A
Anoniem
Guest
Hoi mama's,
Omdat ik Toulouse d'r topic niet wilde vervuilen met bevallingsverhalen van moeders die geen te vroeg geboren kindje hebben, een aparte topic geplaatst. Ik vond het namelijk een erg goed onderwerp..
Ik denk dat er nog veel mama's zitten met een stukje verwerking..
In deze topic kunnen we er misschien samen over praten.
Liefs,
Esmé mv Kay
--------------
Ik ben met de 41 wkn en 1 dg bevallen, maar heb waarschijnlijk ook nog een boel te verwerken.
Na een 16 uur durige bevalling is Kay met een keizersnede ter wereld gekomen. De twee dagen in het ziekenhuis was ik in een soort van roes, drong niet echt tot me door wat er allemaal was gebeurd. Je maakt het wel mee, maar toch,.. het gaat ook allemaal zo snel. De kraamweek was zó ontzettend leuk, maar tegelijkertijd erg vermoeiend ivm het herstellen. Nog altijd contact met de kraamhulp, dus ze is er de volgende keer hopelijk ook weer bij..
Dat er dingen zijn die ik niet helemaal bewust heb meegemaakt vind ik soms nog erg moeilijk.. Al is het maar het gedeelte toen mijn vriend de familie beneden ging halen in het ziekenhuis en hun allereerste reactie heeft kunnen zien.. De blijdschap, de tranen en de reactie op zijn naam. Ik vind dit heeeel erg moeilijk. Ook het feit dat ik toen mijn familie na de geboorte maar met 2 man per keer mocht ontvangen. Het was namelijk om middernacht. Ik had het liefste iedereen bij elkaar gehad dan zo om de beurt!!..
Ik heb verder een super begeleiding tijdens mijn bevalling gehad, maar ook de dagen in het ziekenhuis waren erg goed, zelf gezellig en kijk er met een smile op terug. Maar die roes.. zucht..
Ik had een eigen kamer, wat z'n voor en nadeel heeft natuurlijk. Misschien dat het beter tot me door had gedrongen als ik met iemand op de kamer had gelegen en erover had kunnen praten. Misschien als je dan andere mama's zo bezig ziet het meer doordringt van:"je bent bevallen, ligt ligt op de kraamafdeling". Ik was meer bezig met herstellen en lag afgezonderd alleen op een kamertje.. Toen ik naar huis mocht zag ik pas hoe de gang er uit zag en hoe de afdeling er uit zag, dat is echt gek haha..
Ik ben blij dat er erg veel gefilmt is de eerste dagen na de geboorte. Als ik het terug zie stromen de tranen over mijn wangen. Wat kan zoiets een inpackt op je hebben he.. zucht..
Maar heb me dus voorgenomen; volgende keer komt mijn hele familie dus binnen, een zorg wat het ziekenhuis er van vind! En dan zal het nieuws ook in mijn bijzijn verteld worden.. Wie weet maak je het bij een tweede kindje allemaal wel bewuster mee..