Vennie / Stanneke

Heeee Stanneke!

Wat gezellig dat je weer hebt geschreven! Ik had ook wat problemen met het forum vorige week. Ik dacht dat je het wel druk zou hebben, maar maakte me ook ongerust of alles wel goed met je ging... Gelukkig wel! Ben zo benieuwd hoe je je voelt en of je nog last hebt van je misselijkheid.

Ja, die laptop is echt superhandig. Zit nu ook op de bank beneden met de verkiezingsuitslag op tv, manlief met boek op schoot (een of ander moeilijk computer boek van Java ofzo...). Heb al een paar dagen niet op het forum gekeken, dus leuk dat je net toevallig vandaag geschreven hebt!

Ja, het wordt weer spannend voor mij. De weekjes zijn voorbij gekropen; wat duurden ze lang. Zit nu wel al (stiekem...) op eventuele lichamelijke kenmerken te letten, maar heb geen gevoelige borsten ofzo. Komende maandag officieel NOD, uitgaande van 28 dagen, maar heb vaak een kortere cyclus. Had gisteravond na een 'klus' wel bloedverlies en net ook weer een beetje... Beetje vroeg als het menstruatiebloed is... dan zou ik een cyclus van 22 dagen hebben! Hopelijk is het innestelingsbloed? Kan dat? Nou, we wachten maar even af... Ik hou je op de hoogte!

Ja, Sint is weer in het land. De rapporten zijn de deur uit, gelukkig. Nu dus aandacht voor de goedheiligman. Ze zijn er helemaal vol van bij mij in groep 4. Ze mochten vandaag hun schoen zetten en ik heb even het een en ander 'verbouwd' in de klas alsof Zwarte Piet dat heeft gedaan. Gaan ze morgen helemaal uit hun bol. (Hoe krijg ik ze ooit weer stil?)
Zelf hebben we tussen Sint en Kerst een avondje met 8 vrienden (allemaal geen kinderen), waarmee we zo'n 1 euro-kadootjesspel gaan spelen. Met een dobbelsteen, je kent het vast wel. Verder niet zoveel bijzonders. Heb het op school al druk genoeg met Sint.

Wat heerlijk dat jullie vrijdag lekker een dagje gaan shoppen! Ik hoop dat je lekker zult slagen met winkelen! (Heb je voor jezelf net zoveel budget als voor je man?)

Nou, gezellig je weer even te 'horen', en tot mails maar weer!

Liefs van Vennie

Hoi Vennie,

Oh, wat komt de maandag al weer dicht bij, ik zal duimen, duimen en duimen. Een beetje bloedverlies na de klus (heet dat nog zo na de eisprong...?) kan een contactbloeding zijn, maar ja als je dat nooit hebt... wie weet he.
Bij mijn eerste zwangerschap had ik voordat ik wist dat ik zwanger was heel veel bloedneuzen (ook gevoelig slijmvlies en kan een teken zijn, oke ik weet dat je neus op een andere plaats zit, maar goed.)
Met mij gaat het goed. Ben wel moe, maar dat mag he. Dus zo weer lekker douchen en dan lekker naar bed, heerlijk. De misselijkheid valt reuze mee. Ik heb pas 3 keer 'gekotst' en heb een eetlust, ik lust van alles wel het dubbele, reuze funest voor mijn toch al zeer vol weinig slanke lijn.
Op jouw NOD dag moet ik voor het eerst naar de VK. Maandag voor ons allebei spannend. Heb je ook van die testen die het 4 dagen van te voren aangeven? Je kan het dan met ochtend urine proberen, ik heb het toen met avondurine gedaan en die was negatief en 2 dagen erna met ochtendurine (ik was toen al wel overtijd) en die was positief.

Gisteren was zoonlief niet lekker, moest hard huilen vanwege een zeer oor. Zielig he, vervolgens is hij vannacht uit zijn kajuitbed gestuiterd. Schrok me rot. Dat mannetje huilen, helemaal overstuur. Manlief en ik troosten.
Vanmorgen was hij gelukkig weer in betere doen (zijn oor was doorgebroken, ranzig he)

Morgen lekker shoppen. En qua budget, ja we verdienen allebei leuk dus dat budget is meestal geen probleem, al moet ik zeggen dat ik voor positiekleding welke toch tijdelijk niet het geld aan spandeer dan wat ik normaliter aan mijn kleding uitgeef. Dus ik ga naar de goedkopere winkels (miss etam en hennes/maurits) en dan kan je er toch leuk uit zien.

Was het leuk vanmorgen op school en zijn de kinderen uiteindelijk nog stil geworden?

Liefs,

Stanneke

Hoi Stanneke,

Ik ben gisteren ongesteld geworden... Balen! En ik dacht me nog wel 'anders dan anders' te voelen. Ach, wellicht ook omdat ik dat natuurlijk gewoon wilde... dan denk je van alles te voelen. Ben flink teleurgesteld. Toch weer een cyclus van 25 dagen, net als de vorige keer. Dan ook de klusperiode maar een beetje naar voren schuiven...
Ronde 3 dus! Als het even mee zit deze keer weten we het vlak voor kerst. Dat zou toch geweldig zijn! Dan hebben we goed nieuws tijdens de kerstdagen. Gelukkig blijft manlief helemaal positief, dus die pept me weer op.

En, ben je nog lekker geslaagd met winkelen? Ik ga ook ze even naar de stad. Even het een en ander inslaan. Heb weer een tijdje het gevoel 'dat ik niks heb om aan te trekken'. Tsja, dat kan natuurlijk niet! Maar ja, met dit weer weet ik het soms ook niet. Een shirtje is te koud en een trui is te warm...

Is je zoon trouwens weer helemaal beter? Zowel zijn oor als de stuiterpartij uit zijn bed? Agossie....

Nou, ik moet er vandoor, want we gaan zo weg. Volgende keer meer, goed?

Liefs van Vennie.

doeidoei

Hoi Stanneke,

Alles goed met je? Begin je al een waslijst van zwangerschapskwaaltjes te krijgen of valt het allemaal nog wel mee?

Hier een beetje snotterig, maar ja, wie niet? Verder de rapporten en 10-minutengesprekken achter de rug. Nu nog de Goedheiligman weer de boot op zien te krijgen en dan duiken we de Kerstperiode in. Hoewel, de Kerstviering is al bijna klaar dus daar waren we al in gedoken, eigenlijk...

Morgen heb ik een casting in Amsterdam voor een televisiespotje. Lachen he? Ach, ik ga er niet van uit dat ik het word, maar mocht dat wel zo zijn dan laat ik wel even weten wanneer het uitgezonden wordt.

Ondertussen wordt er weer druk geklust. We hebben afsgesproken het gewoon de hele periode om de dag te doen, moe of niet moe, laat of niet laat. Hopelijk zal het dan deze keer toch gaan lukken...
Juist omdat de agenda vol staat gaan ook de dagen en weken lekker snel voorbij; dat is toch wel een voordeel. Wie weet hebben we met Kerst goed nieuws...

En, weten je collega's het ondertussen al? Na al die kopjes thee   ipv ?
Nou, ben benieuwd hoe het met je gaat. Hopelijk 'lees' ik je binnenkort weer eens.

Liefs van Vennie.

Oh ja! Je bent ook nog naar de verloskundige geweest, dat is waar ook! Hoe was het daar? Heb je al een echo gehad? Spannend!

Nou, groetjes he!
Vennie

hey Vennie,

Wat zwaar  dat de RD zijn gekomen. Jammer hoor. Geef de moed niet op en klus lekker door. Het zou geweldig zijn als je met kerst een positieve test hebt. Een kerstkadootje.
Vorige week maandag ben ik bij de VK geweest en helaas was het hartje nog niet te horen. De VK verwachtte dit ook nog niet bij de zwangerschapsduur (toen nog geen 10 weken aldus haar). Maar goed dit houd je toch wel bezig, nog anderhalve week en dan heb ik de echo. Hier zie ik erg naar uit.
Vorige week heb ik de stad leeggekocht..... Zo voorlopig genoeg om aan te trekken. Manlief is ook leuk geslaagd. Lekker hoor een dagje met zijn tweetjes.
Onze zoon is weer helemaal opgeknapt van zijn oorontsteking en val. Afgelopen zaterdag hebben Sinterklaas gevierd met mijn kant van de familie. Onze zoon is schandalig verwend. hij wist gisteren van gekkigheid niet waar hij als eerste mee moest spelen. Nu hangt hij uitgeput voor de TV (zaterdag was het 23.00 uur en hij heeft zaterdag en zondagmiddag wel geslapen, maar dan zie je toch dat hij pas 3 is).
Vandaag dus rustig aan. Morgen is het Sinterklaas op het KDV, dus vanavond mag moeders daar de tent versieren. En morgenavond Sinterklaas bij de schoonfamilie. Arme zoon van ons. Die is waarschijnlijk woensdag weer niet te genieten.
De zwangerschapskwaaltjes vallen reuze mee. Amper misselijk maar wel moe en een libido van nul komma nul . Maar goed dit schijnt vanaf de volgende maand weer bij te trekken.

Nou ik ga even gauw een beetje poetsen en straks kerstballen kopen.

Liefs,
Stanneke

He Stanneke!

Hoe is het nou? Is je zoon al een beetje bijgekomen van alle Sint-vieringen? Wat een drukte toch voor zo'n ventje.

Wat jammer dat het hartje nog niet te horen was bij de VK. Had je een uit- of inwendige echo? Of alleen hartje luisteren? Nou, gelukkig mag je gauw weer komen voor een herkansing.

Deze maand hebben we na mijn menstruatie 'het' keurig om de dag gedaan, maar manlief was ziek van de week, en toen hebben we 1 dagje overgeslagen. Hopelijk zal het toch goed gaan deze maand. Ik ben er gelukkig niet zo gespannen onder als de vorige maanden.

Ok, nu de giller van de week: ze hebben me uitgekozen voor dat reclamespotje!! Ongelofelijk, he? Ik moet wel lachen hoor. Ze belden gisteren of ik niet een roze trainingspak had (!!!!) en gouden kettinkjes.... Ze willen flink 'over the top', dus dat wordt nog wat. Dinsdag zijn de opnames. Ik laat je wel weten wanneer het uitgezonden wordt, goed? Het is een heel flauw filmpje, dus ben benieuwd hoe het overkomt op tv....

Nou, nu douchen en boodschappen doen. Morgen gaan we gourmetten met 8 man en zo'n 1-euro kadootjesspel doen met een dobbelsteen. Ken je dat? Heel erg lachen. Ben benieuwd wat iedereen nou weer voor melige kadootjes heeft weten te vinden voor die ene euro.

Straks nog even naar een kerstfair hier in de buurt. Vind ik altijd erg gezellig, zo'n fair. En vanavond op mijn neefje passen (wordt drie op 16-12) en mijn nichtje van 11 weken. Knuffelen geblazen!!

Nou, geniet van je weekend!   Tot de volgende keer maar weer!

Groetjes van Vennie.

Ha Vennie,

Gelukkig is onze zoon bekomen van de Sintvieringen. Hij is nu helemaal idolaat van de kerstboom (van de koekjes erin....) maar is weer lekker rustig en slaapt goed.
De vorige keer bij de vk was alleen controle en hartje horen. MOrgen hebben we de echo, spannend!!!!!
Rot dat je man ziek was, maar goed dat zegt niet alles, het zaad blijft 72 uur leven he.... en het zou maar net een eitje tegenkomen wat lekker matched....
Wanneer is je NOD? voor de kerst toch?
Ik houd het kort want ik moet nog eten,   ja ik weet dat ik goed voor mijzelf en frummel moet zorgen maar ja moest het e.e.a op het werk doen he.

He tot mails,

Liefs Stanneke

Terug
Bovenaan