Verjaardagsperikelen

A

Anoniem

Guest
Voor de een duurt het nog wel een paar maanden en voor de andere misschien al in zicht.... de eerste verjaardag!!
Ik ben nog vroeg, maar kan me niet meer bedwingen haha. Hebben jullie dat ook? Het lijkt me toch echt een mijlpaal en een leuke dag!
Stiekem ben ik er al veel over aan het nadenken, plannetjes maken en zelfs al soms wat aan het inkopen. Nog geen cadeau hoor maar kleine dingetjes als versiering of bakspulletjes. Want ja, er moet toch wel een leuke taart komen, en die ga ik zelf maken.
Ik dacht dat ik wel overdreven vroeg al zat weg te zwijmelen en had me dus voorgenomen om er wat minder aan proberen te denken. En ja net op dat moment komt de bijlage eerste jaar van wij jonge ouders binnen!!! En ik dacht dat ik vroeg was.....
Hoe is het bij jullie? Al stiekem wat leuke plannen?
Wie weet kunnen we hier ideetjes uitwisselen!

Hoe oud is je kindje? Mijn zoontje is 9 maanden en wij hebben de dag al gepland. Maar dat komt meer doordat anderen ook allemaal jarig zijn in die periode.  Je moet toch wat vast leggen. Toevallig was ik vanochtend aan het bedenken wie er dan op visite willen komen. Vrienden zonder kinderen zullen wel niet komen, dat weet ik nog wel dat ik zelf kindloos was en zelfs vrijgezel en dus hélemaal geen zin in kinderen. Maar goed ik dwaal af... Het zal wel een drukke dag worden, leuk hoor, heb er nu al zin in.
Ik ga ook zeker de taart zelf bakken, dan voel ik me op en top moeder. Dacht er ook al aan om een slinger te maken met allemaal foto's van het afgelopen jaar. Bij de geboorte had ik iedereen iets in een boekje laten schrijven. Ik denk dat ik die nu weer op tafel leg, echt leuk voor later.
Ben benieuwd wat anderen gaan doen...
Groetjes Kuif

De mijne is ook 9 maanden. En jij hebt de dag al gepland...ben dus niet de enige ;).
Wat een leuk idee van het boekje en de zelfgemaakte slinger. Misschien kan je het boekje nu elk jaar op tafel leggen...

De taart ga ik dus ook zelf maken. Met wat leuke kleuren erop en gewoon een klein formaat. Verder voor volwassenen taart en voor kinderen versierde cakejes.
Hier komt denk ik alleen familie. Vrienden gaan we ook niet uitnodigen, dat lijkt me ook veel te druk voor de kleine.

Vier je het de hele dag of een dagdeel? Wij zitten eraan te denken alleen 'smiddags te doen. Dan is het even topdruk maar daarna ook over. Anders is het voor zo'n dreumes de hele dag door druk ben ik bang voor.

Maak je/jullie ook een verlanglijstje en uitnodigingen?

ha ha, als ik het zo lees ben je er écht al flink mee bezig. Zo ver ben ik nog niet..Ik denk dat ik de familie 's ochtends laat komen en 's middags wat vrienden. Wij hebben een leuk groepje overgehouden van de yoga dus die zullen ook wel willen komen. Misschien op een aparte ochtend? En misschien denk ik er straks weer heel anders over.
Goed idee trouwens om kleine cakejes te maken voor de kids. En de uitnodigingen, wel leuk denk ik. Dan kun je wel heel duidelijk aangeven wat de bedoeling is qua tijd, praktisch ook...
Groetjes Kuif

he meiden,

haha ik schaamde me al dat ik er ook al over dacht...
maar ik fantaseer ook al ronduit over die ene dag hahaha
Ze is op een woensdaf jarig ,we vieren het de zterdag en de zondag vante voren.
Op zaterdag voor mijn familie en onze vrienden en savonds een barbecue,de kleine gaat gewoon nar bed als ze naar bed moet.En op zondag voor mijn schoonfamilie.En op haar verjaardag zelf gaan we lekker naar de dierentuin..Ik bedenk me ook al hoe ik het versiert wil hebben en wat voor taart.Voor de kindjes maak ik zelf de cakejes met roze versiersel.en ik denk dat heel het huis wel roze versiert gaat worden.hha.ik heb niet echt een kraamtijd gehad omdat mijn dochter te vroeg was en we allebei een tijd in het ziekenhuis hebben gelegen.Ik kwam   toen niet verder dan een hoera een meisje slinger,terwijl ik ook al in mn hoofd had hoe ik het versiert wilde hebben.dus ik ga me gewoon op haar 1e verjaardag uitleven hahhaa..
misschen doen we nog ideeen van elkaar op!

liefs kimberley..

hahahaha, ik ben ook al zo aan de slag. bij de 8 maanden besefte ik ineens dat het geen kleine baby meer was en dat de eerste verjaardag dichterbij was als zijn geboorte. en toen zag ik slingers in de aanbieding en heb die maar gekocht, maar ik heb ook al uitnodigingen gekocht (en gedeeltelijk geschreven) en een cadeau gekocht. ik weet het, extreem vroeg, maar ik ben wel met alles vroeg en mega georganiseerd, dus het past wel. ik heb er al heel veel zin in en ben flink aan het nadenken welke taart ik wil voor hem.   en hij is jarig met hemelvaartsdag, dus iedereen heeft lekker vrij. Daar heeft hij goed over na gedacht.

succes met alle leuke voorbereidingen,.

gr floor

Haha ik vind het heeeeel leuk wat ik hier lees.
Ook ik ben al 1 en ander aan het bekijken..........onze boy is 9mnd en word op 31mei.........1JAAR!!!!!!
We houden het de dag erna op 2de pinksterdag voor alle familie, dit is gelijk ook voor mijn verjaardag, want ik ben net als Joris op hemelvaartsdag jarig. Voor onze vrienden hou ik het of gewoon op mijn verjaardag of de vrijdag erna.

Vorige week heb ik al hele leuke ballonnen gekocht en ik weet nog niet of ik een taart zelf bak of hier bij de bakker een grote fototaart laat maken!!!
Ook ben ik al een eindje met het verlanglijstje, en ook ik verstuur uitnodigingen....wss via email!!

Heb er zo zin in!!!!

Groetjes

Leuk, leuk al die mede-enthousiaste mama's.
We zijn dan wel vroeg, maar het is toch ook wel een heel groot feest.
Floor, mag ik weten wat voor leuk cadeau je hebt gekocht ?
Wie weet is het een tip voor het verlanglijstje hier... heb al wel wat in de computer staan.
Oh ja, de verjaardagspullen zijn deze week bij de Hema in de aanbieding...

Terug
Bovenaan