Vier weken zwanger

<p>goedemiddag allemaal! </p><p>Ik struin al een paar dagen heel internet af voor informatie en tips voor zwangerschappen in het eerste trimester. Afgelopen zondag had mijn menstruatie moeten beginnen. Dat voelde ik aan alles. </p><p>Op maandag was het nog niet begonnen en heb ik een zwangerschapstest gedaan. Deze gaf een dikke vette plus aan. (Die early test van de trekpleister). In de middag een andere test van trekpleister gedaan (2 voor 5,-) en gaf 2 dikke strepen aan: dus ik ben zwanger! </p><p>Nu 2 dagen later begin ik het te beseffen en tot me door te dringen, alleen word ik nu ook onzeker. </p><p> Ik heb over de dag heen een aantal momenten dat ik menstruatiekrampen heb. Niet eens zo heel hevig, maar wel irritant en angstig. Ik lees op internet dat dit normaal is, maar zijn hier meer dames met die “probleem”. Wat doen jullie hier aan? Want in hoofd hoor ik alleen maar stemmetjes dat het foute boel is. </p><p> </p><p>Heel veel liefs! X</p>

Herkenbaar hoor die menstruatie achtige buikpijn.. heel licht aanwezig was het bij mij. Duurde denk ik wel 2 weken..
Ik had het een par dagen aangekeken en toen een afspraak gemaakt bij de verloskundige!
inmiddels 32 wkn! 

Ik word er helemaal gek van, EPF. Iedere zwangerschap is ook anders dus de verhalen van mensen om mij heen wisselen enorm qua verschijnselen. 
Ik heb (nog) geen last van enorme misselijkheid gelukkig. Dus het is nu gewoon afwachten. 
Zolang ik geen bloed zie, gaat het goed zeggen we dan maar. ?

Hoi hoi
Bij beide zwangerschappen heb ik in het begin die menstruatiepijn gehad. Ik dacht ook steeds "nu word ik ongesteld" maar nee hoor gewoon hartstikke zwanger. Verder had ik ook geen symptomen die kwamen later pas en ook niet eens zo erg, ik was vaak snel en erg moe, maagzuur en snel buiten adem.
Gefeliciteerd en probeer er lekker van te genieten. 

Ten eerste gefeliciteerd met je zwangerschap!

Deze menstruatie-achtige pijnen heb ik ook gehad in het begin van mijn zwangerschap, dit bleef een paar weken aanhouden.
Dit is je baarmoeder die oprekt/zich klaarmaakt dus niks om je zorgen om te maken. :)
Je kan hier verder dus ook niks tegen doen, behalve misschien een kruik op je buik leggen. Probeer er niet te veel focus op te leggen, en probeer vooral gewoon te genieten van je zwangerschap! 

Hoi Toetieee,
bedankt voor je bemoedigende woorden. Het is het eerste kindje van mij en mijn vriend en vinden het beide super spannend. 
Ik moet ook al die kwaaltjes een beetje naast me neer gaan leggen, want als ik er niet aan denk heb ik nergens last van. Maar ja, probeer er maar niet aan te denken....
elk krampje en steekjes krijgt ineens een zware lading haha

Ik snap dat je er gek van wordt, maar je kan toch niks anders dan afwachten!
Mijn eerste “kots” avondtuur kwam ook pas met 7 weken, en heb amper gekotst tijdens de zwangerschap.
Geniet er nou maar lekker van! En maak jezelf niet zo gek

Hi,
Gefeliciteerd! Wat leuk!!
Ik snap je helemaal! Toen ik er net achterkwam dat ik zwanger ben maakte ik mij ook zorgen om de krampen die ik had! Bij mij waren het ook menstruatie achtige krampen. Normaal gesproken had ik hier tijdens mijn menstruatie zelf niet zo last van, maar nu heb ik het echt wel weken gehad. Tot aan week 8/9 heb ik hier echt wel veel last van gehad en me veel zorgen gemaakt.
Daarna nam het af en toen begon de ellende met het misselijk zijn etc. haha!
Volgens de verloskundige hoorde het er helemaal bij! Nu ben ik inmiddels 17 weken zwanger!
Bij ons is het ook ons eerste kindje! Dus je maakt je overal zorgen om! Vooral proberen niet te veel aan te denken en te gaan geniet!

xx

Terug
Bovenaan