Verwacht mei 2020❤️

Hier gaat het heel goed hoor! Laatste fles om 22u en hij meld zich rond 6.30 voor de volgende. We komen momenteel dus uit op 5 flessen van 110cc. 
Hij is flink aangekomen, 750 gram dus 3,5kg afgerond dus we zijn erg blij dat het zo goed gaat. Zijn zus is ontzettend trots, helpt met badderen en aankleden op haar manier (2,5jr dus perfect is het niet haha) deze week gaan mijn grootouders hem voor het eerst ontmoeten na bijna 5 weken.
Hoe doen jullie het met de corona? Nog streng of wat losser?

@sajeso wauw wat goed! Hoe oud is hij nu? Een maandje ofzo? Geef je afgekolfde borstvoeding of flesvoeding? Lijkt mij heeel fijn, kunnen jullie ook lekker uitrusten! Hij slaapt dus van 2200 tot 0630 aan een stuk door? 

ik had mij voor genomen heel streng te zijn ivm corona maar ben inmiddels toch wat losser. Het is aan beide kanten het eerste kleinkind en wie weet hoelang dit nog gaat duren. Het voelde ook niet goed om ze dit te ontnemen. Mijn moeder en schoonmoeder hebben ook allebei al een dagje opgepast, het kon niet anders. Wel houden we het alleen bij naaste familie wat betreft vasthouden, dus ouders en broers en zussen. Verder niemand. En uiteraard alleen als er echt geen ziekteverschijnselen zijn.

Hee Lentekindje! Ik had precies hetzelfde! Ik had het gevoel dat ik het vrouw zijn verloor door het stoppen met borstvoeding. Ik heb 2 dagen tranen met tuiten gehuild en gedacht dat ik een slechte moeder ben. Maar als ik zie hoe keihard hij nu groeit en hoe tevreden hij is ben ik blij dat ik ben gestopt. Het scheelt ook belachelijk veel tijd waardoor ik veel meer tijd voor mn oudste zoontje heb. En mn vriend kan ook een keer een flesje geven! Dus ik pak in de nacht genoeg slaap. Hij is nu 4 weken oud en ben maandag naar het CB geweest. Hij weegt gewoon al 4,91 kilo!! Nog een bevestiging dat het goed gaat en dat het stoppen met borstvoeding wel okee is. Ik weet wat erin gaat en hij groeit als een speer. Ik begrijp niet waarom er zo gedreund word op borstvoeding. Bij kunstvoeding heb ik het gevoel dat ik er meer controle over heb.
Ik hoop dat je hier wat aan hebt ;-)..

Wauw wat goed! Ik kolf sowieso full time omdat ze niet goed aanhapte. Dat vond ik al een grote domper. Fijne daarvan is dus wel dat mijn vriend ook de fles kan geven alleen kost het zoveel tijd. Net uit frustratie de kolf flesjes naar de andere kant van de kamer gesmeten omdat het weer niet ging zoals ik het wilde. Ze weegt ook nog "maar" 4150. Volgens het cb zit ze goed op de lijn maar ik ben er toch onzeker over. Ik denk dar ik ook maar de switch ga maken om van borstvoeding af te stappen. Ik heb er zoveel stress om dat ik niet weer of dat het wel waard is.

@Lentekindje Fijn om te lezen dat het met je dochtertje zo goed gaat, dat ze zo tevreden is en goed slaapt! Maar wat jammer dat je borstvoeding anders loopt dan je waarschijnlijk hoopte en dat je er zoveel stress en onzekerheid over hebt. De voordelen die Peff noemt heb je natuurlijk alles je flesvoeding geeft, meer controle over de hoeveelheid die je kindje drinkt. Maar je doet het wel super goed als je dochtertje volgens het CB keurig op de lijn zit! De hoeveelheid kilo's die je kindje weegt met een bepaald aantal weken kun je onderling niet echt vergelijken is mijn ervaring. Mijn eerste zoontje is met 37 weken geboren en heeft altijd het -2 lijntje gevolgd, in absolute grammen was hij altijd de lichtste baby, maar hij volgde zijn eigen lijntje. Nu is mijn tweede zoontje geboren met 41 weken en hij zit nu op de +1 lijn en weegt met 4 weken al wat mijn andere zoontje met 8 weken woog ? Maar ik snap je onzekerheid wel. Als het voor jou beter voelt om de borstvoeding te stoppen moet je dat gewoon doen en als je er toch nog niet helemaal zeker over bent, zou je ook misschien een lactatiekundige mee kunnen laten kijken hoe je bijvoorbeeld meer ml zou kunnen kolven of evt nog weer proberen of je dochtertje toch kan drinken aan de borst nu ze wat ouder is. Maar die keus is natuurlijk aan jou, er is geen goed en geen fout!
@Sajeso Wij hebben het kraambezoek ook een beetje opgestart, in de kraamperiode alleen onze ouders en dan op 1,5mtr afstand en alleen als ze helemaal gezond waren ? Nu sinds 2 weken wat broers en zussen op bezoek gehad, steeds per twee en ook weer 1,5mtr afstand en geen kinderen erbij. 
Wel echt een beetje een gekke tijd zo, je wilt voorzichtig zijn, maar ook niet te veel doorslaan en ook niet te makkelijk of nonchalant doen. Beetje zoeken nog wel, die 1,5mtr gaat ook een beetje in tegen m'n gevoel van gastvrijheid en gezelligheid, maar goed, we moeten er nog even mee dealen waarschijnlijk.
Zijn jullie al veel buiten of op pad geweest met jullie baby's? 

Hee Lentekindje,
Ik begrijp je frustratie meid! Wat een ellende soms he. Hier ook struggles met de borstvoeding: heftig toeschietreflex en lui aanhappen. Wat mij hielp was om (minimaal) 1x per dag een flesje kunst/mama melk te geven: dus gewoon kunstvoeding met gekolfde melk gemixt. Zo krijg ik het idee dat ze kan wennen aan de kunstvoeding en ze toch nog de stoffen binnen krijgt die ze nodig heeft vanuit mijn moedermelk. Nog een voordeel: je doet 2 voedingen van 1 flesje gekolfde melk. ( of meer voedingen als ne de verhoudingen anders gaat verdelen: 70%kunst en 30%mama ) misschien geeft dit je wat rust om te kunnen overstappen op kunstvoeding? Mij heeft het wel geholpen, mentaal, en daardoor gaat het gewoon allemaal wat relaxter.
Liefs.

Ik heb alvast een nieuw topic aangemaakt:
♥️ april/mei 2020 baby's ♥️
Als we zover zijn, kunnen we daar verder kletsen over onze baby's!

Terug
Bovenaan