@Lentekindje Het is nog een hele klus hè, die borstvoeding. Ik merk het nu ook weer bij nummer twee. Bij borstvoeding gelijk uit de borst zie je natuurlijk niet hoeveel je kindje binnenkrijgt, maar nu met het kloven wel. Er zijn ook reken schema's om je een indicatie te geven hoeveel een baby van bepaalde Leeftijd ongeveer zou kunnen drinken. Maar dan zit je nog steeds waarschijnlijk voor je gevoel met onzekerheid. Mijn kraamverzorgster zegt dat pad geboren baby's nog hele kleine maagjes hebben en daardoor beter meer kleine voedingen dan bijvoorbeeld alleen grote voedingen. Ik heb eigenlijk een beetje teveel Borstvoeding waardoor mijn zoontje last heeft van krampen en veel dwarszittende boeren. Gisteren woog de kraamverzorgster hem voor een na de voeding uit nieuwsgierigheid om te zien wat hij binnen zou krijgen, dat was toen ongeveer 40cc, dus volgens mij heb je met 40-60cc heel goed bezig. En als je struggles blijft ervaren, ook met het aanleggen, dan zou je ook een gecertificeerde lactatie kundige (IBCLC) kunnen vragen om bij het voeden mee te kijken en je een goede aanlegtechniek te leren!