel ik er 's nachts wel vaak uit moet, veel wakker lig en als ik dan slaap, dan droom ik nog steeds van die ontzettend absurde dromen waar ik heel moe van wakker wordt (want ja, dan heb ik van alles weer beleefd en ben overal geweest...zucht!). Verder gelukkig niet misselijk (nog niet...). En jij? Veel klachten?
Nou, dit is vast weer een enorm verhaal geworden. Komt ook door het blind typen, dan rammelt het gewoon uit je vingers... Zullen we nog op het zwangerforum verder gaan schrijven? Begin jij daar dan een nieuwe topic? Ik houd het wel in de gaten dan, goed?
Bijna weekend: werk ze nog even!
Doei Stanneke!
Liefs, Vennie
(morgen 5 weken, hihi!)