vinden jullie het ook vaak moeilijk?

Hoi meiden,

Hier ook een typisch geval van geen roze wolk hebben. Mijn meisje is inmiddels 6,5 maand dus  de heftigste periode  hebben wij gelukkig gehad. Vanaf het moment dat ik mijn dochter op mijn buik gelegd kreeg was ik bang. Ik liep de hele dag met een nerveus gevoel in mijn maag, ik kon niet genieten en was alleen maar bezig met haar of met het huishouden, ik nam nooit eens een momentje voor mezelf en voelde mij enorm opgejaagd. Het gevoel dat je 24 uur per dag klaar 'moet' staan voor je kind dat voelde zo als een last bij mij in het begin. Hoe doen andere mensen dat met 3 of 4 kinderen?, dacht ik dan. Na 7 weken ben ik dan ook compleet ingestort en ben ik door mijn moeder meegesleurd naar de dokter. Ik ben aan de medicijnen gezet en heb een paar gesprekken met een psycholoog gehad. Toen ging het gelukkig steeds beter. Ik moet ook zeggen dat het nu steeds leuker wordt. Het wordt steeds makkelijker en de kleine meid wordt steeds leuker en zelfstandiger. De eerste maanden zijn echt heel zwaar. Ik kan niet wachten totdat ze wat groter is en niet meer zo afhankelijk van mij is. Maar aan de andere kant wil ik dat ook weer niet denken, want het gaat allemaal al zo verschrikkelijk snel.  Ik moet ook zeggen dat het heerlijk is om te gaan werken, even geen mama zijn. De afgelopen week hebben ik en  mijn dochtertje een buikvirus gehad dus ze heeft erg veel gehuild en dan had je net haar luier verschoond en hups dan poepte ze weer en  dan lekte ze weer door haar  kleren heen en kon je weer van voor af aan beginnen. Nou dan ben ik ook niet gelukkig hoor. Dan is het alleen maar zwaar, vooral omdat ze 's nachts ook erg slecht slaapt. Het eerste jaar schijnt het zwaarst te zijn en vanaf dan wordt het steeds leuker, zeggen ze. Dus daar hou ik mij dan maar aan vast.

Nou, zo zie je maar, er zijn zoveel vrouwen die met deze gevoelens rondlopen, maar er wordt niet over gesproken. Toen ik tegen vriendinnen van mij vertelde wat er met mij aan de hand was kreeg je ineens de verhalen van 'ja, dat had ik ook', 'die gevoelens heb ik ook gehad', 'oh ja, ik vond het ook zo zwaar en zat niet op een roze wolk'. Ja, leuk al die vriendinnen die je gevoel begrijpen, maar als iedereen er nou eens eerlijk over is zijn heel veel vrouwen hierop voorbereid en hoeven ze zich niet schuldig te voelen als ze niet gelijk gelukkig zijn en niet op een roze wolk zitten.

Zo,  ik mijn hart ook ff gelucht, hahahaha.

Het moederschap is niet alleen negatief hoor, helemaal niet zelfs. Ik heb een heerlijk kind, ze is super makkelijk en 's ochtends als ik haar uit bedje haal dan begint ze gelijk al te lachen. Ik ben gek op haar en ik zou haar voor geen goud willen missen ook al is ze ziekjes en vind ik het allemaal erg zwaar. Het gevoel wat je krijgt als je kind naar je lacht of als ze ligt te spelen en te schateren in de box is gewoon geweldig.

Fijne avond.

Groetjes Petra

Ik begrijp precies wat je bedoelt....Ik zei eergister nog tegen mijn man: Ik vind het leuk hoor dat ik weer zwanger ben en dat er weer een kindje komt, maar tegelijk zie ik heel erg op tegen het einde vd zwangerschap, de bevalling en het 1e jaar. Vooral de 1e 6 maanden vond ik heel lastig, denk je weer een lekker ritme te hebben, verandert het alweer. En al die gebroken nachten. Maar als ik zie wat voor lekker ventje Daniel is, nou daar doe ik het toch voor.
Dus maak je geen zorgen over deze gevoelens, het is heel niet raar.

Gewoon lekker blijven genieten en je hart luchten als je iets kwijt wil!

Groetjes, Yvette

Ik zit echt op een roze wolk, kan er niets aan doen, ik vind echt alles even leuk. Natuurlijk heb ik ook mijn onzekere momenten, maar wel heel zelden, ook meer in het begin dan nu.
Nou moet ik zeggen dat Eva een echt makkelijke baby is, ook met de bv (die ik overigens inmiddels wel volledig heb afgebouwd ivm werk) ging het perfect. Erg jammer dat ik dat niet kan combineren met mijn werk, zonder dat ik ander werk dan zal moeten gaan doen.
Verder is het hier echt enkel genieten van ons meisje. Ik heb totaal niet het gevoel gehad dat ik moest wennen, het voelde gelijk super. We hebben dan ook lang op haar moeten wachten, 4 jaar incl. mmm 6x IUI.

Gr. Alice

Ik snap het helemaal! Bij Julia was ik bang dat ik alles fout zou doen, ik doe het alleen en kon of durfde het aan niemand te vertellen. Toen Juultje werd geboren begon het rouwen om haar vader net, hij is namelijk exact (ja op de minuut!) 24 uur voor haar geboorte om gekomen bij een auto-ongeluk. Ik was en ben heel blij met haar maar was doodsbang om fouten te maken. Datzelfde gevoel had ik ook met mijn jongste, Ammar, hij kwam bij mij toen hij zwaar ondervoed (3 mnd en 4 pond)  was en een schisis had, hij at slecht en ik was bang dat hij zou overlijden en dat het mijn schuld zou zijn. Gelukkig zijn deze kids ook 'groot' geworden net als hun broer Lucas bij wie ik heel zeker van mijn zaak was!

Hoi Anouk,

Wel grappig dat alle bladen nog steeds schrijven over die roze wolk maar dat die er in de praktijk maar zelden is, wie heeft dat ding in godsnaam bedacht!!
Mijn Romy is nu vier en halve maand oud en ik geef ook bv.
Ik werk wel thuis dus dat is makkelijker maar ik heb ook na een week of 3 een dip gehad, ze had erg pijn in de buik, moest hysterisch huilen en ik maar twijfelen, wat is er, heeft ze wel genoeg gegeten, heb ik wel genoeg voeding, doe ik het wel goed enz.
Nou lucht een goed potje janken best op maar mijn tip is toch wel, luister naar je intuitie, doe het op je gevoel!!
Ik ben extra gaan wegen op het buro om zeker te zijn dat ze goed groeide en dus genoeg binnen kreeg en ik vind "oei ik groei"een superboek, ik heb er veel aan, en dan niet zozeer om wat ze bijleren maar meer dat je weet wanneer er een sprong is en welk gedrag er bij hoort, zodat je weet dat het niet aan jezelf ligt.
Je kunt niet veel fout doen, en al poept ze dan 2x een romper onder, nou en, de wasmachine draait wel hoor.
Ik heb geen huiler dus dat scheelt een hoop maar geloof in je zelf en knuffel je kleintje nog eens extra, het wordt echt makkelijker!

Groetjes, miranda

Hoi Mamaliza,

wat erg wat jij hebt meegemaakt! En wat een doorzettingsvermogen laat jij zien. Daar heb ik veel respect voor. In het afgelopen jaar heb ik me overdag vaak eenzaam gevoeld en was dan ook erg blij, dat ik 's avonds door mijn partner afgelost kon worden.
Ik kan me niet voorstellen hoe wanhopig jij geweest moet zijn.
Fijn, dat het nu goed met jullie gaat!

Groetjes,

Marijon

Toen ik er een beetje doorzat bij de oudste zei een vriendin: kop op, moeDER-zijn is de overtreffende trap van moe-zijn...en het is gewoon zo.

Ik word altijd een beetje ibbel van die rozewolkenmafia die je vooral in publicaties aantreft, van die gelukzalig glimlachende moeders met rustige babies. Geen spoortje poep of spuug te bekennen. Volgens mij word je daardoor als kersverse moeder enorm op het verkeerde been gezet. Moeder worden en zijn is gewoon hard werken, topsport!

En ja, gelukkig zijn er die heerlijke zwijmelmomenten met geen roze maar een gouden randje...maar die zijn er niet constant.

Roze wolken.... dat zijn toch van die schuimsnoepjes....

Nee, hoor grapje.. Het is idd niet altijd even makkelijk!!
Onze kleine sweet terrorist is nu 13 mnd, en nog steeds denk je wel een pfffffffffffff
Zij is het mooiste wat me is overkomen, ik ben blij als ze in bed ligt, maar ik ben ook blij als ik haar de volgende ochtend weer uit bed mag halen.

Liefs

Terug
Bovenaan