<p>Hallo,</p><p>Ik wil voorkomen dat dit een klaagzang wordt (dat is echt niet mijn bedoeling, maar zit er wel een beetje doorheen), dus allereerst wil ik zeggen dat mijn partner een ontzettend leuke, betrokken papa is voor onze 9 maanden oude zoon. Er is duidelijk niets mis met zijn liefde voor hem, maar toch gaat het met de verdeling van de 'taken' omtrent ons mannetje niet helemaal lekker. Ben benieuwd of er mensen zijn die dit herkennen, of hoe jullie dit 'oplossen'.</p><p>We werken beide fulltime. Ik ben een stuk jonger dan mijn partner, hij heeft een goed lopend bedrijf. We zijn voor een kindje gegaan na 6 jaar relatie, op zijn initiatief eigenlijk, met als 'deal' dat ik ook wel de kans kreeg me te ontwikkelen op werkgebied (dat vind ik voor mezelf belangrijk). Ik werk 4 dagen op kantoor (nu even niet dus) en 1 dag thuis. Mijn vriend werkt 2 dagen thuis en ons zoontje gaat 3 dagen naar de opvang. </p><p>Nu het issue: ik merk dat heel veel van de taken omtrent onze zoon op mij neerkomen. Denk aan zorgen dat de luiers er zijn, nagels knippen, zorgen dat er passende rompers zijn, contact met kdv, tas inpakken voor kdv, stukjes wandelen (ja echt, dat doet hij dus zelden met hem), in bad doen 's avonds (sinds hij graag overal in wroet met zn handen gaat hij elke avond in bad), eten bereiden en in potjes invriezen, schema maken voor de dag qua slaapjes/eten (dat verandert nogal in het eerste jaar), tas inpakken als hij gaat logeren.. etc etc etc.... En het breekt me enorm op om het gevoel te hebben dat ik hier alleen verantwoordelijk voor ben. We hebben het hier de afgelopen 9 maanden (oké, zeg 6 maanden, na mijn verlof) heel vaak over gehad, maar het verandert gewoon niet. En het erg(st)e vind ik misschien nog wel dat hij aan de andere kant ook weer niet kan toegeven dat hij veel op mij neer laat komen - volgens hem "doe ik het allemaal al voordat hij het kan doen". Dat is echt onzin, want als mijn zoon 's ochtends om 7 uur bij opa en oma moet zijn en gaat logeren - ivm ons werk - dan is het toch niet te vroeg de avond (laat!) ervoor zijn tas in te pakken? Ik merk dat ik het vooral nodig heb van hem te horen dat hij het ziet, een keer zegt thanks, ofzo. Het kan zo zijn in een huishouden dat de ene meer organiseert dan de ander (hoewel ik een raschaoot ben wil ik wel toegeven dat ik wat mijn zoon betreft mezelf redelijk positief verras op dit gebied), maar geef dat dan toe. Ik vraag me soms zelfs af of hij niet door heeft dat bepaalde dingen gebeuren - nagels knippen, moet dat dan? In bad? Euh... en POEF de kast ligt vanzelf altijd vol met dezelfde witte rompers, maar soms zijn ze ineens een maat groter.</p><p>Pfff is het toch nog een hele klaagzang geworden..... sorry. Is er iemand die dit herkent? En is er iemand die weet hoe ik mijn vriend zover krijg dat hij het wél inziet? (Luiers - om even dat voorbeeld aan te halen - gewoon niet kopen heb ik al geprobeerd, maar toen waren ze dus inderdaad ook echt op uiteindelijk.)</p><p>Ik begin er namelijk bestwel genoeg van te krijgen, maar wil onze zoon niet de dupe laten worden. </p>