Vijf en halve week met buikpijn en bloedverlies

Is de pijn alleen in haar rechterzij? En heeft ze toevallig ook last van haar schouder/rug (tussen de schouderbladen)? Dat zou kunnen duiden op een buitenbaarmoederlijke zwangerschap. Ik zou even bellen, zodat ze in ieder geval kunnen kijken of het dat niet is.
Daarnaast over het bloedverlies iets geruststellends: een vriendin die nu zwanger is heeft ook in het begin last van bloedverlies gehad en krampen. Dat blijkt een soort "blauwe plek" in de baarmoeder te zijn, waarschijnlijk ook gebeurt met het innestelen, en daardoor heeft ze nog steeds regelmatig bloedverlies. Dit heeft dus niets met de baby te maken, met de baby gaat alles goed. Ze is nu ruim 13 weken zwanger. Zoiets zou het ook nog kunnen zijn.
Wel even de verloskundige bellen als de pijn aan één kant toeneemt en als je je zorgen maakt!
Sterkte en ik duim voor jullie! :(

[quote quote=10190189]Is de pijn alleen in haar rechterzij? En heeft ze toevallig ook last van haar schouder/rug (tussen de schouderbladen)? Dat zou kunnen duiden op een buitenbaarmoederlijke zwangerschap. Ik zou even bellen, zodat ze in ieder geval kunnen kijken of het dat niet is. Daarnaast over het bloedverlies iets geruststellends: een vriendin die nu zwanger is heeft ook in het begin last van bloedverlies gehad en krampen. Dat blijkt een soort “blauwe plek” in de baarmoeder te zijn, waarschijnlijk ook gebeurt met het innestelen, en daardoor heeft ze nog steeds regelmatig bloedverlies. Dit heeft dus niets met de baby te maken, met de baby gaat alles goed. Ze is nu ruim 13 weken zwanger. Zoiets zou het ook nog kunnen zijn. Wel even de verloskundige bellen als de pijn aan één kant toeneemt en als je je zorgen maakt! Sterkte en ik duim voor jullie! [/quote]
Geen pijn in haar schouder, wel rug en bovenbeen. Ik heb met de huisartsenpost gebeld, daar zijn wij net geweest en die heeft ons met spoed doorgestuurd naar het ziekenhuis voor verder onderzoek. Daar wachten we nu op...

Super bedankt voor de reacties! 
Flink wat uren wachtend in het ziekenhuis doorgebracht. Tweemaal echo gehad, bloedtesten, maar nog niets gevonden. Er is niet direct een teken dat het hier om een buitenbaarmoedelijke zwangerschap gaat. Omdat de pijn aanhoud op een specifieke plek proberen ze alle scenario’s  uit te sluiten.
Zaterdag wordt ze wederom gecontroleerd en blijven ze haar in de gaten houden. Zo lang ze niet bloed (het bruine kon volgens de gynaecoloog inderdaad innesteling zijn) of meer pijn krijgt kan ze thuis blijven, anders moeten wij meteen bellen.
We zijn heel netjes behandeld en onze klachten worden serieus genomen. Dit geeft ons nu een goed gevoel. Ja, de onzekerheid blijft, maar ook de hoop. Op dit moment zijn wij blij dat wij dag en nacht terecht kunnen in het ziekenhuis. Geeft wel een rustig gevoel.

Terug
Bovenaan