Verwacht mei 2020❤️

Wat een goed bericht @Sajeso dat je zo'n mooie natuurlijke bevalling achter de rug hebt! Na alle gel pogingen had je dat natuurlijk echt niet zo gedacht. Ik heb regelmatig aan je gedacht de afgelopen dagen, fijn om nu te weten dat je je zoontje al in je armen hebt! Van harte gefeliciteerd en ik hoop dat het zo relaxt en genieten blijft voor jullie in de kraamweek! 
@jongevrouwanoniem Wat vervelend joh dat je zoveel pijn hebt en het al zo zat bent. Het duurt bij jou inderdaad nog wel even tot de 40 weken. Soms heeft het ook een beetje met mindset te maken merk ik. Dan is even klagen goed en daarna maar weer met nieuwe moed verder. Teveel stress van jou komt de baby ook niet ten goede waarschijnlijk. Succes en sterkte in ieder geval! 
Hier nu 40+6 en blijkbaar is het erg comfortabel daar binnen ? Morgen weer voor controle en dan kijken of er gestript kan worden. Of er moet komende uren nog opeens iets gaan gebeuren, we wachten maar weet rustig af! 

@jonge vrouw anoniem jeetje wat vervelend dat je zo een pijn hebt.. dat "je moet er van genieten" vond ik soms zo een dooddoener.. soms wil je gewoon even lekker klagen en als je zoveel pijn hebt is dat genieten gewoon wat lastiger. Hopelijk hoef je niet al te lang meer en heb je een fijne bevalling! Hou nog even vol ??
@sajeso wauw! Wat fijn dat je alsnog op een natuurlijke maniee hebt mogen bevallen! ? En fijn dat je er zo goed op terugkijkt, dat moet een hele opluchting zijn na al die gel pogingen. Ben zo blij voor je dat het zo gegaan is! Geniet lekker van de komende tijd ?!
Inmiddels is ons dochtertje alweer een week bij ons ?. Zo onwerkelijk allemaal. Over het algemeen een hele tevreden baby, ze huilt alleen wanneer het tijd is voor dr voeding en verder hoor je dr helemaal niet ?. Zelfs de nachten slaapt ze lekker tussen de voedingen door. Eigenlijk zou de kraamzorg na vandaag klaar zijn maar ze blijft 2 dagen langer. Van de week toen we haar wogen was ze namelijk 9% van haar geboortegewicht afgevallen en dat is op het randje. Ik geef borstvoeding en dat loopt super goed, alleen toch gaat het ergens mis als ik haar aanleg. Heel veel bijgevoed met kunstvoeding en daarna was ze aangekomen. Toen weer overgestapt op borstvoeding en 2 dagen later weer afgevallen. De kraamzorg en verloskundige maakte zich niet meteen zorgen omdat ze wel alert en actief was, maar jeetje wat heb ik mij een zorgen gemaakt. Sinds vrijdag overgestapt op fulltime kolven en dat aan haar geven en ze is al lekker aangekomen! Dinsdag komt de lactatiekundige om te kijken waar het eventueel mis gaat en morgen gaan we eindelijk voor het eerst naar buiten?. 

Dankjewel dames!

Ja de pijn is niet te doen. Dit speelt natuurlijk ook al maanden maar wordt erger. Maar voel de kleine sinds eergister minder dus gistet en vandaag extra controle int ziekenhuis ctg was prima. Maar gyn en vk int ziekenhuis vinden het verstandiger om me dinsdag in te leiden. Ivm bekken, minder leven voelen maar bovenal dat er toch al was het maar 0.1 te hoog toen zw suiker is vastgesteld. Vandaag gestript.. Merk niks dusja zal dinsdsg inleiden worden denk ik. Dinsdav precies 38 weken zwanger. Succes dames!! 

Ik kan jullie ook mooi nieuws melden!! Gisteren middag is na een super snelle bevalling ons zoontje geboren ? Het strippen heeft het laatste zetje gegeven om de weeën op gang te brengen. Nu nog in het ziekenhuis omdat de kleine nog geobserveerd moet worden, hopelijk snel naar huis!

@Joan; wauw gefeliciteerd! ? fijn dat het toch heeft geholpen, lekker genieten nu; zijn jullie inmiddels al thuis.

Hier gaat alles goed, al weer 4 dagen oud inmiddels. De eerste 24 uur is hij erg veel afgevallen 7% van zijn totale gewicht maar sinds vandaag maakte hij opeens een sprong van +40 gram! 
Als dysmatuur mag hij eigenlijk niets missen dus het was even spannend maar gelukkig gaan we de goede kant op nu!

Hee meiden!
Nou it happend hoor!!! Afgelopen zaterdag op zondag nacht is ons tweede zoontje geboren bij 41+3. Het is allemaal weer in rap tempo gegaan. Zo snel dat we niet eens meer naar het ziekenhuis konden gaan wat wel de bedoeling was. De vrijdag ervoor nog in het ziekenhuis controles gehad omdat ik de 41 weken had aangetikt. Helaas een traumatische ervaring! CTG was prima, echo was prima, inwendig onderzoek was hels... Maar goed, zaterdag 17:00 beetje gerommel en om 20:00 onder de douche gaan staan. Krampjes gingen niet weg dus toch maar de verloskundige gebeld. Weer bellen als het om de 5 min kwam. 22:00 werd het ineens heel heftig en toch meteen gebeld. 22:15 was de verloskundige er en zat ik op 2 a 3 cm. Prima! Dag ervoor was het nog 0cm dus er gebeurde iets. Ze zou met 2 uurtjes terug komen maar na anderhalf uur waren de weeën flink op gang. 00:00 was ze er weer, 5cm! En ineens kreeg ik een enorme weeënstorm met ongeveer maar 20sec pauze tussen de weeën. Verschillende pogingen om uit bed te komen en naar het ziekenhuis te gaan, het ging gewoon niet.. 20 min later zat ik op 7cm. Besloten thuis te blijven. 02:22 is onze zoon geboren na 5x persen. 3760gram en 49cm. Zo een knap poppetje!! Borstvoeding gaat als een tierelier en meneer is maar 1 dag afgevallen. Vandaag 110gram aangekomen en na 5 dagen zitten we alweer bijna op geboortegewicht. Wel veel krampjes wat mn hart breekt maar voor derest slaapt hij goed. Ik ben opnieuw weer helemaal verliefd en zn grote broer vind het maar wat leuk dat de baby er eindelijk is! En nu lekker genieten allemaal.

@Peff Wauw wat mooi om te lezen! Van harte gefeliciteerd met de geboorte van je zoontje! Mooi om het hele verhaal te lezen, veel overeenkomsten met het mijne!
Hier ook een enorme snelle bevalling na met 41.0 gestript te zijn. Bij mij was er al wel 3cm ontsluiting en het gerommel begon eigenlijk al in de auto op weg naar huis. Na een lunch kreeg ik gelijk krampachtig, stekende pijn om de 4a5 minuten, dus na 10/15 minuten al het ziekenhuis gebeld of ik mocht komen. Om 14:30 in het ziekenhuis, aan de antibiotica en toen al 7cm, dus als ik snel persdrang kreeg mocht ik al rustig mee persen ? Uiteindelijk om 15:30 echt gaan persen en om 16:09 is onze zoon geboren. 
Één nachtje ter observatie moeten blijven om te zien of onze zoon geen infectie zou ontwikkelen, gelukkig niet een volgende dag naar huis! Borstvoeding gaat hier om enorm, na 2 dagen afvallen gisteren weer flink aangekomen. Slapen gaat goed, hier ook wel herkenbaar af en toe die krampen, heel zielig ?
@Sajeso fijn dat het bij jullie ook goed gaat! Blijft hij lekker groeien?
Hoe is het bij jou, @jonge vrouw anoniem?

wat een goeie verhalen! Gefeliciteerd meiden! 

hoeveel cc drinkt jullie kindje? Ik geef afgekolfde borstvoeding (ivm niet goed aanleggen en daardoor 9% van dr geboorte gewicht verloren). Ze is nu 13 dagen en drinkt tussen de 40 en 60cc. Door haar vele gewichtsverlies ben ij heel erg onzeker of dit wel normaal is of dat het te weinig is. Iemand die mij dat kan vertellen?

Terug
Bovenaan