Verplicht bedrust keizersnede

<p>Hoi :) </p><p>afgelopen zaterdag ben ik bevallen van mijn dochtertje dmv een keizersnede. </p><p>Dit was erg heftig, ik ben doodmoe en slaap amper haha maar ben helemaal gelukkig met de kleine spruit</p><p>Maar wat nu... een herstel van minimaal 6 weken.. zeggen ze.. maar opzich denk ik, als ik naar mijn lichaam luister, dat ik prima bepaalde dingen weer kan. Zoals even naar buiten gaan of op de bank zitten of weet ik veel wat, in ieder geval iets! Volgens mijn kraamzorg kan ik beter altijd in bed blijven liggen ivm de genezing van de wond, ik wil teveel volgens haar en ben te actief. Ik wil haar expertise echt niet in twijfel brengen en probeer er echt naar te luisteren maar mijn wereldje wordt zo klein! En ik wil het liefst zsm lekker deel uitmaken van het leven... klinkt dat dramatisch ? ;) </p><p>ik vind die “kraambubbel” waarin alles voor je wordt gedaan en je zelf moet liggen en orders uitdelen doodvermoeiend. “Maar dit komt nooit meer terug”.. klinkt voor mij precies hetzelfde als dat er iemand zegt; “geniet nog even van de laatste loodjes” in week 37 van je zwangerschap.. slaat ook echt nergens op. </p><p>Gister had ik de was opgevouwen en daar sprak ze me op aan.. begrijp me niet verkeerd, ik waardeer haar enorm en ze doet echt veel en is ontzettend aardig .. maar is dit allemaal niet wat overdreven? </p><p>Ja ik heb een buikoperatie gehad, ja ik moet daarvan herstellen, en ja soms is het echt nog wel een beetje gevoelig... maar ik krijg meer het idee dat ik in 40 stukken uit elkaar val als ik het waag om de afwas te doen? </p><p>Ook moet ik nog kraamtranen krijgen? Ja ik heb ze eruit geperst onder de douche maar moet dat echt? </p><p>Ik voel me naar omstandigheden prima en de baby gaat ook hartstikke goed en is alweer bijna op haar geboortegewicht en haar temp is stabiel. Wilde eigenlijk morgen even naar buiten maar krijg het gevoel dat dat nog helemaal verboden terrein is in die kraamweek en helemaaaal na een keizersnede.</p><p>is dat echt zo? </p><p>Liefs?</p><p> </p>

Hallo lieve gebruiker,
Ten eerste van harte gefeliciteerd met je kleine spruit. Heb je besproken hoe je je voelt? Bedoel het klinkt alsof je behoorlijk betutteld word. Nou begrijp ik echt dat ze zeggen ga niet gelijk een marathon lopen en ik weet natuurlijk ook niet hoe je wond eruit ziet. Maar beweging is juist goed ter bevordering van de wondgenezing en als je letterlijk de hele dag op bed ligt ook niet fijn voor de doorbloeding van de benen( trombose).
Aan het einde van de kraamweek zal je toch dingen zelf weer moeten doen lijkt me. Dus kan je dit naar mijn inzien beter opbouwen. 
Nogmaals bespreek hoe je je voelt en wat je verwachtingen zijn. Allicht kan je beginnen met rond de koffie en in de middag een uurtje beneden spoken. Het advies van zwaar tillen zou ik niet in de wind slaan.

Hey, 
hier zondagavond met keizersnede gezond ventje op de wereld gezet en had wel een beetje hetzelfde als jij.
Kraamverzorgster zei ook rustig aan doen etc, vond ik ook overdreven maar ben mezelf weL Tegen gekomen. Dus ga het vanaf vandaag wel echt anders doen, al doen

Was nog niet klaar ?
maar al doende leer je vanzelf wat voor jou werkt. Je moet vooral zelf ondervinden wat jou grenzen zijn.

mijn kraamVerzorgster heeft wel aangegeven van pas op maar wel Mn eigen ding laten doen, dat vond/vind ik wel prettig.

geniet vooral van de mooie tijd en  zoek je eigen weg!

Gefeliciteerd!
Ik heb in november vorig jaar een keizersnede gehad. Ik snap heel graag dat je weer wat wilt gaan doen. 6 weken herstel, betekent niet 6 weken in bed blijven liggen! Mijn kraamhulp gaf juist aan dat bewegen ook goed is. Uiteraard niet gelijk een heel stuk wandelen, maar je kan echt wel iets doen. Ik ben precies een week later voor het eerst (door de kraamhulp gestuurd!) naar buiten gegaan met mijn baby. Alleen de straat even op en neer, maar wat knapte ik daar van op! Alleen maar binnen in bed liggen werd ik zo moedeloos van. En inderdaad; het is een hele ingreep dus wees voorzichtig, maar je bent een gezonde jonge moeder en je bent niet van suiker! Het is ook niet zo dat je na 6 weken ineens weer dansend de kamer door gaat, dat bouw je rustig op en daar kan je nu al mee gaan beginnen hoor. Mijn advies zou zijn: bespreek het met haar en luister vooral goed naar je eigen lichaam

Ik heb mijn keizersnede gepland over 2 weken (nu 37 weken zwanger van mn tweede kindje, ligt in stuit) en ik vind het suuuuperfijn om deze verhalen te lezen, doet me echt goed!!
Ik word door iedereen 'bang' gemaakt voor de keizersnede, vooral voor het herstel ervan... en ik ben door die verhalen oprecht bang dat ik een paar weken helemaal niks kan.
Het doet me goed om te lezen dat jullie na een paar dagen je bed alweer uit kunnen/willen! Ik snap dat ik niet mag tillen en dat lijkt me gewoon heel zwaar met nog een dreumes van 1.5 jaar in huis, maar het geeft me wel moed als jullie zeggen dat je meer kan en wil dan iedereen adviseert! :)

Ik zou echt luisteren naar wat de kraamzorg zegt. Waarschijnlijk is in het siekenhuis jou het zelfde verteld. Je hebt er s

Straks alleen maar profijt van. Het kan dat je je nu goed voelt, maar ga je nu te hard van stapel lopen, kom je jezelf op de lange termijn echt tegen. Het is een fikse buikoperatie die je hebt gehad, onderschat dit niet!

Terug
Bovenaan