Vermoedelijke endometriose, voel me niet serieus genomen

[quote quote=10158691]Ik bedoel meer dat je echt afspraken moet maken samen. Heel concreet dus: is je man bereid minder te gaan werken, zorgverlof op te nemen? Ouderschapsverlof? Tuurlijk heb je de intentie om voor je kind te zorgen als je eraan begint, maar wamneer een moeder zelf hulpbehoevend is, dan is het nogal een ander verhaal. Je man zal dan alleen voor zijn kind moeten zorgen op die momenten én voor jou.[/quote]
Ik ben het eens met Sammy dat je post veroordelend over kwam. Natuurlijk zijn veel mogelijke scenario's besproken met partner voor we hieraan begonnen. Je kan er nog zoveel en goed over praten maar als je eenmaal in zo'n situatie zit na een bevalling is het toch anders en zal het waarschijnlijk zwaarder zijn dan je van tevoren had kunnen bedenken. Maar wat Sammy zegt: als..als..als.. Misschien hebben we na een zwangerschap nergens meer last van. Desondanks is het inderdaad goed om over dergelijke situaties na te denken en dat hebben partner en ik ook gedaan.
 
De situatie is naar ons idee perfect. Mn vriend werkt parttime en ik fulltime. We werken beide in de zorg en dus onregelmatige tijden. We hebben zelden tot nooit dezelfde werktijden waardoor er bijna altijd iemand thuis is.
Mn vriend heeft dezelfde week vrij in de maand als ik om voor mij te kunnen zorgen en straks ook voor de kleine mocht ik langer last houden van de migraine dan verwacht. En omdat het een luxe is om een week vrij te kunnen zijn per maand...
Mn vriend wil ook graag parttime blijven werken na de zwangerschap en ik ga ook een dag minder werken tegen die tijd. En omdat ik in de luxe positie sta om mijn eigen werkrooster te maken kan ik mijn diensten perfect indelen zodat er altijd iemand thuis is.
Ideale situatie voor een kind lijkt mij...
 
 
[quote quote=10158762] Oh interessant. Had je vergelijkbare klachten? Hoe zijn ze er uiteindelijk achter gekomen? Mag over 3 maanden nog een keer langskomen en dan gaat ze nog een keer checken voor de zekerheid. Zal het eens voorleggen. Weet iemand trouwens hoe het zit met follikels na een eisprong? Vorige week had ik een positieve ovulatietest, maar niet heel duidelijk. Ik ging er vanuit dat ik vlak daarna mijn eisprong zou hebben. Nu zag ze nog een aantal kleine blaasjes en een grote van 17mm. Ze dacht dus dat die bijna ging springen. Verdwijnen ze niet allemaal na je eisprong? Ben ik vergeten te vragen.[/quote]
Dit is wat ik ervan kan vinden zo snel...
https://www.umcg.nl/NL/Zorg/Volwassenen/zob2/Cyclusanalyse/Paginas/default.aspx
Weet niet of je zo je antwoord helder hebt?
 
[quote quote=10158762] Oh interessant. Had je vergelijkbare klachten? Hoe zijn ze er uiteindelijk achter gekomen? Mag over 3 maanden nog een keer langskomen en dan gaat ze nog een keer checken voor de zekerheid. Zal het eens voorleggen. Weet iemand trouwens hoe het zit met follikels na een eisprong? Vorige week had ik een positieve ovulatietest, maar niet heel duidelijk. Ik ging er vanuit dat ik vlak daarna mijn eisprong zou hebben. Nu zag ze nog een aantal kleine blaasjes en een grote van 17mm. Ze dacht dus dat die bijna ging springen. Verdwijnen ze niet allemaal na je eisprong? Ben ik vergeten te vragen.[/quote]
Dit is wat ik ervan kan vinden zo snel...
https://www.umcg.nl/NL/Zorg/Volwassenen/zob2/Cyclusanalyse/Paginas/default.aspx
Weet niet of je zo je antwoord helder hebt?
 
[quote quote=10158771] Dit is wat ik ervan kan vinden zo snel… https://www.umcg.nl/NL/Zorg/Volwassenen/zob2/Cyclusanalyse/Paginas/default.aspx Weet niet of je zo je antwoord helder hebt?[/quote]
Hmm ja ik had die site al bekeken. Er staat dat 1 eiblaasje groeit tot de dominante en de andere verdwijnen. Dus dat zou toch betekenen dat ik mijn eisprong nog krijg?
 
[quote quote=10158776] Hmm ja ik had die site al bekeken. Er staat dat 1 eiblaasje groeit tot de dominante en de andere verdwijnen. Dus dat zou toch betekenen dat ik mijn eisprong nog krijg?[/quote]
Zoals ik het lees wel ja...mssn heb je een heel lange cyclus?
 
[quote quote=10158768]De situatie is naar ons idee perfect. Mn vriend werkt parttime en ik fulltime. We werken beide in de zorg en dus onregelmatige tijden. We hebben zelden tot nooit dezelfde werktijden waardoor er bijna altijd iemand thuis is. Mn vriend heeft dezelfde week vrij in de maand als ik om voor mij te kunnen zorgen en straks ook voor de kleine mocht ik langer last houden van de migraine dan verwacht. En omdat het een luxe is om een week vrij te kunnen zijn per maand… Mn vriend wil ook graag parttime blijven werken na de zwangerschap en ik ga ook een dag minder werken tegen die tijd. En omdat ik in de luxe positie sta om mijn eigen werkrooster te maken kan ik mijn diensten perfect indelen zodat er altijd iemand thuis is. Ideale situatie voor een kind lijkt mij…[/quote]
De stellen die ik ken die allebei onregelmatige uren maakten, viel het juist erg tegen. Vaak is een van de twee uiteindelijk toch regelmatig gaan werken, zodat gebruik kon worden gemaakt van professionele opvang. 
Ik denk dat jullie de impact van een baby nogal onderschatten. 
 
 
Terug
Bovenaan