Verwacht mei 2020❤️

@Lentekindje Het is nog een hele klus hè, die borstvoeding. Ik merk het nu ook weer bij nummer twee. Bij borstvoeding gelijk uit de borst zie je natuurlijk niet hoeveel je kindje binnenkrijgt, maar nu met het kloven wel. Er zijn ook reken schema's om je een indicatie te geven hoeveel een baby van bepaalde Leeftijd ongeveer zou kunnen drinken. Maar dan zit je nog steeds waarschijnlijk voor je gevoel met onzekerheid. Mijn kraamverzorgster zegt dat pad geboren baby's nog hele kleine maagjes hebben en daardoor beter meer kleine voedingen dan bijvoorbeeld alleen grote voedingen. Ik heb eigenlijk een beetje teveel Borstvoeding waardoor mijn zoontje last heeft van krampen en veel dwarszittende boeren. Gisteren woog de kraamverzorgster hem voor een na de voeding uit nieuwsgierigheid om te zien wat hij binnen zou krijgen, dat was toen ongeveer 40cc, dus volgens mij heb je met 40-60cc heel goed bezig. En als je struggles blijft ervaren, ook met het aanleggen, dan zou je ook een gecertificeerde lactatie kundige (IBCLC) kunnen vragen om bij het voeden mee te kijken en je een goede aanlegtechniek te leren!

@joan; Hij blijft nu gelukkig goed groeien ja! Richting de 2.8 kilo zit hij nu dus hij is over zijn geboortegewicht heen! ?
@lentekindje: ik geef flesvoeding dus de verhoudingen zullen dan ook wat anders zijn natuurlijk, hij krijgt nu 7 flessen van 70cc (om de 3 tot 4 uur en 's nachts mag er 6 uur tussenzitten) 
Volgens mij is de richtlijn minimaal 150cc per kilo lichaamsgewicht en max 200cc.
Vanacht heeft hij 5 uur doorgeslapen, wat vond ik dat eng haha! We mogen ook sinds vandaag naar buiten maar helaas regent het hier al de hele tijd dus denk ik dat morgen onze eerste wandeling word.  Ik ben enorm blij dat zijn grote zus hem ook lief vind, ze heeft een paar keer "hou van jou" tegen hem gezegd en de tranen stonden gelijk in mijn ogen haha, heerlijk die kraamtranen ? Op dag 3/4 werd ze wat boos richting mij toe, ik mocht haar niet naar bed brengen of met haar spelen ik moest maar naar de baby toe. Nu we wat meer ritme vinden en ik een "speeluurtje" met haar heb waarin ik even niet naar de baby omkijk is dat gelukkig weer bij getrokken.  Hoe hebben jullie de kraamzorg ervaren? Bij onze eerste was het echt een ramp maar nu vond ik het jammer dat ze wegging we hebben zoveel geleerd en er was zo'n leuke klik!   

Oh borstvoeding dtruggles ik werd daar zo onzeker van bij mijn eerste. Ik had veel te veel melk toen waardoor mijn dochter niet genoeg melk met voedingsstoffen kreeg en met heel veel slechte adviezen en veel stress uiteindelijk een lactatie kundige ingeschakeld. Deze worden nu overigens beter vergoed hoorde ik van mijn buurvrouw die kraamverzorgende is. Ik kan als je onzeker blijft/ hulp nodig hebt rondom borstvoeding het echt aanraden om een Lactatiekundige te benaderen! 
  Bind je niet teveel vast op de cijfers zolang je kindje groeit en tevreden lijkt is het goed! 

mijn kraamhulp was heel leuk! Vond het wel weer tijd dat ze tien wegging, met name omdat mijn dochter het ook erg leuk vond maar ontzettend druk werd doordat er denk hele dag iemand in huis rond liep. 

mijn kleine grote man is alweer drie weken. Woensdag naar de kinderarts op het cb. Hij ziet nog steeds iets gelig bij zijn ogen dus ik ben benieuwd hoe dat gaat. 

Hoi Dames!
Hier een tijdje niets van me laten horen... inmiddels gaat het goed met ons, maar ik heb helaas erg moeten wennen aan onze kleine meid. Tijdens mijn hele zwangerschsp keek ik enorm uit naar de ontmoeting met onze dochter.. toen ze er eenmaal was, veranderde ik in een boze, beschermende kat. Ik werd enorm angstig dat er iets met haar zou gebeuren en werd daardoor overbeschermend. Dit is nu gelukkig minder aan het worden. Maar man,man,man... ze heeft samen met haar papa wat afgezien met me. Om de 5 seconde boven t wiegje hangen (ALS ze er al in lag), het liefst de hele dag bij me dragen, bij ieder geluidje stond ik op scherp. Mijn borstvoeding liep niet lekker: overproductie waardoor het soms alle kanten op spoot, ook in haar gezicht.. 
En nu... nu is de rust terug gekeerd.. alsof ik zelf mijn rust heb gevonden en zij daar ook weer chill op reageert. Er zit nog geen ritme en regelmaat in mijn dagen, maar ik heb t idee dat t allemaal een stuk beter gaat. Ik heb een tevreden baby en ook zelf ben ik relaxter geworden.. mijn borstvoeding is helaas nog niet zoals het moet zijn?.. maar t is al een stuk minder heftig.
We hebben nu meerdere geniet momentjes op een dag.♡ heel fijn!
Hoe is het met jullie?

Hee meiden,
Alle baby's zijn dus wel geboren nu he! Onze jongen is morgen alweer 3 weekjes. Hij groeit als kool (niet gek gezien de hoeveelheid die erin gaat). Ik ben helaas gestopt met borstvoeding om meerdere redenen.. ik had mega overproductie, hij had intens erge krampjes elke keer en daar bovenop kreeg ik ook nog eens 2x vette borstontsteking. Sinds we over zijn gegaan op flesvoeding hebben we een super tevreden kindje met weinig krampjes! En voor de borsontsteking zit ik nog aan de antibiotica. Maar nu kan ik eindelijk genieten aangezien ik alleen maar bezig ben geweest met die borstvoeding.. Onze oudste vind het super leuk om een broertje te hebben en hij is zo lief voor hem! Te aandoenlijk gewoon!! Maar 2 kindjes is wel mooi. Niet nog 1!!! 

Hey  dames .
Hier inmiddels de kleine alweer 6 weekjes.
Wat  vliegt de tijd voorbij  ?
Van de week naar gram er consultatie bureau geweest en meneer weegt alweer 4700 gram.  En met de geboorte 3048 . Dus het is echt een klein vreetzakje. 
Verder vind ik het ook erg wennen zo met 2 kleine kindjes en vind het  soms ook erg zwaar. 
Wat heftig lievesam.  Maar wat fijn dat  het weer beter gaat  met je ?
En wat jammer dat de borstvoeding niet gelukt is peff.maar ook met de fles komen ze wel groot.
Hier zijn 2 kindjes ook genoeg haha ook niet nog 1 hoor 

Ha meiden, leuk om te lezen hoe het bij jullie gaat! 
@LieveSam Heftig joh die gevoelens en dan ook nog de borstvoeding wat niet lekker liep/loopt. We zitten natuurlijk ook allemaal wat minder goed in ons vel door al die hormonen na de bevalling. Maar goed om te lezen dat je nu meer rust hebt gevonden en dat het ook iets beter lijkt te gaan met de borstvoeding. Onze kindjes zullen ook merken als wij onrustig zijn of stress hebben, daarom ook voor je kindje fijn als je je zelf ook weer iets relaxter voelt!
@Peff Oh wat een struggles joh, met je borstvoeding. Borstontsteking lijkt me echt helemaal niet fijn. Kan wel begrijpen dat je dan bent overgestapt op de flesvoeding, ook prima natuurlijk en het geeft jou ook meer rust en gemak en tijd om te genieten! Haha, hier ook nu twee kindjes en op dit moment ook helemaal het idee dat het daarbij blijft! Ik heb nu al wel eens handen tekort ?
@Nicolle B Wat fijn dat hij zo goed groeit! Het is inderdaad niet niks, twee kleine kinderen, zelf net bevallen, de gebroken nachten... Af en toe vliegt het je wel even aan, kan ik het allemaal wel... Maar we komen er doorheen! Het eerste jaar vind ik wel echt bikkelen, daarna wordt het toch alweer veel makkelijker.
Mijn zoontje is morgen drie weken en hij is ook zo'n vreetzakje ? Volgende week naar het consultatiebureau en ik ben heel benieuwd hoeveel hij dan weegt! Wij zijn eigenlijk verbaasd dat het tot nu toe best goed gaat bij ons. Hadden ons ingesteld op veel heftiger scenario's. Borstvoeding geven gaat goed, dankzij onze top kraamverzorgster is m'n overproductie ook beperkt gebleven! Wel moet ik nog niet teveel traplopen voor m'n bekken en mag ik zes weken niet zwaarder tillen dan m'n zoontje zodat m'n buikspieren weer kunnen herstellen en terug naar hun plek kunnen. Mijn andere zoontje vindt z'n broertje ook super lief, maar hij heeft er ook wel wat moeite mee dat hij nu wat vaker geduld moet hebben ?
Vinden jullie het leuk om binnenkort nog een nieuw topic te starten voor de april/mei 2020 baby's om verder te kletsen met elkaar en ervaringen te delen?

Hi dames! 
gaat alles nog goed met jullie?
Ik ben een tijdje afwezig geweest maar het lijkt mij leuk om een baby topic te maken. Mijn dochtertje is nu 5 weken en 2 dagen en eigenlijk gaat alles heel goed. Ze is heel tevreden en lekker rustig. Ze slaapt de nachten ook al goed! Om 12 uur krijgt ze dr laatste voeding en dan komt ze weer rond 5 uur. 
Enige waar ik heel erg mee zit is de borstvoeding. Ik had van tevoren gezegd dat ik er niet zo zwaar aan zou tillen en vond altijd dat er heel overdreven over gedaan werd. Nu is de laatste dagen mijn productie ineens gigantisch achteruit gegaan, en ik mag blij zijn als ik 70cc kan kolven. Ik kolf fulltime omdat ze niet goed aanhapte en daardoor 9% was afgevallen. Hierdoor ben ik erg onzeker geworden en durf ik haar niet meer aan te leggen. Nu ben ik bang dat het het beste is om te stoppen met borstvoeding en over te gaan op kunstvoeding of het eventueel combineren omdat ze anders niet voldoende binnen krijgt. Ik heb hier toch meer moeite mee dan ik had gedacht. Het voelt echt als falen. 

hoe gaat dat bij jullie?

Terug
Bovenaan