Start | Hotmail | MSN Messenger | Groepen & Mensen
Groepen
Groepen | Mijn groepen | Taal | Help
Juni 2004 forum Juni2004forum@groups.msn.com
Wat is nieuw
Word nu lid
Welkom op het Juni 2004 forum!
Chatten
Calendar
Documenten
Linken
Websites van alle baby's
Baby van de maand
Forum uitje
Hulpprogramma's
Algemeen : bevallinsverhaal
Vor. discussie Volg. discussie Antwoorden naar mijn Postvak IN sturen
Antwoord
Aanbevelen Bericht 1 van 1 in discussie
Van: bavvie (Oorspronkelijk bericht) Verzonden: 2-11-2004 12:21
Ik heb net mijn bevallingverhaal moeten intikken, is mischien ook leuk voor hier! hier komtie dan...Na 41 weken en 3 dagen werd ik s'morgens wakker van een vreemde kramp in mijn buik, ik had dit nog nooit eerder gevoeld.Ik wist meteen dat het begonnen was.Ik stond op en voelde vruchtwater lopen.Het was woensdag 23 juni, 9 uur .Ik heb kraamverband ingedaan en ben de krampjes gaan timen.s'middags om 2 uur had ik een afspraak in het azm voor een datum te prikken voor in te leiden.
Ik ben daar naartoe gegaan en heb verteld dat het waarschijnlijk al begonnen was . Ik werd naar huis gestuurd totdat het erger werd en dan moest ik weer langskomen werd me verteld. thuis heb ik op bed gelegen tv gekeken, en een paar keer onder de douche geweest.
Tegen 7uhalf 8 werden de weeën steeds sterker, en mijn vriend heeft dan ook het ziekenhuis gebeld dat we eraan kwamen.We moesten ons melden bij de verloskamers.Daar aangekomen werd ik meteen aan de ctg gelegd, de weeën kon ik nog heel makkelijk hebben.Na een half uurtje kregen we een eigen kamer met tv.Ik heb er een beetje rondgelopen , op bed gelegen ,en onder de douche gezeten op een krukje.Om de zoveel tijd kwam de zuster binnen om te kijken of alles nog goed ging en om me weer aan die ctg te leggen.Rond 11 uur begon ik het moeilijker te vinden om die weeën op te vangen.Ik ben toen ook heel lang onder de douche gaan zitten en dat hielp echt!maar rond half twee waren de weeën nog veel heftiger geworden en de douche hielp niet meer.Toen heb ik om de gynaecoloog gevraagd , en die is toen komen kijken hoeveel ontsluiting ik had en dat was ongeveer 5 cm toen.Ik kon niet meer lopen of staan dus heb op het bed gelegen om de weeën op te kunnen vangen, mijn vriend heeft me hierbij heel goed geholpen .Hij keek voor me op de monitor hoelang de wee nog zou duren en hielp me er doorheen.Ik heb toen ook nog een pectine prik gekregen tegen de pijn , maar die hielp helemaal niks! Om 5 u had ik het gevoel dat ik het niet meer lang zou volhouden, daarom heb ik weer de gynaecoloog laten roepen.Ze heeft toen gevoeld hoeveel ontsluiting ik had en dat was 8 tot 9 cm.Ze vertelde ond dat het nog ongeveer een uurtje zou duren.Toen heb ik me weer bijelkaargeraapt(want ondertussen was ik de weg helemaal kwijt)want een uurtje moest ik nog kunnen volhouden.Maar jammergenoeg werd 1 uur 2 uur.En na een tijdje had ik nog steeds niet meer ontsluiting.Ik kon de pijn echt maar heel moeilijk volhouden, maar je kunt niks doen , je MOET ze ondergaan.ondertussen kreeg ik wel steeds meer het gevoel dat ik MOEST persen maar nog steeds niet meer onsluiting.Op het laatste on ik het persen ook niet meer tegen houden en moest wel.Het was ongeveer 8uur (dus IPV 1uurtje had ik er al weer 3 om)toen ik naar de verloskamers gereden werd.Ik was zo blij want ik dacht dat ik zo mocht gaan persen, maar nee!In die verloskamer heb ik nog 2uren weeën op moeten vangen, en ik had het gevoel dat ik ECHT niet meer kon , het deed zo'n pijn, zo'n pijn heb ik nog nooit eerder in mijn leven gevoeld.Ik was ook helemaal de weg kwijt en kon niet helder meer nadenken of praten.Er liepen heel veel mensen in en uit die verloskamer weet ik nog , en iedere keer vroeg ik aan ze of ze me alsjeblieft zouden kunnen helpen , want ik hield het niet meer! ik werd gek van die pijn.Mijn vriend is al die tijd bij me gebeleven en heeft me heel goed geholpen, zonder hem had ik dit niet gekund!ondertussen kreeg ik een infuus met oxitocine(weeënopwekker, nog meer pijn!!!!)en maakten ze mijn blaas leeg .er werd een andere gynaecoloog erbij gehaald en die voelde weer aan mijn ontsluiting, die nog steeds niet gevorderd was.Ik zag aan hun gezichten dat ze het zelf ook niet meer zonnig inzagen.Ondertussen mocht ik van hun wel al meepersen maar dat schoot niet op , er gebeurde niks .Om tien uur werd eindelijk besloten dat ze de baby met de vacuümpomp gingen halen ,de gynaecoloog ging eerst die laatste cm nog ff wegdrukken , wat best pijn deed .
Maar die pijn was niks tegenover de weeën die ik had.zo gezegt zo gedaan, er werd kapje op het hoofdje van de baby geplaatst wat vacuüm moest gaan zuigen , dat duurde ff.ik kreeg een verdoving omdat ik geknipt ging worden onder een wee. het was ondertussen al 10:15.Eindelijk mocht ik gaan persen en na een knip en de vacuümpomp kwam Sammy eindelijk om 10:23 ter wereld.Ik was zooo blij, en hij was zoooo mooi, en ik was zooo moe. pffff .Sammy mocht heel ff bij me liggen maar werd toen meegenomen voor te wegen enz.Ondertussen kwam bij mij de nagboorte na 1x persen en werd die nagekeken.Toen moest ik nog gehecht worden van die knip en ik was aan de voor en achterkant en binnenin ook nog een beetje gescheurd.Ik heb toen nog een verdoving gekregen en ongeveer15 hechtingen.Dennis die stond bij Sammy te kijken ondertussen.Sammy had het ook niet makkelijk gehad en had lang een beetje klem gezeten.Hij woog 4735! en was ongeveer 52 cm. Toen Sammy aangekleed was mocht hij meteen bij zijn papa op de arm, en die voelde meteen die 4735gr haha!Toen ik klaar was met hecheten mocht ik hem zijn allereerste flesje geven.Ondertussen kwamen ze me vertellen dat er de hele tijd iemand op de gang had gewacht, ik kon alleen maar mijn zus Tanja bedenken en zei laat maar snel binnen.Sammy moest ieder uur op suiker geprikt worden omdat hij heel zwaar was bij zijn geboorte, daarom mochten we ook pas de dag erna naar huis.Om 6 uur mocht alle visite komen en die konden niet geloven hoe groot Sammy was en hoeveel haren hij had.Sammy is dus op 24 juni om 10:23 (na veeel moeite )geboren , en zijn papa was de dag erna jarig op 25 juni.Nu 4 maanden later kan ik veel makkelijker over de bevalling praten en nadenken als in het begin.Ik moest het echt ff laten bezinken. Met Sammy is alles goed , hij groeit als kool en weegt al 8 kilo.Ik ben heel blij en dankbaar dat ik voor hem mag zorgen, nu weet ik pas hoeveel een moeder van haar kind houdt!
Eerste antwoord Vorige Geen antwoorden Volgende Laatste antwoord
Opmerking: Microsoft draagt geen verantwoording voor de inhoud van deze groep. Klik hier voor meer informatie.
MSN - Wat doe jij online? Start | Hotmail | Search | MSN Messenger | Groepen & Mensen Help
©2004 Microsoft Corporation. Alle rechten voorbehouden. Gebruiksrechtovereenkomst Door TRUSTe goedgekeurde privacyverklaring