verjaardagstaart maken!!!

hoi meiden,

Tessa word 24 april 1 jaar.
nu wil ik zelf een taart gaan maken.
ik heb al op interneet gekeken,er staan wel recepten maar er staan  nooit geen voorbeelden bij.
hebben jullie tips of voorbeelden van taarten die jullie zelf hebben gemaakt met een heel duidelijk recept voor me haha.
ik heb namelijk nog nooit een taart gemaakt behave een keer een appeltaart.

dus als jullie zelf al eens iets moois hebben gemaakt, zou ik het leuk vinden om het eens te zien

groetjes shirley

Misschien dat je hier kan kijken op deze site

http://www.deleukstetaarten.nl/forum/

Ik zelf ga in april een cursus volgen van taart decoreren de basis dan heb ook nog nooit zelfs taart gebakken, ja alleen vanuit de pakjes maar ik wil me graag hierin verder verdiepen zodat ik zelfs een taart maakt en decoreer lijkt mij leuk.

hoi,
ik ben best van het bakken maar om het voor daniël lekker en simpel te maken heb ik het volgende gedaan ook
als je niet zo 'bakkerig' ben kan je misschien bij de hema een klein bakblikje halen van diameter 12 of 15 cm.
hierin maak je een kwartaartje zonder bodem
(heel eenvoudig duurt 10 min)
dit heb ik versierd met gekleurde spikkels 'disco' van dr oetker van de supermarkt,
en daarop een leuke kaars van een 1 ...
zag er feestelijk uit, en hij heb er heerlijk zelf mee zitten smeren.....
voor de visite had ik een gewoon cakeje in een papieren vormpje en hierover slagroom en spikkels (echt een kindertraktatie haha) en het was allemaal erg geslaagd.

liefs marina

Die site van de leukste taarten is inderdaad een aanrader! Ik ga een taartje bakken voor Zarah haar verjaardag. Ik maak dan in zo'n ronde kom van rvs een biscuit, die snij ik doormidden en daar doe ik een vulling in, moet nog even bedenken welke vulling. Ik smeer het af met botercreme en daar overheen fondant, of marsepein. Leuk kleurtje, kaarsje erop, en klaar!

ik hoor al dat jullie een stuk handiger zijn dan ik.

ik vind dat met marsepein wel leuk maar ik weet niet eens hoe je dat moet maken

heeft iemand weer tips??

gr shirley

Marsepein is niet heel erg moeilijk, alhoewel ik het nog maar 1 keer eerder gedaan heb. Gewoon witte marsepein kopen, kleurstof gebruiken om te kleuren. Marsepein uitrollen en over je taart leggen. Botercreme kun je kant-en-klaar kopen op de site, maar zelf maken kan ook: boter met poedersuiker (1:1) mengen en smeren.

Zonder marsepein kan natuurlijk ook. Je kunt een gewone taart bakken van biscuitdeeg, in 2 of 3 lagen snijden, lekkere vulling ertussen. Slagroom opkloppen met Klopfix, over taart smeren en/of spuiten, leuk versieren met spulletjes  te koop bij  de supermarkt, en klaar!

Hoi,

Ik heb zelf chocoladecake gemaakt (uit een receptenboek) maar je kan ook heel simpel van Home Made maken. Daar hoef je alleen water bij toe te voegen.
Ik heb alles in een hartvorm (gekocht bij Xenos) gegoten, weer eens wat anders dan de ronde of rechthoekige.
Van Dr Oetker heb je prinsessenglazuur (roze) en prinsessen-schrijfstiften (die zijn eetbaar) die kan je in de supermarkt vinden bij de taartversieringen. Daarmee heb ik de cake versiert samen met andere roze versieringen.
Ik zal eind deze week weer foto's op de pc zetten en dan plaats ik hier wel een foto van. Ik ben er supertrots op!

Liefs Reneke

Terug
Bovenaan