nee het was een echte traumatische ervaring.
Ik wilde graag thuis bevallen, de weeen begonnen om 5 uur sávonds, na een paar uur kwamen ze regelmatig en heftig, na twee uur regelmatig weeen te hebben gehad belde we de verloskundige, die kwam rond 11 uur sávonds. ik had alles al gehad, de douche , het bad de hele kamer, ik ervaarde erg veel rugweeen ik voelde alleen mijn rug en de pijn was niet te harden. de verloskundige vertelde dat ik nog maar 1 cm ontsluiting had en dat ze rond 5 uur in de ochtned terug kwam, ik ging door de grond.... rond 4 uur hebben we haar toch weer gebeld, ik wilde graag naar het ziekenhuis voor een ruggeprik, ik hield het niet meer van de pijn iedere 3 minuten een minuut lang. mijn man zag dat het niet meer ging en ook de verloskundige, dus wij naar het ziekenhuis ik had toen 4 cm , in het ziekenhuis kreeg ik geen ruggeprik want zo vertelde ze het mij in de nacht werd daar de anesthesist niet voor wakker gebeld, ik kreeg een spuitje (wat niet hielp) verder werden we aan ons lot overgelaten, af en toe kwam er een verpleegster binnen die al riep voordat de deur open was het gaat goed, het gaat prima, ga zo door. ik kon ze wel over het bed trekken....
ik heb meerdere malen gevraagd om medicatie of ruggeprik, kreeg het niet!
rond 8 uur in de ochtend kreeg ik persweeen maar ik had pas 8 cm dus wegpuffen... ze hadden mijn vliezen gebroken en het vruchtwater was niet helder....om 9.30 had ik 10 cm en mog ik gaan persen, maar ik had toen geen persweeen meer. de hartslag van ons kindje ging achteruit en de gyn. kwam om te helpen, het werd een vacuumpomp en een knip.
sam was geboren, ik werd daarna gehecht en gedouchet en wel om 1200 werden we al weer het ziekenhuis uitgezet. thuis aangekomen totaal vermoeid en kapot bleek sam een ondertemp. te hebben en moesten we weer al de zeilen bijzetten, kruiken ent. sam was 2760 gram en de volgende dag moesten we gaan bijvoeden, ieder uur met een spuitje, sam was te zwak om aan de bosrt te drinken dus heel de bortsvoeding viel in duigen. de kraamtijd het ik als zwaar ervaren en nu pas voel ik me gelukkig sam is nu 3 maanden en het gaat nu prima met hem.
ik heb een klacht ingedient bij het ziekenhuis en inspectie van volksgezondheid om het feit dat het schijnbaar het beleid is om s'nachts geen ruggeprikken te doen om daar de mensen niet voor wakker te bellen, belachelijk dat is hun werk ofdat dat nu overdag is of s'nachts...
ik heb een nagesprek gehad met de gyn. hierover en hij vertelde me dat ik wel een ruggeprik hed kunnen krijgen, het beleid is veranderd maar de collegas waren daar niet allemaal van op de hoogte, zit je dan....
inspectie van volksgezondheid gaat de protocollen nakijken en dan krijg ik een reactie.