quote: esther36 reageerde document.write(friendlyDateTimeFromStr('11-02-2009 19:35:53&apos

);
Hallo moeders,
Wat fijn dat dit onderwerp aangekaart wordt want na 5 maanden heb ik die roze wolk nog steeds niet gevonden. Ik begrijp niet dat hier niet meer over wordt geschreven in de bladen, dat er schijnbaar nog zo'n taboe op heerst. De eerste tijd heeft mijn dochtertje erg gehuild, tot krijsen toe, bijna continu. Ik mocht van de kraamhulp om de 3 uur voeden en moest me strikt aan de richtlijnen houden. Ik heb gehuild, was zo onzeker ... we gingen naar de osteopaat, de wijkverpleegkundige was nl geweest en had gezegd dat het een huilbaby was. Na 2 maanden kwamen we er achter dat het kindje gewoon honger had!!! Niks speciale voeding, flessen, spenen etc.Wat meer flesjes en ze fleurde op! De eerste tijd was zo ontzettend moeilijk, je luisterd naar iedereen .
Nu is ons spruitje 5 maanden, ik voel me beter maar de angst zit er wel in. Dan ben ik bang dat er dingen gaan gebeuren die ik niet meester ben. Het leven met een kindje is nl nooit hetzelfde en die controle moet ik zien los te laten, ik wil weer genieten.
Natuurlijk wordt ik blij als ze lacht en ben ik blij dat zij er is maar het heeft me compleet veranderd. Af en toe denk ik; "waar ben IK eigenlijk". Ik ben veeeeeeel thuis, zoek naar ritme, mis contacten en voel nog de hormonen door mijn lijf gieren. En over dat lijf gesproken ... ook de overtollige kilootjes nog accepteren valt niet mee.
Het ontzwangeren vind ik heel zwaar. Wat mij betreft mag die 9 maanden snel voorbij zijn en hoop ik dat ik spoedig weer een beetje de oude ben.
Groetjes Esther
Hoi Esther,
Oei, kippenvel krijg ik van jouw verhaal. Wat ze toch verzinnen he, een kindje laten huilen en iedere 3 uur voeden....Ik kan me heel goed voorstellen dat je daar enorm onzeker van werd! Zeker als het je eerste is, want dan weet je toch ook niet beter?? Afgrijselijk hoor.
Bij mijn eerste kindje heb ik ook bijna een jaar moeten ontzwangeren, ik was helemaal mezelf niet. Dat is inderdaad echt niet leuk!! Ik hoop dat je er snel doorheen komt en een beetje de oude wordt (al verander je natuurlijk toch altijd wel een stukje door het moeder zijn).
Wat je zegt, over dat er dingen kunnen gebeuren die je niet meester bent, is natuurlijk altijd waar. Maar gelukkig wordt het allemaal wel een stukje makkelijker als je kindje ouder wordt! Als ze al eens kunnen praten en niet meer alles met huilen hoeven te zeggen, dat scheelt al heel veel. En die tijd komt sneller dan je denkt! Dus probeer tussendoor toch maar een beetje te genieten!
Nou meid, succes ermee, ik duim voor je!
(en overigens was het bij mijn tweede totaal anders en had ik zowel tijdens zwangerschap en daarna geen last van hormonen. Er is dus nog hoop ;-) hihi.