@Lentekindje Fijn om te lezen dat het met je dochtertje zo goed gaat, dat ze zo tevreden is en goed slaapt! Maar wat jammer dat je borstvoeding anders loopt dan je waarschijnlijk hoopte en dat je er zoveel stress en onzekerheid over hebt. De voordelen die Peff noemt heb je natuurlijk alles je flesvoeding geeft, meer controle over de hoeveelheid die je kindje drinkt. Maar je doet het wel super goed als je dochtertje volgens het CB keurig op de lijn zit! De hoeveelheid kilo's die je kindje weegt met een bepaald aantal weken kun je onderling niet echt vergelijken is mijn ervaring. Mijn eerste zoontje is met 37 weken geboren en heeft altijd het -2 lijntje gevolgd, in absolute grammen was hij altijd de lichtste baby, maar hij volgde zijn eigen lijntje. Nu is mijn tweede zoontje geboren met 41 weken en hij zit nu op de +1 lijn en weegt met 4 weken al wat mijn andere zoontje met 8 weken woog ? Maar ik snap je onzekerheid wel. Als het voor jou beter voelt om de borstvoeding te stoppen moet je dat gewoon doen en als je er toch nog niet helemaal zeker over bent, zou je ook misschien een lactatiekundige mee kunnen laten kijken hoe je bijvoorbeeld meer ml zou kunnen kolven of evt nog weer proberen of je dochtertje toch kan drinken aan de borst nu ze wat ouder is. Maar die keus is natuurlijk aan jou, er is geen goed en geen fout!
@Sajeso Wij hebben het kraambezoek ook een beetje opgestart, in de kraamperiode alleen onze ouders en dan op 1,5mtr afstand en alleen als ze helemaal gezond waren ? Nu sinds 2 weken wat broers en zussen op bezoek gehad, steeds per twee en ook weer 1,5mtr afstand en geen kinderen erbij.
Wel echt een beetje een gekke tijd zo, je wilt voorzichtig zijn, maar ook niet te veel doorslaan en ook niet te makkelijk of nonchalant doen. Beetje zoeken nog wel, die 1,5mtr gaat ook een beetje in tegen m'n gevoel van gastvrijheid en gezelligheid, maar goed, we moeten er nog even mee dealen waarschijnlijk.
Zijn jullie al veel buiten of op pad geweest met jullie baby's?