Vijf en halve week met buikpijn en bloedverlies

[quote quote=10189768]Ik heb bij 5,5 week een miskraam gehad. Iedereen zegt zolang je geen krampen hebt is het geen miskraam. Dat klopt niet altijd. Ik had namelijk nergens last van gehad, alleen beetje zeurderig gevoel in de buik, maar toch een miskraam. Zolang het nog geen stolsels zijn bij een toiletbezoek kan het mee vallen. Sterkte met deze onzekerheid![/quote]

Hoe kwam je erachter dat je een miskraam had? 

Momenteel maak ik het zelfde mee. Nu bijna 6 weken zwanger en sinds zondag buikkrampen geen hevige maak wel met regelmaat. Toen kreeg ik licht bruine afscheiding. 'S avonds werd dit erger en 's morgens minder. Maandag de verloskundige gebeld en ik moest afwachten. Zolang ik geen rood bloedverlies had was het nog goed. Echo kunnen ze nog niet maken omdat het te vroeg is. Gisteren helderder rood bloedverlies gehad maar niet veel. Dus uiteraard helemaal overstuur. Gisteren avond weer niks aan de hand. Vanochtend de verloskundige gebeld en krijg nu volgende week een extra echo. Ben dan bijna 7 weken. Puur om ons duidelijkheid te geven. 
Zijn jullie al aangemeld bij een verloskundige? Die kan je hier heel goed mee helpen. Die mag je altijd bellen voor vragen. Het kan dus alle kanten opgaan. Bloedverlies zegt niet alles.  Veel succes met deze spannend tijd!

[quote quote=10189856]Momenteel maak ik het zelfde mee. Nu bijna 6 weken zwanger en sinds zondag buikkrampen geen hevige maak wel met regelmaat. Toen kreeg ik licht bruine afscheiding. ‘S avonds werd dit erger en ’s morgens minder. Maandag de verloskundige gebeld en ik moest afwachten. Zolang ik geen rood bloedverlies had was het nog goed. Echo kunnen ze nog niet maken omdat het te vroeg is. Gisteren helderder rood bloedverlies gehad maar niet veel. Dus uiteraard helemaal overstuur. Gisteren avond weer niks aan de hand. Vanochtend de verloskundige gebeld en krijg nu volgende week een extra echo. Ben dan bijna 7 weken. Puur om ons duidelijkheid te geven. Zijn jullie al aangemeld bij een verloskundige? Die kan je hier heel goed mee helpen. Die mag je altijd bellen voor vragen. Het kan dus alle kanten opgaan. Bloedverlies zegt niet alles. Veel succes met deze spannend tijd![/quote]
Omdat wij in het traject zitten bij de gynaecoloog hebben wij daar een afspraak mee. Over twee weken hebben wij de echo (bij 7.5 week).
Jij ook veel succes en ik duim voor je! 

Hoe lastig het ook is zal je helaas moeten afwachten tot die echo. Wat mij ergend een klein beetje geruststeld is dat het geen groot bloedverlies is geweest. Net zoals bij jullie maar een klein beetje bij afvegen. Geeft nog geen garantie, maar de baarmoeder is door een zwangerschap zo doorbloed dat er wel eens eem vaatje kan springen en deze klachten kunnen veroorzaken. Hopelijk is dat bij ons beide het geval! Hebben jullie al wel met de gynaecoloog er over gesproken? Misschien mag je eerder langs komen?

Dit kan echt van alles zijn. Aangezien het bruin is is het oud bloed wellicht innestellingsbloed. Ik heb zelf tussen week 6 en 9 bloedverlies gehsd zowel bruin als rood bij het afvegen. Ben ondertussen 16weken zwanger en alles verloopt prima , zoals het hoort! Waar het vloed vandaan kwam is nog steeds een raadsel is ook ineens gestopt.  Ik zou de echo afwachten heb ik toen ook moeten doen. Is moeilijk en stressvol maar, toen ik eenmaal goede echo in handen had was ik super happy! 

Succes en Gefeliciteerd! 

Dankjulliewel voor de gerustellende reacties! We blijven hoop houden.
Vanmorgen met de gynaecoloog gebeld, alleen die kan op dit moment niet veel doen omdat ze nog niet lang zwanger is.
Er is wel gekeken of het eerder kon, maar vanwege pasen kon het alleen een dag eerder. Omdat wij dan bij een andere dokter dan terechtkomen hebben we besloten om die ene dag langer te wachten.
Op dit moment geen nieuw bloed, dus we maken er het beste van. We gaan wat leuke dingen doen dit weekend om onze gedachten te verzetten! 

Ik heb tussen de 5 en 10 weken zwangerschap ook bloed verlies gehad. Niet veel maar wel elke keer wat, was vooral in de ochtend. Het kan van alles zijn! Nu mag ik een trotse mama zijn van een zoontje van 11 weken! Heb vertrouwen hoe lastig het ook is met die onzekerheid. 

Op dit moment neemt de pijn in rechterzij toe. Ook lijkt het dat het bloedverlies erger wordt. Op dit moment maak ik mij meer zorgen om mijn vrouw dan het kind. Ik heb het idee dat er iemand naar haar moet kijken..

Terug
Bovenaan