Verminderd vruchtbaar na miskraam?

Grr… denk ik na het plaatsen van mijn berichtje net "kom, nu ga je gewoon die gyn bellen!" Bel ik, zeggen ze daar dat ik daar niet meer onder controle ben en moet ik de huisarts bellen. Is de huisarts t/m 30 dec met vakantie. Altijd als ik dan eindelijk de moed verzamel om toch maar contact met een arts op te nemen zijn ze er niet. Nouja… zit niets anders op dat weer af te wachten. Wie weet heb ik voor het nieuwe jaar nog wel een positieve test, laten we positief blijven he ;) 

Ah Manon, jij dus dezelfde ervaring! Ik begrijp je helemaal dit niks te vinden - dat heb ik ook! Zo gek dit. Soms ook een faalgevoel, alsof ik opeens het zwanger worden 'niet meer kan'. Hopen dat we allebei snel een positieve zwangerschapstest hebben!! Heb deze week nog wel even contact gehad met de verloskundige en deze gaf aan dat je lijf na een miskraam nog lang 'van de leg' kan zijn. Vind het wel bijzonder, maar blijkbaar kan het dus zo werken (maar had dus graag, het als jij, anders gezien!)

Wat een vervelende situatie zeg heftig.Ik heb met een zwangerschap van 5 weken een miskraam gehad, erg vroeg stadium dus. Een week erna gekeken of mijn baarmoeder schoon was en dit was ook het geval.Na 2 maanden was ik weer zwanger en ben nu inmiddels 31 weken zwanger.Dus kan niet met jullie meepraten over de rottige situatie waar jullie in zitten, maar wou mijn ervaring wel even delen.Ik hoop dat jullie ook snel het geluk mogen vinden! 

Ik herken dit heel erg. Ben al moeder van een dochtertje en in aug een miskraam gehad. Bij beiden was ik vrijwel direct zwanger. Nu 6 maanden verder en nog niks...Merk dat het er-niet-mee-bezig-zijn ook steeds lastiger wordt...Angst dat het nog een hele tijd gaat duren...

Fijn voor je Lisaa! Annette- super herkenbaar: het niet ermee bezig zijn. In mijn omgeving hoor ik vaak dat ik het moet loslaten. Lekker makkelijk, denk ik dan- eigenlijk is dat gewoon een onmogelijk iets! Ik ben best heel nuchter, maar dit is zoiets wat dicht bij jezelf staat....

Ik heb eind oktober een miskraam gehad. Ik wilde gelijk verder met proberen, aangezien ik het al een tijdje wil. maar mijn vriend wil nu wachten, waarschijnlijk een jaartje of 2 ofsow. De eerste zwangerschap/miskraam was niet gepland dus ik begrijp zijn redenatie. Maar ik had dus ook gehoord dat je 6 maanden na een zwangerschap vruchtbaarder ben dan normaal. En aangezien ik een curretage heb gehad met kans op verklevingen ben ik bang dat ik na die 6 maanden na de zwangerschap heel veel moeite ga krijgen met zwanger worden.  We doen het verder niet veilig en we houden niks bij. Dus ik hoop dat het toch weer gegund is om snel zwanger te worden maar voorlopig ben ik nog maar 1 keer ongesteld geweest in 8 weken tijd. hmmmm

Hallo,  Al een tijdje lees ik hier mee over zwanger worden. Waarom? Ik heb ook wel een en ander meegemaakt.Net toen wij in de zomer van 2017 wilden beginnen met proberen zwanger te worden bleek ik een uitstrijkje te hebben die niet goed was. Uiteindelijk bleek dat er wat weggehaald moest worden in het ziekenhuis. Erg schrikken en 3 maanden niet zwanger mogen worden. Wat was ik verdrietig. We waren er precies net klaar voor.Na de 2 behandelingen (voor onrustige cellen in de baarmoederhals) in t ziekenhuis zijn we toch echt gaan proberen. En ja hoor, gelijk raak in december. Zo onwerkelijk, maar zó blij.Helaas werd dit een missed abortion... Met behulp van tabletten kwam de miskraam in feb '18 op gang. Ik wilde vooral door en voor uit en het achter me laten. Maar hoopte vurig weer snel zwanger te raken. Helaas meerdere gyn.  Onderzoeken gehad in het ziekenhuis om te kijken of het echt leeg was.  Helaas bloedde ik lang en begon de cyclus pas weer in april '18. Het ging dus allemaal niet zo snel als de eerste keer. Ik voel me ook een beetje misleid dat het toen zo snel ging. Want daardoor had ik hele hoge verwachtingen.Maar ook vandaag weer ongesteld geworden. De afgelopen keren was ik vreselijk verdrietig. Nu wil ik juist leren ermee om te gaan. Niet zo die focus op het zwanger worden (ik ben er te veel mee bezig). In okt heb ik de verloskundige gevraagd of we ons al zorgen moeten maken, dat gevoel krijg je toch, naarmate de tijd verstrijkt. Zij zei van niet. Als ik in april nog niet zwanger ben kan ik naar de huisarts.Hebben jullie tips voor loslaten??Mijn biologische klok tikt ook wel. Ik ben nu 31.5...En had zo gehoopt op mn 30e een kindje te krijgen. Heel fijn om even mijn verhaal te doen en van jullie te horen. Liefs en veel sterkte allemaal.  

Wil je even een hart onder de riem steken.en ook de andere die het hebben meegemaakt. Zelf bij mijn eerste zwangerschap een ma 

Terug
Bovenaan