Verliep jouw bevalling zoals jij dat wilde?

nijn bevalling begon vel te vroeg.
ik was 33weken toen mijn vliesen braken.
dit was echt even schrikken.
dan naar het ziekenhuis daar begonnen de weeen.
eerst kreeg ik weeen remmers tot de extra medicijnen werkten voor de longetjes sneller te laten rijpen.
een week later na vele nepweeen tijdends het weekend kreeg ik ne echte weeen.
daarna ging het heel snel vooral omdat hij al ingedaalt was.
op 29 november kon ik eingelijk mijn zoon vasthouden.
terwijl ik pas op 5 januarie was uitgerekent.
hij heeft nog 3 weken in het ziekenhuis gelegen en nu is hij al 4 weken thuis toch een happy end
 
Mijn bevalling (zo'n 15 maanden geleden) liep ook niet zoals ik gepland had. Ik had het romantische idee van een thuisbevalling, waarbij alles lekker rustig zou verlopen, en dan een heerlijke kraamtijd thuis. Ook dacht iedereen in mijn omgeving dat ik vast op tijd zou bevallen gezien mijn gigantische buik en een heel druk kind daarin. Maar van beide dingen is weinig terecht gekomen. Toen ik tien dagen overtijd was moest ik voor een hartfilmpje en echo naar het ziekenhuis . Ik bleek 1 centimeter ontsluiting te hebben,en het hartfilmpje bleek dat de hartslag van de kleine niet geweldig was, waarop ze besloten dat ik de volgende dag zou worden ingeleid. Dus dat was al een aardige tegenvaller. Maar ze verzekerden mij ervan dat ik na een nachtje weer naar huis kon.
Dus wij de volgende ochtend half acht naar het ziekenhuis. Daar hebben ze vliezen gebroken en ik kreeg een weeenopwekkend infuus.
Dit zorgde ervoor dat ik rond 1 uur drie centimeter ontsluiting had, best een tegenvaller vond ik. Vervolgens kreeg ik een weeenstorm van zo'n drie uur. Om half 5 bleek dat het echt niet goed met de kleine en met mij, mijn bloeddruk werd gevaarlijk hoog. Gelukkig had ik toen bijna 10 centimeter dus hoefde ik geen keizersnee.
Maar na anderhalf uur persen gebeurde er niks en uiteindelijk is onze zoon met een vacuumpomp geboren. Hij had z'n navelstreng drie keer om z'n nekje en kon moelijk ademhalen.
Hij is toen vrijwel gelijk naar de couveuse afdeling gebracht (met z'n acht pond!) waar hij een week heeft gelegen vanwege allerlei tekorten zoals natrium en glucose. Ook had hij vocht bij z'n hersentjes waardoor hij eventueel problemen kon krijgen met zijn ontwikkeling. Dit was dus al met al een verschrikkelijke tegenvaller.
Maar...na 14 maanden trouw op controle bij de kinderarts, blijkt dat met zijn ontwikkeling niks mis, hij doet alles hartstikke goed! Tuurlijk hebben we al die tijd genoten voor ons mooie ventje, maar pas nu kunnen we onbezorgd genieten! Het is het allemaal waard geweest!
 
Als kind zijnde wil je net als je moeder ook moeder worden. Na een sloopende periode van 4 jaar eindelijk zwanger via ziekenhuis ging ik fijn genietend van mijn zwangerschap ervan uit dat ik een fijne bevalling zou hebben en dan het liefste thuis in de vertrouwde omgeving.
Van zaterdag op zondag begonnen de weeën een week te vroeg, maar ja w hadden al zolang moeten wachten voor ons mocht het wel. Tegen 00.00 uur verloor ik de slijmprop en om 01.30 begonnen lichtjes de weeën te komen, door de yogalessen wist ik ze op tevangen. 04.00 uur in de ochtend ik kon het niet meer opvangen en de verloskunde die ik gebeld had zou om 08.00 komen omdat de weeën nog niet snel genoeg kwamen. Douchen en douchen dat was het enige wat ik kon doen en wat rond lopen, vliezen werden gebroken en ik had nog maar 1 cm ontsluiting Balen natuurlijk en ons meisje had gepoept in het vruchtwater. Weg thuis bevalling op naar het ziekenhuis. Daar aangekomen had ik om 11.00 uur nog maar 2 cm ontsluiting, ik werd aan het infuus gelegd om de weeën sneller te laten komen, nou dat heb ik geweten want het ging vlotter dan ik dacht. Althans dat dacht ik dus, om 18.00 uur had ik nog maar 6 á 7 cm ontsluiting en inmiddels de half volle flessen lachgas ( 4 intotaal ) leeg gesnoven.
Om 22.15 mocht ik dan eindelijk gaan persen jippie 10 cm, maar waar we opwachte kwam maar niet. Wat bleek ons meisje lag in de zijhoofdsaanligging voor het geboortekanaal en kon er dus met geen mogelijkheid uit. Dus na 23 uur weeën en 3 kwartier persen werd er uiteindelijk een keizersnee om 00.00uur gedaan en is om 00.37 uur onze dochter Élodie geboren. Haar hoofdje en gezicht waren zo verfromfraaid dat je dacht dit komt nooit meer goed, maar als we nu naar haar kijken dan zijn wij dolblij met haar en willen haar voor geen goud meer kwijt.
Ik heb dus intotaal 23 uur over mijn bevalling gedaan, zou ik het overdoen, ja maar niet in uren, maar wel de keizersnede. vriendelijke groetjes Anja.
 
Mijn zwangerschap ging erg goed tot de contole van 34 weken, had een te hoge bloeddruk. Dus naar het ziekenhuis. Wild graag thuis bevallen, maar dat ging niet door. Na 3 weken in het ziekenhuis gelegen te hebben werd ik ingeleid. Vele nare verhalen over inleiden gehoord. vreeselijk. Op 6 september kreeg s'ochtens om 7.30 infuus met wee opwekkend middel.De weeen kwamen meteen goed opgang en regelmatig. Had om 11.00 uur 3 cm ontsluiting. Kreeg om 13.05 persweeen en om 13.13 was Dani geboren. Was 2720 gram, maar was 2,5 weeken tevroeg en niet verder gegroeit van wege mijn hoge bloeddruk. Al met al is de bevalling bij mij best mee gevallen. Wist niet wat te verwacht, want dit was de eerste.
 
Ik ben bevallen van mijn dochtertje Mirte op 27 september jl. Twee weken daarvoor werd ik doorverwezen naar een gyneacoloog omdat ze niet ingedaald was met 36 weken. De gyn vertelde me dat ik een trechtervormig bekken heb waardoor de bevalling erg pijnlijk en moeizaam, zoniet onmogelijk zou zijn en ik rekening moest houden met infuus en epiduraal en misschien zelfs een keizersnede. Ik was doodsbang.
mijn vk bereidde me ook voor op een lange pijnlijke bevalling in het ziekenhuis ipv thuis, wat ik zo graag wilde. Op 27 sept om 5.30 braken mijn vliezen toen ik onderweg was naar het toilet. Ik was op 7 okt uitgerekend dus ik was erg verrast. Ik belde mijn vk omdat mijn baby niet ingedaald was en zij moest controleren of ik mocht lopen of plat moest blijven liggen. Een uurtje later was ze er. Ze voelde en wat bleek: 3 cm ontsluiting! En ik had nog geen weeen!!
die begonnen rond zeven uur langzaam op te komen maar waren tot 11.30 goed te verdragen. Ik heb op mijn gemak de spullen gepakt voor in het ziekenhuis en nog wat mensen gebeld. Rond 11.30 werden de weeen pijnlijker en heb ik op aanraden van mijn moeder de vk nog eens gebeld. Ze kwam om 12.45 langs. Ik bleek 6 cm ontsluiting te hebben maar de weeen waren nog niet lang krachtig genoeg voor de volgende 4 cm. Ik moest naar het ziekenhuis om aan het infuus voor weeopwekkers gelegd te worden. De laatste fase zou ontzettend zwaar en pijnlijk worden en ze hoopte op het beste.We vertrokken om 13.00 uur. Onderweg naar het ziekenhuis werden mijn weeen ontzettend pijnlijk. De gang van de auto naar de verloskamer heb ik al steunend op mijn man en de vk afgelegd. De weeen volgend elkaar ineens ontzettend snel op en waren vreselijk pijnlijk. Ik kon niet meer staan.Om 13.15 had ik mijn pyama aan en ging ik op het bed in de verloskamer liggen. Toen ik 2 sec. lag kreeg ik onmiddelijk een enorm krachtige perswee. Ik raakte in paniek maar de vk kalmeerde me snel. Tijdens de volgende perswee, die onmiddelijk op de eerste volgde voelde de vk hoe ver ik was.Ik had volledige ontsluiting en mocht persen! Na zes keer flink persen was Mirte er!Ze is om 13.57 geboren.Zonder infuus, verdoving of wat dan ook! zowel de vk als de assistent gyneacoloog die er bij was, waren stomverbaasd! Dit hadden ze nog nooit meegemaakt. Het was echt een superbevalling. Het had niet beter gekund!
 
De hele zwangerschap is uitstekend verlopen, na 31 wk kwamen we er achter dat Romee in een stuit lag. Bij 35 wk hebben ze geprobeert haar te draaien maar dat is niet gelukt.Ik moest en afspraak maken voor een keizersnee. Op 1 mei 2003 gingen wij met ons tasje naar het ziekenhuis wetende dat we ook echt die dag een kindje zouden krijgen. Na nog een echo om te kijken of ze nog in een stuit lag (gelukkig wel want ik had me er al helemaal op voorberijd en moest niet meer aan een gewone bevalling denken) hebben ze me klaar gemaakt voor de operatie. Om 12.10 is Romee geboren en alles is prima verlopen. Ook de dagen erna ging alles prima, ik was de eerst 2 dagen niet erg mobiel natuurlijk, maar ik heb geen centje pijn gehad. De geadviseerde 6weken erna heb ik me rustig gehouden en alles ging perfect. Ik hoop ooit nog wel eens gewoon te bevallen maar mocht het weer een keizersnee worden en het gaat zoals bij Romee dan heb ik daar absoluut geen problemen mee!!.
 
De geboorte van onze dochter verliep precies zoals ik van tevoren had bedacht dat ik het zou willen. Ik zou thuis willen bevallen, liefst 's avonds of 's nachts want dan zou onze zoon van 2 jaar gewoon thuis kunnen blijven slapen en direct na de geboorte erbij kunnen zijn. Ik wist ook wel dat geen enkele bevalling zou verlopen zoals je zou willen, maar soms gaat het toch wel zo. (De bevalling van onze zoon ging op zich wel snel en goed maar niet echt soepel, ik heb 1 uur en 10 minuten geperst wat ik vreselijk en verschrikkelijk pijnlijk vond en nog een knip erbij waar ik lang veel last van heb gehad.)En op een donderdag, na 39 weken zwangerschap, had ik overdag al wat voorweeen. In de loop van de middag had ik al het gevoel dat de baby er dezelfde dag nog wel zou kunnen zijn. Ik was op een verjaardagsfeestje en ben weggegaan zodat ik nog wat in huis kon doen voor de baby er zou zijn. Rond een uur of 19.00 moest ik de weeen weg gaan puffen. Terwijl we onze zoon in bed stopten stond ik tegen de commode te puffen. Hij had gelukkig niets door. Rond 20.30 vond mijn man dat de verloskundige maar eens gebeld moest worden omdat de weeen regelmatig kwamen. Om 21.00 uur was de verloskundige er, ik had 3 cm ontsluiting. Toch bleef ze omdat de vorige bevalling ook vrij vlot ging kon deze bevalling nog wel eens veel sneller gaan. Samen hebben we de kleertjes voor de baby gepakt, de lakens voor de wieg en we hebben nog de benodigdheden bekeken die ze uitstalde voor de bevalling. Ondertussen liep ik de weeen weg te puffen. Op zich heel relaxed allemaal. Op een gegeven moment heeft ze de kraamhulp gebeld. Zij was er rond 22.00, ik had toen 7 cm ontsluiting. Om 22.30 werden de vliezen gebroken, en vanaf dat moment ging het als een speer en waren de weeen absoluut niet meer op te vangen. Een uur later had ik volledige ontsluiting en begon ik met het opvangen van een wee die halverwege een perswee werd. Na nog een keer persen werd onze supergezonde dochter geboren. Wel een beetje ingescheurd, maar alles beter dan de knip die ik na de geboorte van onze zoon heb gehad. Toen ook de placenta er was werd onze zoon wakker van het gehuil van de baby. De bloederige spullen werden weggehaald en onze zoon kon gelijk bij ons allen op het grote bed. Het was groot feest! Na een tijdje moest ik gehecht worden en is mijn man met mijn zoon naar beneden gegaan en heeft hij TV ziten kijken met warme chocomelk met slagroom en spekjes, het was midden in de nacht! Hij had zo zijn eigen feestje. Tuurlijk, de bevalling deed ongelooflijk veel pijn, maar verder was het echt zoals ik me had voorgesteld hoe ik zou willen dat het zou verlopen! Ongelooflijk!
 
De zwangerschap verliep heel goed en ik had nergens last van. Ik dacht dat de bevalling dan juist wel heel zwaar zou worden. Maar ik zag er absoluut niet tegen op.
De weeen begonnen om 4 uur s'nachts en ik kon ze heel goed opvangen. Om 16.00 uur had ik 4 a 5 cm ontsluiting. De weeen werden nu wat zwaarder en ik ging maar even onder de douche staan. Toen ik van onder de douche kwam, had ik ligt het gevoel dat ik moest persen, en dat werd al snel veel erger. Mijn vriend heeft toen toch de verloskundige gebeld. Toen ze kwam om 17.15 uur had ik al 10 cm ontsluiting. Maar ik mocht nog niet persen. Ze moest mijn vliezen nog breken, maar kon ze niet voelen. Waarschijnlijk zijn ze onder de douche gebroken. Ik mocht eindelijk gaan persen en na 40 min. is mijn dochtertje Kyra geboren. Het viel allemaal heel erg mee. Ik had het veel erger verwacht. Ik kijk er met een fijn gevoel op terug. Natuurlijk zou ik het niet elke dag willen doen, maar het was zeker geen nare ervaring.
 
Terug
Bovenaan