Verminderd vruchtbaar na miskraam?

<p>Dear all,</p><p>In juli heb ik een miskraam gehad - dit was de 2e zwangerschap. Hoewel ik heb ervaren zeer vruchtbaar te zijn (beide keren gelijk zwanger) wil het nu maar niet lukken. Het lijkt alsof de miskraam mijn vruchtbaarheid heeft verminderd- hoewel ik vaak lees dat het juist andersom is. Ik vraag me af... is dit herkenbaar bij anderen? Dank vast voor het delen van jouw verhaal!</p>

Oh bah niet leuk ik heb inderdaad niet die ervaring maar juist anders om.. ik had in april een miskraam. Direct erna zwanger en nu inmiddels 33weken.. 
Ik ben erna wel ovulatietesten gaan gebruiken en glijmiddel van conceive.
Succes ?

Vervelend!
Wat ik kan bedenken is dat het even duurt voordat je hormoon huishouding weer op orde is. Ik heb zelf 2 gemiste miskramen (dec '17 & mei '18) achter de rug en volgens de gyneacoloog kan het even duren voordat alle hormonen weer "normaal" zijn. Helaas ben ik ook "nog" niet zwanger. 
Wel al een eisprong gemerkt/getest?
Veel succes

Hoi, als eerste, wat verdrietig dat je een miskraam hebt gehad. Een miskraam is geen reden om niet meer zwanger te worden. Het is echt geluk hebben. Wij  zijn meer dan 2 jaar bezig geweest en bij ons was zwanger worden geen probleem. Alleen zwanger blijven lukte verdrietig genoeg niet. Je kan nog even met een echo je baarmoeder laten controleren of deze helemaal schoon is, als je dat een goed gevoel geeft. Bij mij zat er na 2 menstruaties nog steeds weefsel vd mk. Maar zelfs dat hoeft geen probleem te zijn.
Grappig genoeg ben ik in de maanden dat wij het glijmiddel conseive plus gebruikte ook zwanger geworden en ben nu 22 weken en 2 dagen!
Heb geduld en vertrouwen in je lichaam. Succes!

Dank voor jullie lieve reacties! 
@Kim: gefeliciteerd! Ik had dat ook graag willen zeggen, heel fijn voor je!
@Carolien: ai, we zitten in het zelfde 'schuitje' dus. Hoe lang geeft je gyneacoloog aan dat het kan duren voordat hormonen weer stabiel zijn? Op internet vind ik enkele weken, maar mijn ervaring was meer van enkele maanden. Heb vorige maand testen voor eisprong gedaan, maar vind dat eigenlijk helemaal niks, dat getest iedere dag. Ik heb een nette cyclus, dus weet daardoor wel precies wanneer vruchtbare dagen zijn.
@Jlh: gefeliciteerd met je zwangerschap! Wat fijn dat het toch gelukt is! Er was idd bij mij ook nog een restje achtergebleven - dat is inmiddels een paar maanden geleden verwijderd. Volgens de laatste controle is het nu echt schoon. Dat glijmiddel ga ik eens proberen - goede uitwerkingen als ik dat zo lees ;).

Ik zelf was 2 weken na mijn 1ste mk opnieuw zwanger. Helaas is dat ook mis gegaan, en wacht ik nu tot de menstruatie over is en we voor de volgende ronde kunnen gaan.
Veel sterkte en op na een goede gezonde volgende zwangerschap

Het klinkt raar, maar ik ben blij je berichtje te lezen, want ik zit ook in hetzelfde schuitje. In juli met 10wk een miskraam en curretage gehad. Ik heb al 3 wat oudere kinderen en van hen was ik in 1ste ronde direct zwanger. Nu met huidige partner 1x een heel vroege miskraam gehad, maar dat was ook in 1x raak, en dan deze mk met 10wk, dat was ook direct raak...En nu sinds de miskraam en curretage in juli nog steeds niets, 6 volledige cyclussen gehad inmiddels sinds de MK. Het klopt gewoon niet, ik vind het maar niks zo. Niet dat ik nou per sé zoveel haast heb en ongeduldig ben, maar zo ken ik mijn lijf niet. Zit te twijfelen of ik de gyn zal bellen. Maar ben bang dat ze gaan zeggen dat het net als bij iedereen gewoon wel een jaar kan duren en we geduld moeten hebben. 

Terug
Bovenaan