verschillende culturen??

A

Anoniem

Guest
Hallo meiden,

Ik vroeg me af of jullie allemaal nederlands zijn ofdat er ook moeders of vaders van andere afkomst bij zitten.
En doen jullie dan ook wat met de andere cultuur?
Celeno is half hindoestaans
Aan de foto's is het moeilijk te zien, er zijn wel een aantal kindjes die net als hem een bos haar hebben maar dat zegt natuurlijk niks..

xx

hoi patries,

Lois van mij heeft ook een ernorme bos haar, geweldig hoor. Maar wij zijn gewoon helemaal nederlands in vele generaties terug. hahah. het zegt dus indd niks, dat vele haar, maar het is wel heel leuk die volle bos.
nou heb ik een meid, dus kan ik er al lekker mee freubelen, maar bij die knul van jou kan je vast ook lekker de krul erin gooien toch ?

gr. bambi

Hoi

Ik kom uit Denemarken en mijn man is nederlander. Cultureel zijn er niet veel verschillen maar het is vel te merken dat  veel op een andere manier gebeurt betr. zwangerschap, bevalling, verlof,  kinderopvang, tradities enzo. Ik geniet van 52 weken verlof van mijn deense werkgever en ik begrijp van 'kenners' dat wij denen puur  borstvoeding als vanzelfsprekend  zien tot min. 6 maanden. Ons dochtertje wordt tweetalig opgevoed. Kraamzorg, geboortekaarten, zwangerschapsyoga  en beschuit met muisjes kennen ze niet in Denemarken. Wat ze daar wel hebben is babybio -  waar moeders met  hun babys naar het bioscoop kunnen en zij (wij dus ook) gebruiken dekbedden vanaf dag 1.  Wel de nodige kommentaren gehad van kraamzorg en VK......  

liefs van
Mor74    - moeder van Celeste, morgen 9 weken

Hii

De vader van mijn dochter (6 weken vandaag!!!) is Braziliaans. Hij kent het fenomeen kraamzorg niet en wilde er niets van weten... dat was dus nogal en strijdpunt.
Verder vieren zij een geboorte met bier (babyplas heet het dan voor de gelegenheid) en zo zijn er nog wel wat kleine verschillen... Maar geen speciale gebruiken, ig niets wat wij doen, ze doen in Brazilie wel een armbandje om tegen het kwaad en zo is er nog een heel scala bijgeloof waar zijn moeder me graag actief mee zou zien, zoals over haar wangen wrijven zodat ze niet zo dik blijven ??? :S
Ik heb er nix mee......

Waar ik echt van baal is dat hij van mij verwachtte dat ik vanaf de geboorte aangekleed en met een smile bij de visite ging zitten, en ook het lieft voor alle visite de baby de kamer van arm tot arm liet gaan. Daar heb ik wel veel strijd over gehad, daar denken Nederlands (ig) meestal wel heel anders over.
Verder vond hij dat ik vanaf 2 weken na de geboorte wel weer kon gaan stofzuigen... over dat soort zaken hebben we wel veel spanning... In NL zegt men, ga even rusten als de baby slaapt, terwijl hij (én zijn moeder) vinden dat ik dan snel het huishouden moet gaan doen... Ik wordt hier inmiddels aardig gek van, want ik doe nog steds veel te weinig volgens hem.. zucht....

Dus ja, er zijn wel verschillen!

xxx

hoi patries
nee hoor je bent niet de enige.
ik ben nederlands en mijn man is turks.
wij hebben een dochtertje van bijna 6 jaar en een zoontje van 9 weken.
ik ben niet echt gelovig opgevoed,
en mijn man eet geen varkensvlees maar verder is hij ook heel vrij opgevoed.
groetjes

Hebben jullie foto's van je kindje hier staan?
Ben wel benieuwd!

xx

hoi nee ik heb dat niet krijg het maar niet voor elkaar.
groetjes

Hallo allemaal!

Hier een nederlandse, mijn ouders beide uit Indonesie (1 opa half nederlands en m'n oma half chinees) m'n mannetje is Grieks en m'n 3 jochies (3,5 bijna 2 en 1 maand) zijn mooie cocktailtjes... Een hele mix van culturen dus... We wonen in Griekenland. Veel bijgeloof de baby en ik zouden 40 dagen binnen moeten zitten: NOT! Ook bij m'n oudste 2 niet gedaan. Verder krijgen de kids van familie veel goud en geld (kruisjes etc). Men wordt bijna hysterisch van onze grote zwarte hond (binnenshuis), vooral z'n 'levensgevaarlijke'haar...   Wij gaan lekker ons eigen gangetje... De kids zijn 2 talig.
groetjes,Priscilla

Terug
Bovenaan