Vijf en halve week met buikpijn en bloedverlies

<p>Hallo,</p><p>Mijn vrouw en ik zijn twee jaar geleden begonnen met proberen om zwanger te worden. Toen dit na ruim een jaar nog niet was gelukt (onregelmatigr cyclus 30-70 dagen), maar aangeklopt bij de huisarts. Die verwees ons door naar de gynaecoloog.</p><p>Na wat bloedonderzoek kregen wij een lage dosis clomid om haar cyclus te verkorten. Tot onze grote verbazing was het na 1 ronde raak. Na een week van premenstruatieklachten (buikpijn, gezwolle borsten), afgelopen zaterdag 4 verschillende testen gedaan en allemaal positief (we konden het dus echt niet geloven).</p><p>Gisteren had ze bij het afvegen een klein beetje afscheiding. Hier schrokken we van, maar het zou wel niets zijn. Vandaag had zij vaker lichte buikpijn in de onderbuik gevolgd door wat bruin bloedverlies. </p><p>Wij maken ons hier dus erg zorgen over en vrezen voor een miskraam. De huisarts kon niet veel voor ons betekenen omdat we pas vijf en een halve week zwanger zijn.</p><p>Zijn er mensen die hier ervaringen mee hebben?</p>

hoi, in december dit ook gehad, steken in de buik waren ook erger als normale menstruatie klachten. helaas is daar niks aan te doen en dit gaat vanzelf weer over. in mijn oren klinkt het inderdaad als een miskraam en wat je nu zou kunnen doen is na een tijdje een nieuwe test doen als de afscheiding geen rodere kleur meer heeft. ook moet je er niet van verbaasd staan als ze ineens erger gaat vloeien als normaal dit is de afvloeing ook dit gaat over maar kan langer duren. sterkte in elk geval voor als het inderdaad een miskraam is en anders gefeliciteerd mocht ze toch nog steeds zwanger zijn.

Hi, uit eigen ervaring.... zolang het een klein beetje is en op te vangen in een inleg kruisje... niet teveel zorgen maken.. dit kan soms 3 dagen aanhouden (licht bloedverlies) als in innesteling dit kan ook bruin zijn dit had ik beide zelf bij onze (1e keer) helaas is dit na onze eerste echo incl. Kloppend hartje wel uitgelopen tot een miskraam maar inmiddels waarschijnlijk weer zwanger en weer innesteling gehad... no worry! Als het langer blijft aanhouden of erger dan is er wellicht meer aan de hand. 

Zolang er geen erge krampen en erge buikpijn is met helder rood bloed zou ik me niet meteen zorgen maken.Dit kan nog van de innesteling zijn... 

Zolang er geen erge krampen en erge buikpijn is met helder rood bloed zou ik me niet meteen zorgen maken.Dit kan nog van de innesteling zijn... 

Bedankt voor de reacties. Op dit moment geen buikpijn of krampen en ook geen bloed. Dus we wachten even af en houden hoop. Zodra wij meer weten zullen we dit posten!

Zoals inderdaad hier boven al gezegd wordt, niet te veel zorgen maken. Ik had zelf met 6 weken ook wat gekleurde afscheiding wat ongeveer 2 en een halve dag aanhield. Is waarschijnlijk gewoon de innesteling nog geweest. Nu afgelopen maandag de echo gehad en een kloppend hartje gezien met 10 weken! 

Ik heb bij 5,5 week een miskraam gehad. Iedereen zegt zolang je geen krampen hebt is het geen miskraam. Dat klopt niet altijd. Ik had namelijk nergens last van gehad, alleen beetje zeurderig gevoel in de buik, maar toch een miskraam.
Zolang het nog geen stolsels zijn bij een toiletbezoek kan het mee vallen.
Sterkte met deze onzekerheid!

Terug
Bovenaan