Vis? Biefstuk?

@ aan alle dames die zeg (naar eigen zeggen) erg snel zorgen maken: De kans dat er iets gebeurt, is heel inieminie klein. Maar omdat de kans wel bestaat op besmetting (al is in sommige gevallen de kans dat je de lotto wint groter), wordt je als zwangere wel gewaarschuwd. Kijk, als niet-zwangere kun je van rauw vlees ook ziek worden, maar dan treft het alleen je zelf en niet eventueel ook je kindje. Met kruisbesmetting moet je altijd uitkijken, rauw en gaar apart houden. Maar mocht er dus een keer iets niet goed gaan: de kans op ernstig ziek worden is minimaal, maar niet compleet ondenkbaar. Aan de andere kant: het leed is dan al geschied en je kunt er dan toch niks meer aan doen. De volgende keer nog beter opletten.

Hallo allemaal,

Sorry bab ik kan je niet helpen, want ik zou het niet weten, misschien moet je gewoon je vk bellen of je vraag stellen op hallo wereld, dit is een site waar vk antwoord geven op je vragen. Maar wat jij zegt is waar dat internet wordt je alleen maar gek van.

wensvoordrie, gelukkig is de kans op besmetting inderdaad klein. Bedankt voor je reactie.

Ik was gisteren nog erg bezorgd, ik was misselijk maar hoefde niet over te geven. Dus ik de vk gebeld en die kwam even langs, alles was goed, mijn urine, bloeddruk en ik heb het hartje weer gehoord van ons kindje, dit blijft geweldig. Dus ik vraag haar als ik toxoplasmose heb dan is 1 van die dingen niet goed. Oh nee zegt ze daar kijk ik niet eens naar, de kans dat je dat hebt is zo minimaal. Ik keek of je geen zwangerschapsvergiftiging hebt. Maar dat is niet het geval.
Zit ik me zorgen te maken om toxoplasmose, maar gelukkig is de kans minimaal.
wat bloempje en wensvoordrie ook al zeiden.

Groetjes gelukje

Terug
Bovenaan