vertel je het anderen (prive / werk) dat je zwanger wilt worden???

He Vennie,

Het zou idd leuk zijn als we elkaar tegen gaan komen op een maandforum, lijkt met geweldig.
Wij hebben bij onze 1e zwangerschap het ook met 5 weken verteld aan de ouders/zussen, het leuke was dat het toen kerst was.

Vervelend he dat je na een MK eerst weer normaal ongi moet worden en dan pas weer mag.

groetjes,
Stanneke

He Stanneke,

Wat leuk, je zit blijkbaar nu ook achter de computer!

Ik was benieuwd hoe lang jullie nu voor nummer 2 bezig zijn.

Volgens 'de boekjes' zou het op onze leeftijd zo'n 8 tot 12 maanden kunnen duren. Daar schrok ik in eerste instantie wel flink van! Dat zijn tenslotte veel kostbare maanden! Daarom was ik ook enorm blij dat het na 3 maanden al raak was. En nu met die miskraam voel ik weer kostbare weken en maanden aan me voorbij gaan. Zeker omdat ik er ook wel meer dan eentje zou willen....

Ook las ik dat de kans op een tweeling op hogere leeftijd ook groter is; alsof je lijf nog even een eindspurt inzet en meer eitjes  in de strijd gaat gooiten. In het kader van: 'nu of nooit'. Nou, van mij mag het!

Ook heb ik ovulatietestjes gekocht op www.sensitest.nl , omdat ik niet weet of mijn cyclus na die curettage weer even regelmatig zal zijn als daarvoor. Kunnen we iets gerichter 'aan het werk', hihi! Ben benieuwd of ze goed werken. Heb jij daar ervaring mee?

Nou, de groetjes maar weer! Dag Stanneke!

Vennie

He Stanneke,

Wat leuk, je zit blijkbaar nu ook achter de computer!

Ik was benieuwd hoe lang jullie nu voor nummer 2 bezig zijn.

Volgens 'de boekjes' zou het op onze leeftijd zo'n 8 tot 12 maanden kunnen duren. Daar schrok ik in eerste instantie wel flink van! Dat zijn tenslotte veel kostbare maanden! Daarom was ik ook enorm blij dat het na 3 maanden al raak was. En nu met die miskraam voel ik weer kostbare weken en maanden aan me voorbij gaan. Zeker omdat ik er ook wel meer dan eentje zou willen....

Ook las ik dat de kans op een tweeling op hogere leeftijd ook groter is; alsof je lijf nog even een eindspurt inzet en meer eitjes  in de strijd gaat gooiten. In het kader van: 'nu of nooit'. Nou, van mij mag het!

Ook heb ik ovulatietestjes gekocht op www.sensitest.nl , omdat ik niet weet of mijn cyclus na die curettage weer even regelmatig zal zijn als daarvoor. Kunnen we iets gerichter 'aan het werk', hihi! Ben benieuwd of ze goed werken. Heb jij daar ervaring mee?

Nou, de groetjes maar weer! Dag Stanneke!

Vennie

Ha Vennie,
Omdat ik buikgriep heb gehad reageer ik nu pas weer..... Wat een ellende zeg, ben volledig leeggelopen... en dat in de klusweek, dus waarschijnlijk deze ronde weer niet raak want ja niet geklust is niet zwanger denk ik.

Wij zijn nu in ronde 2 voor onze 2e. We hebben een zoontje van 3. Van hem was ik op mijn 30 e direct zwanger, lucky shot. Ergens had ik dat natuurlijk nu ook gehoopt. Maar het is net wat je zegt, onze leeftijd he. Ben benieuwd hoe lang het voor ons allebei gaat duren. Als je je realiseert hoe nauw het allemaal luistert  om zwanger te worden, dan ben ik verbaasd dat het nog lukt.
We hebben ons nog niet verdiept in ovulatietesten en dus geen ervaring hiermee, ook wat ik van anderen lees over slijm en baarmoeder mond voelen en temperaturen is niet iets waar ik me al mee bezig houd.
Misschien als het langer gaat duren. Weet jij hoe dat op onze leeftijd zit eer je wordt doorverwezen naar de gyn als het niet lukt, is het op onze leeftijd ook eerst een jaar je best doen voordat de huisarts actie onderneemt????

liefs,
Stanneke

Oja, vergeet ik nog op je curretagevraag te reageren. Volgens mij is een cyclus daarna gewoon weer snel normaal. Heeft de gyn nog bij je aangegeven hoe lang je moet wachten voor je weer zwanger mag proberen te raken, moet je eerst 1 x normaal ongi zijn geweest of zo??

he hoi,
wij zijn nu 4 maanden bezig en ik heb het alleen tegen mijn beste vrienden en ouders verteld.merk wel dat het steeds moeilijker wordt als je met iemand zit te praten om stil te houden!

wij zijn bezig voor een tweede en we vertellen het aan niemand.
Ik was eind mei van dat jaar gestopt met de pil, de eerste keer werd ik zwanger in juli, maar kreeg  in het begin stadium een MK, daar waren we echt helemaal kapot van, maar konden er samen over praten, we hadden toen echt geen behoeft aan medelijden of wat dan ook van andere mensen, dat zou het alleen maar nog moeilijker maken, we waren toen blij dat we niet aan iedereen hadden gemeld dat ik zwanger was en dus weer aan iedereen moesten gaan melden dat het een MK was geworden.

Dus toen ik zwanger was m'n dochtertje hebben we het ook pas bij 12 weken gemeld aan iedereen. En ook aan niemand gemeld dat we al bezig waren.

Nu zijn we dus bezig met voor een tweede kindje en vertellen het aan niemand, we willen niet steeds horen, ben je nou nog niet zwanger, is het nou nog niet gelukt????
Al zou ik het soms echt aan een paar van m'n beste vriendinnen willen zeggen, om ff van me af te praten als ik weer ongesteld ben geworden...........

Hoi Stanneke,

Hoe gaat het nou met je? Ben je weer wat opgeknapt? Jemig, wat ontzettend vervelend dat je zo ziek bent geweest! En dat in de klusweek: hoe plan je het zo?

Ik ben dit weekend weg geweest, vandaar dat ik ook wat later antwoord. Ben donderdag weer voor het eerst ongesteld geworden na de curettage! 'De boel' werkt dus weer!  Maar vrijdagmiddag zat ik bij de  poli gynaecologie in het ziekenhuis vanwege de buitensporig zere buikkrampen! Echt niet normaal! Na 2 ibuprofen (wat een goed spul!) ging het weer wat beter. Ook  het inwendige onderzoek (altijd leuk...) was niet verontrustend  en toen zaterdag de menstruatie wat meer op gang kwam werd de pijn ook minder. Er bleek wel een kleine ontstekingsfactor in mijn bloed te zitten, maar zonder koorts moest het verder goed met me gaan. En inderdaad...

Nu gaan we dus voor de eerste ronde na de miskraam. Spannend hoor! Inderdaad moesten we dus eerst een ongi afwachten.
Ik weet niet of leeftijd meespeelt wat betreft onderzoeken. Ik weet niet of je met een bepaalde leeftijd eerder aan de beurt bent. Joh Stanneke, we gaan het eerst nog maar even flink proberen, toch? Wanneer is jouw NOD? Heb je nog hoop na je ziek zijn op een zwangerschap in deze ronde? Ik ga zaterdag beginnen met de ovulatiestestjes. Ik ben ook niet aan het temperaturen en ook niet op 'baarmoederslijm-jacht', hoor!
Maar de ovulatiestestjes leken me het uitproberen waard. Ook omdat ik niet weet of mijn cyclus weer als vanouds zal zijn. Ik zal je laten weten hoe ze bevallen.

Nou, snel weer helemaal beter worden he!

Liefs van Vennie

Terug
Bovenaan