verschillende culturen??

Ook ik kan geen fotos plaatsen - heb nu alles geprobeerd.

Aan Mama van Kreta: ik ben au pair geweest voor een griekse familie in Athene en herken een beetje van wat jou verhaal. Erg grappig vond ik de doop  van de nichtje van mijn griekse familie - zij was  ong. 1 jaar oud en kon net lopen en werd bij de doop helemaal in olijfolie gedoopt, afgedroogd  met wat doeken en vervolgens in water gedoopt - lekker glad en glinsend  en moeilijk om vast te houden. Leuk  om te hebben gezien.
Mijn au pair kinderen zijn inmiddels bijna volwassen - twee van hun studeren nu aan de univesiteit van Athene. Wij hebben nog steed contact en  wij bezoeken hun elk  2-3 jaar.

ya zou (of zoiets)

Mor 74 - mv Celeste 9 wk vandaag

Hallihallo,

Ik ben nederlandse, mijn man russisch (nu oekrainer) en we wonen in Duitsland.Ik ben nu 3 x in Oekraine geweest en heb niet echt héle grote verschillen gevonden.Wel is het daar niet normaal dat de man bij de bevalling is....  
maar gelukkig is mijn man wel lekker westers geworden, de omstandigheden zijn in Oekraine gewoon heeeel anders, zo heeft mn schoonmoeder bv al over een jaar geen warm water thuis(en de hele flat niet ...), gewoon omdat de stad het niet laat repareren.Mijn man had wel af en toe als we t over de uitzet hadden zoiets van, heb je dat echt allemaal nodig voor de baby...Maar nu is hij helemaal gelukkig dat we alles goed voor elkaar hebben.Voor 2 weken waren we in Oekraine om Jette voor te stellen aan de familie.En dan merk je wel dat ze zelden zo'n schoon, verzorgd baby'tje zien.
' ooooh ze is net een pop...... zeiden ze dan...hihi.
Mijn zwager had mn man gezegd dattie Jette zo mooi vond en dat zijn vrouw niet zo 'tutte'   met hun kids.Ergens vind ik t zielig, maar ja, ze zijn niet anders gewent.Ik heb haar wel eens wat gegeven, maar dan gebruiken ze dat alleen in noodgevallen zeg maar en niet om de baby ff lekker te laten ruiken of zo.Ik was ook helemaal verbaasd dat hun baby pas een luier aan krijgt als hij als geplast had.......dat zijn van die dingen die ik niet snap.

Ynez

Om foto's toe te voegen:

Ga naar een online album en selecteer je foto, klik op je rechtermuisknop en kies dan: afbeeldingslocatie kopieren

dan ga je naar dit scherm, waar je je berichtjes intikt. kies: extern plaatje invoegen, haal de schuine streep uit de balk en plak je gekopieerde afbeeldingslocatie erin. dan klik je op 'insert'en voilá!

Gr.

Hoi hoi,
Dit zijn mijn schatjes. Ikzelf ben geadopteerd uit Indonesië toen ik zes weken was en mijn man is Nederlands. Maar verder ben ik dus helemaal Nederlands opgevoed en onze kids dus ook. Milan is wel lichter dan Chiara, gewoon bijna blank, zal dus iets meer op zijn papa lijken behalve zijn kleur haar dan.
Gr. Esther

Hej!

Wat leuk is dit onderwerp zeg! En wat een mooie kindjes...
Wij hebben geen cultuurverschillen binnen het gezin, wij zijn allemaal NL'ers maar wonen in Zweden. Heel veel verschil in verzorging is er niet, maar wat ik wel 'vreemd' vind, is dat de baby's hier geen rompertje (een body) aankrijgen! Ja, ze krijgen t soms wel aan, maar dat is dan ook meteen hun truitje. Ik doe er altijd nog een truitje of t-shirtje overheen. Verder is hier weinig aan traditie rondom de geboorte. Wel wordt de doop groots gevierd, maar de dingen als een ooievaar, beschuit met muisjes, geboortekaartjes, zelfs thuis bevallen (not done, veel te gevaarlijk!), dat doen ze hier niet. Wij hebben Linde haar kaartje ook in het Zweeds laten drukken, en we kregen heel veel reacties van Zweedse bekenden, dat ze het een hele lieve en mooie vorm vonden om een  nieuw kindje te presenteren. Het zit m dus in kleine dingen. Zoals een spuugdoekje. Ik had ze nog over vd jongens en heb er 6 gekregen uit NL. Hier worden hele handdoeken gebruikt :-D
Zo hebben we toch een klein beetje cultuurverschil! Liefs Pippi

Hej!

Wat leuk is dit onderwerp zeg! En wat een mooie kindjes...
Wij hebben geen cultuurverschillen binnen het gezin, wij zijn allemaal NL'ers maar wonen in Zweden. Heel veel verschil in verzorging is er niet, maar wat ik wel 'vreemd' vind, is dat de baby's hier geen rompertje (een body) aankrijgen! Ja, ze krijgen t soms wel aan, maar dat is dan ook meteen hun truitje. Ik doe er altijd nog een truitje of t-shirtje overheen. Verder is hier weinig aan traditie rondom de geboorte. Wel wordt de doop groots gevierd, maar de dingen als een ooievaar, beschuit met muisjes, geboortekaartjes, zelfs thuis bevallen (not done, veel te gevaarlijk!), dat doen ze hier niet. Wij hebben Linde haar kaartje ook in het Zweeds laten drukken, en we kregen heel veel reacties van Zweedse bekenden, dat ze het een hele lieve en mooie vorm vonden om een  nieuw kindje te presenteren. Het zit m dus in kleine dingen. Zoals een spuugdoekje. Ik had ze nog over vd jongens en heb er 6 gekregen uit NL. Hier worden hele handdoeken gebruikt :-D
Zo hebben we toch een klein beetje cultuurverschil! Liefs Pippi

Heey meiden

Wat leuk al die reacties en grappig die verschillen toch he!
Ik herken wel dingen inderdaad, zo zijn bij hindoestanen ook niet vaak de vaders bij de bevalling..
Maar mijn mannetje is er de hele tijd bijgeweest om heel   lief mijn hand vast te houden
Verder is het belangrijk om de baby goed te masseren en is het eigenlijk traditie om de haren af te scheren.

Hier nog een foto van Celeno

Terug
Bovenaan