Vermoedelijke endometriose, voel me niet serieus genomen

<p>Al sinds mijn eerste menstruatie heb ik erg veel klachten: rugpijn, overgeven, buikkrampen waardoor ik niet meer kon bewegen en koortsaanvallen. Toen ik aan de pil zat, waren de klachten een stuk minder maar nog wel aanwezig.</p><p>Ongeveer 1.5 jaar geleden kreeg ik steeds vaker doorbraakbloedingen die langer dan een week duurde.</p><p>Sinds afgelopen juni ben ik gestopt met de pil ivm kinderwens. Sindsdien heb ik vanaf een paar dagen voor mijn eisprong pijn. De buikkrampen komen steeds vaker voor in de weken voor ik ongesteld moet worden. Soms heb ik erge pijn in mijn buik tijdens seks.</p><p>Met bovenstaande pijntjes kan ik nog wel normaal functioneren totdat mijn menstruatie begint. Ik kan alleen nog maar op bed liggen in foetushouding, de pijn proberen weg te puffen en overgeven.</p><p>Huisarts heeft diclofenac voorgeschreven (na al mijn klachten sinds vorig jaar) en me doorverwezen naar de gynaceoloog, omdat ze endometriose vermoedde.</p><p>Gyn heeft een inwendige echo gedaan en daar was niks op te zien, dus heb ik volgens haar niets. Ik heb gelezen op internet dat het niet altijd op een echo te zien is en dat ook tegen haar gezegd. Dat bevestigde ze.</p><p>Na de echo vertelde ze me dat er een kleine groep mensen erge menstruatiepijn hebben zonder dat er een medische oorzaak voor is. Ook vertelde ze dat mensen met endometriose dagelijks pijn hebben en dat mijn klachten vanaf eisprong tot menstruatie door PMS komen.</p><p>Ik voelde me niet echt serieus genomen en heb ook duidelijk gemaakt dat mijn dagelijks leven er ook onder lijdt, omdat ik me 2 weken per maand beroerd voel en afspraken met vrienden moet afzeggen. Ook moet ik me maandelijks ziek melden van werk en dat lijkt me niet echt normaal.</p><p>Nadat ik bij de gyn in tranen was uitgebarsten omdat ik me machteloos voelde, schreef ze me wel tramadol icm diclofenac voor tegen de pijn..</p><p>Dit is een beetje een lang verhaal geworden, maar ik wilde het even van me af schrijven. Ik heb niemand in mijn omgeving waarmee ik kan praten omdat ze het niet herkennen.</p><p>Heeft iemand hier soortgelijke ervaringen?</p>
 
Wat ontzettend naar. Ik ken niet precies hetzelfde maar heb wel andere klachten...
Ik heb altijd een week lang extreem veel last van migraine. Kan dan ook niks. Geef over en lig in bed. Er mag geen licht aan en geen woord tegen mij gezegd worden want anders begin ik weer over te geven. Dus ook een week lang niet werken, afspreken of überhaupt mn bed uit kunnen komen. Altjjd in de week dat ik ook menstrueer. Tijdens mn pubertijd al allemaal onderzoeken gehad. Toen bleek de prikpil de oplossing te zijn...maar nu sinds een jaar daarmee gestopt en is de migraine weer begonnen. Vanwege een te hoog ziekte verzuim een andere baan moeten zoeken. Toen tijdelijk terug aan de pil gegaan en door blijven slikken. Toen ben ik de proeftijd doorgekomen en daarna weer gestopt met de pil. Alweer 2 keer een week ziek thuis moeten zitten. Mn werkgever weet inmiddels waar het aan ligt en werk in mn andere weken nu meer zodat ik die ene week thuis kan blijven...
De huisarts weet niet wat ie ermee aan moet. Ook in het ziekenhuis weten ze het niet. Al vanalles geprobeerd maar door mn kinderwens zal ik het er waarschijnlijk maar mee moeten doen. Nu steeds hopen dat ik zwanger ben want hopelijk dan voorlopig geen migraine. 
? weet inmiddels ook niet meer wat ik anders moet doen. Heb t idee dat ze er ook echt niets mee kunnen.......
 
Wat vervelend! Een week lang migraine lijkt me verschrikkelijk. Ik heb het de afgelopen 2 weken 2x gehad en dat vond ik al erg. Wel fijn dat je dit bespreekbaar hebt kunnen maken op je nieuwe werk.
Gebruik je medicijnen tegen de migraine? Hoelang ben je al bezig met proberen zwanger te worden?
"Al vanalles geprobeerd maar door mn kinderwens zal ik het er waarschijnlijk maar mee moeten doen." Dit wordt ook tegen mij gezegd. Ik zie alleen niet voor me hoe ik dit nog ruim een half jaar vol moet houden als ik niet zwanger raak.
 
We zijn met een pauze van 4 maanden een jaar bezig. Maarja, in feite begint het allemaal opnieuw na de pauze. Dus dan 3 maanden. Ik vind het ook helemaal niks. En het is inmiddels niet leuk meer. Zaterdag zou ik weer moeten gaan menstrueren. Dus hoop dat die uitblijft dan kan ik volgende week ergens een test doen. 
Krijg nu tramadol. Maar de laatste keer werkte dat ook niet echt. Immigrain lijkt soms een beetje te helpen. Ben vandaag begonnen met beide met de hoop het ergste een beetje te kunnen onderdrukken. Daarnaast nog sumatriptan liggen voor als ik het begin voel aankomen. Ben soms net een medocijnkast waar alles in gestopt wordt ? 
Maar op deze manier lijken de maanden erg traag te gaan. De week naar de menstruatie begint het al te kriebelen van oh god we gaan zo weer...
Hoe weet ik ook niet...mssn een manier zoeken om je eraan over te geven. Het uit te 'zieken'. Zo doe ik t maar. Het is geen pretje, maar iedereen om mij heen weet dat t zo gaat inmiddels dus daar heb ik geen zorgen meer om. Mssn scheelt dat...
 
Wat ontzettend vervelend.
Ik zou me afvragen of je met dergelijke ernstige klachten wel voor een kindje moet gaan. Werk kun je afzeggen (hoe rot ook), maar een kind en zeker een baby/peuter is er altijd, dag en nacht, ook als je je niet lekker voelt en niks meer kan. 
Ik zou er nog eens goed over nadenken en dit ook serieus bespreken met jullie man. Is hij bereid de zorg op zich te nemen als jullie ziek zijn? Is hij bereid minder te gaan werken, zorgverlof op zich te nemen, en/of ouderschapsverlof?
Het zal in die weken toch voornamelijk op hem aankomen en dat moet dan wel kunnen. Ik zou er echt nog eens heel goed over nadenken en in elk geval goede afspraken maken.
 
Zodra ik een kind heb kan ik aan de pil. Dan heb ik er geen last meer van. Dus waarom zou ik het dan niet doen?
 
Sammy ik hoop ook voor je dat je menstruatie uit blijft. Mijne moet over een week beginnen en verwacht ook niet dat ik zwanger ben deze maand.
Al die pijnstillers lijken me heftig. Ik ben benieuwd hoe ik reageer op de tramadol met diclofenac.
Inderdaad, zodra ik een kind heb start ik weer zo snel mogelijk met de pil en dan is het over :)
 
Terug
Bovenaan