<p>Al sinds mijn eerste menstruatie heb ik erg veel klachten: rugpijn, overgeven, buikkrampen waardoor ik niet meer kon bewegen en koortsaanvallen. Toen ik aan de pil zat, waren de klachten een stuk minder maar nog wel aanwezig.</p><p>Ongeveer 1.5 jaar geleden kreeg ik steeds vaker doorbraakbloedingen die langer dan een week duurde.</p><p>Sinds afgelopen juni ben ik gestopt met de pil ivm kinderwens. Sindsdien heb ik vanaf een paar dagen voor mijn eisprong pijn. De buikkrampen komen steeds vaker voor in de weken voor ik ongesteld moet worden. Soms heb ik erge pijn in mijn buik tijdens seks.</p><p>Met bovenstaande pijntjes kan ik nog wel normaal functioneren totdat mijn menstruatie begint. Ik kan alleen nog maar op bed liggen in foetushouding, de pijn proberen weg te puffen en overgeven.</p><p>Huisarts heeft diclofenac voorgeschreven (na al mijn klachten sinds vorig jaar) en me doorverwezen naar de gynaceoloog, omdat ze endometriose vermoedde.</p><p>Gyn heeft een inwendige echo gedaan en daar was niks op te zien, dus heb ik volgens haar niets. Ik heb gelezen op internet dat het niet altijd op een echo te zien is en dat ook tegen haar gezegd. Dat bevestigde ze.</p><p>Na de echo vertelde ze me dat er een kleine groep mensen erge menstruatiepijn hebben zonder dat er een medische oorzaak voor is. Ook vertelde ze dat mensen met endometriose dagelijks pijn hebben en dat mijn klachten vanaf eisprong tot menstruatie door PMS komen.</p><p>Ik voelde me niet echt serieus genomen en heb ook duidelijk gemaakt dat mijn dagelijks leven er ook onder lijdt, omdat ik me 2 weken per maand beroerd voel en afspraken met vrienden moet afzeggen. Ook moet ik me maandelijks ziek melden van werk en dat lijkt me niet echt normaal.</p><p>Nadat ik bij de gyn in tranen was uitgebarsten omdat ik me machteloos voelde, schreef ze me wel tramadol icm diclofenac voor tegen de pijn..</p><p>Dit is een beetje een lang verhaal geworden, maar ik wilde het even van me af schrijven. Ik heb niemand in mijn omgeving waarmee ik kan praten omdat ze het niet herkennen.</p><p>Heeft iemand hier soortgelijke ervaringen?</p>