vinden jullie het ook zo moeilijk

JAAA verschrikkelijk moeilijk, maar aan de andere kant ben ik wel voorzichtig. Dit is mijn eerste na 3 miskramen. En als je miskramen hebt gehad wil je je niet meer alleen voelen als het weer misgaat. Dus ik heb het mijn ouders en mijn zussen verteld en verder vindt ik het niet belangrijk dat anderen het nu weten.

Wat ik moeilijk vond bij een miskraam is dat je er graag over wilt praten, maar er anderen in je omgeving zijn die net zwanger zijn en dus heel uitvoerig willen praten over hun geluk. Ik deelde mijn verdriet dus niet al te veel omdat ik het geluk van de ander niet in het gedrang wilde brengen. Ik had toen spijt dat ik niemand verteld had dat ik zwanger was.

Ik merk dat ik nu wel een beetje het "roze wolk"gevoel mis, wat ik de eerste keer had toen ik zwanger was. Mijn man heeft dat ook. Je bent bijna bang om blij te zijn omdat je niet weet hoe lang het duurt.

We verwerkten de laatste miskraam door ipv een babykamer en babyspullen een nieuwe bank en vloer te kopen. De vloer is vandaag gelegd en vandaag ben ik 6 weken zwanger. morgen start ik de zevende week.

@Jacqueline79: je moet je niets aantrekken van de mensen die wat vinden van jouw zwangerschap. het is jouw leven, jouw keuze en jouw lichaam. Je bent volwassen en weet heel goed hoe het is om kinderen op te voeden en kennelijk heb je ruimte voor meer liefde en meer aandacht. Enjoy!

Sorry hoor maar mijn hormonen spelen op. Ik word doodmoe van mensen die van alles vinden over de zwangerschap van een ander. Het gebeurt verdorie in mijn lijf. ;)

@FFoontje: Heel herkenbaar.. Ik had ook 3 miskramen gehad voordat ik zwanger werd van mijn dochter. Ik ken je gevoel helemaal! Ik heb er nooit een geheim van gemaakt dat ik zwanger was en dus ook niet dat het een miskraam werd. Inderdaad is de steun dan ver te zoeken.. Na de derde miskraam kreeg ik zelfs opmerkingen van: ach, wat vervelend, maar je had je er vast nog niet op verheugd, zo pril! Nouuu ik wist niet wat ik hoooorde! Mensen zijn hard en gemeen! Echter heeft het me niet weerhouden om het nu weer te vertellen. Het is zoals het is en ben ondertussen wat jaartjes ouders en wijzer. De eerste de beste die nog een keer hard is na een miskraam die kan een hoop herrie krijgen. Rot dan maar op uit mijn leven! Bahbahbah!

@suuuuuz: Wat doe je voor werk? Ik werk met licht verstandelijk beperkte jongeren met gedragsproblematiek en dus agressie...

@betty8157 Op de een of andere manier als we andere mensen willen troosten proberen we het allemaal minder erg te maken ipv te erkennen dat verlies Heel erg is. Er wordt altijd gestart met: "het is beter zo" of in het geval van een mk "ja er was vast iets niet goed met het kindje, wees blij".

Relativeren is niet het probleem, het mogen voelen van het verlies lijkt bijna niet te mogen. Dat maakt het nog moeilijker. Ik zat echt in een soort isolement. Je leven gaat wel door maar je blijdschap is afgepakt. En dat gevoel heb ik nu nog een beetje. Ik ben hartstikke blij dat ik eindelijk zwanger ben, maar tegelijkertijd sta ik ook even stil. Ik ben boos op de natuur dat mijn roze wolk is afgepakt. Het gevoel van "dit is het, het is echt, ik wordt moeder", is vervangen met "ik moet mijn jaarplan nog schrijven, personeel aannemen voor juli 2011 en zorgen dat mijn bedrijf blijft doorlopen." niet echt wat je verwacht als je voor het eerst eindelijk een kind krijgt.

Ik moet zeggen dat ik wel erg uitkijk naar woensdag naar de 1e echo. Als ik dan een hartje zie kloppen, hoop ik dat het grauwe gevoel wegvalt en ik eindelijk heel blij kan zijn.

@ Suuzzz tja dat snap ik een echte contactsport dus, kan me voorstellen dat je daar geen risico mee wilt lopen. Misschien een poosje wat anders gaan doen, want helemaal niet sporten hoeft natuurlijk helemaal niet.
@Ffoontje ik trek me ook niet echt wat aan van anderen de enige van wie ik echt hoop dat ze positief zal reageren is m'n moeder. Ze reageerde bij mijn eerste heel negatief en dat brengt een enorm K** gevoel teweeg. Verder kan de wereld gestolen worden, zoals je zegt het is mijn lijf en mijn leven. En ik weet zeker dat wij dit kindje veel liefde kunnen geven zonder de anderen te kort te doen.
Ik hoop voor jou dat deze zwangerschap goed mag verlopen, mijn vriendin heeft meegemaakt wat jullie meemaakten en ik dus van dichtbij. En er zijn geen woorden voor het verlies dat je iedere keer weer voelt.
Ga voor jullie duimen dat het dit keer goed zal gaan en dat ook jullie roze wolk straks op mag stijgen

groetjes Jacqueline

hihi volgens mij trouwens veel verzorgende dames in ons midden. Ik werk met dementerende jongeren en ouderen op dagbehandeling en in verpleeghuis

FFoontje: Het blijkt maar weer wie wel een miskraam heeft meegemaakt en wie niet dacht ik op die momenten.. Ik heb een vriendin en die is zoooo nuchter!! Bah! Ah joh komt wel goed, je bent nog jong, volgende keer beter blablablabla en zij werd zwanger, in 1 keer ging alles goed. Vreselijk!! Niet dat ik hoopte dat het mis zou gaan maar aan de andere kant dacht ik, voel maar eens hoe erg het tegenvalt!

@ Betty, ik werk ook met dezelfde doelgroep :), LVG, en ook MVG jongeren en volwassenen.

@ Jaqueline, ik zwem er nu wat naast en daarna doe ik genoeg aan sport en bewegen op mijn werk

Terug
Bovenaan