vertel je het anderen (prive / werk) dat je zwanger wilt worden???

A

Anoniem

Guest
Hoi allemaal,

Waar ik eigenlijk nieuwsgierig  naar ben is of jullie er behalve met je partner en op dit forum ook met anderen er over hebben dat je zwanger wilt worden c.q. hiervoor bezig bent?
Wij hebben er vooralsnog voor gekozen om dit vooral even voor ons te houden, maar ik merk dat ik dit ook wel lastig vind.
hierom ben ik benieuwd naar waar jullie voor kiezen en waarom.

Groetjes,
Stanneke

hoi Stanneke

wij zijn bezig voor ons eerste kindje en we zitten in ronde 6.
wij houden het gewoon onder ons,
drie beste vrienden weten dat we bezig zijn maar veder niemand zelfs de ouders niet.
dus op ons werk weten ze er niets van.en dat houden we ook liever zo.
straks verlengen ze je contract niet ofzo!
maar goed dat is ieder zijn eigen keuze.
heeft er ook mee temaken dat niet iedereen vraagt van of het al gelukt is enzo!
suc6

Arjanne

Hoi,

Wij gaan voor een derde kindje en hebben besloten om het deze keer voor onszelf te houden.Dan is de verrassing des te groter als we zwanger zijn.Mijn moeder weet het aleen en 1 vriendin,want helemaal niemand vertellen vond ik toch wel heel moeilijk hoor.Maar mijn man verteld het verder aan niemand,hij vindt het ons geheimpje,echt iets van ons tweetjes (nou ja bijna dan..).

Groetjes van Lene

Hee, wij vertellen t ook aan niemand, is ons dingetje. En dan ook echt aan niemand. Vindt het VEEL leuker om ze te verrassen als t echt zo is. En wat als t lang gaat duren dan krijg je ook van die vragen van wat is er dat je nog niet aangeteld bent.
Ik vindt het wel best moeilijk hoor en ligt soms wel op puntje van mn tong, vooral bij mn beste vriendin!!

ZuuS

Hey !
Alleen 2 goede vriendinnen weten dat we bezig zijn voor een tweede kindje, verder houden wij het ook lekker voor ons zelf.
Al denk ik wel dat iedereen vermoed dat we bezig zijn, ook omdat ze weten dat we graag een tweede willen en ik niet zo snel zwanger was van onze dochter.
Het niet vertellen gaat me makkelijker af dan de vorrige keer, toen wisten een heleboel al dat we bezig waren.
Nou succes met de keuze die je maakt, weet wel dat het erg moeilijk is om je mond te houden, vooral al je van iemand hoort dat die zwanger is.
Groeten van Miena.

Hoi,

Wij houden het wat betreft de familie voor ons zelf. Maar dat komt door de reacties die we kregen toen ik in mei een bbz bleek te hebben, na een onverwachte derde zwangerschap.Mijn moeder begon al heel subtiel bij de gynacoloog over sterilisatie en mijn schoonmoeder vroeg een dag erna of ik wel echt zwanger was geweest. We hebben een stel vrienden die het wel weten. We gaan het ook pas vertellen als ik drie maanden ben, maar zover is het nu nog niet. We zien wel hoe het lopen gaat.  

Groetjes, Manon  

Hoi
Wij gaan pas over ongeveer 1,5 maand proberen zwanger te worden, maar   we vertellen het absoluut NIEMAND! we vinden het juist zo bijzonder dat het nu nog iets van ons saampjes is.
Hopelijk worden we snel zwanger en kunnen we dan iedereen verrassen, dat lijkt me helemaal fantastisch. In onze omgeving heeft nog niemand kinderen, dus extra bijzonder.
Ik ben nu 27. Mijn kleine zusje smeekte pasgeleden om een indicatie. Ik zei toen dat ik wel voor mijn 30ste kinderen wil. Ze kreeg helemaal de kriebels, zo leuk. Zei ze ook nog heel schattig: maar moet je dan niet alvast euh....kan lang duren toch?

Kan me ook voorstellen dat je het juist prettig vindt om het met anderen te delen. Wij niet. ook voor het geval het niet lukt. De vragen 'ben je al zwanger?' terwijl het niet lukt, lijken me erg moeilijk.

lfs Joet

Hallo allen,

Wij hebben het wel verteld aan de omgeving...mochten we nog aan nr 4 beginnen ( nog ff niet)  de jongste  is net 12 wk oud  dan wil ik het wel voor me houden. ik vondt het n.l erg vervelend als mensen aan me vroegen EN is het al gelukt ben je al zwanger ???? ppffffff ja daar zit je op te wachten als je graag zwanger wil worden. of. somige willen je na 2 mnd al direct tips en tricks geven.
ik moet wel toegeven dat je mond houden wel heel moeilijk is ! toen ik ook eenmaal merkte dat ik zwanger was heb ik het ook aan iedereen verteld en toen was ik nog maar 6 wk zwanger.. meeste mensen reageerde dan ook zeer verbaast dat we niet wachten met vertellen dat we de 3 mnd grens over waren. want het kon nog wel misgaan. Tja dat risico zat er in. maar gelukkig het is een gezonde dochter geworden

Terug
Bovenaan