Mijn bevalling ging mij eigenlijk veel te snel. Dat zul je misschien ook niet vaak horen. Maar bij mij was dit wel het geval. Ik was zwanger van mijn eerste en was 2 dagen over de uitgerekende datum heen. s'Middags om een uur of 3 braken mijn vliezen geleidelijk aan. Dus ik dacht dat de weeen wel zouden komen. Maar nee hoor. Voor de zekerheid mijn vriend maar even gebelt en hem voorzichtig ingelicht dat het wel eens kon beginnen maar dat ie nog niet thuis hoefde te komen van zijn werk. Die de resterende 2 uren in stress gezeten natuurlijk. Toen hij om 5 uur thuiskwam was er nog niets aan de hand en hebben we samen nog even lekker gegeten. Maar om 7 uur kreeg ik wat last van buikpijn en ik had het gevoel dat ik naar de wc moest. Het was meteen al niet uit te houden en ik had al zware weeen om de 2 minuten. Dokter maar even gebelt mmar die zei : Dat kunnen nog geen persweeen zijn. Dus bel over een uurtje ofzo maar weer even. Nou dat uurtje werd een klein half uurtje en binnen 5 minuten was ie er. Wat bleek nou : Ik had al 10 cm ontsluiting en moest meteen naar het ziekenhuis. (ik had gekozen voor poliklinisch) Midden in mijn persweeen. De rit naar het ziekenhuis duurde zo'n 15 minuten omdat wij in een dorp wonen. Dit was dus een echte martelgang. Maar goed. In het ziekenhuis aangekomen stonden ze ons al op te wachten en eenmaal op de verloskamer aangekomen hoefde ik maar 3 keer te persen en daar was ons kleine mannetje al. Al met al heeft mijn bevalling niet eens 2 uur geduurt. Wel logisch dat dit mij allemaal even iets te snel ging voor een eerste bevalling he ? Maar met een eventuele volgende bevalling ben ik er in ieder geval goed op voorbereidt.