voeding algemeen

hallo,

ik wil niemand aanvallen hoor!!!! WIL ALLEEN EVEN WAT ZEGGEN EN WETEN.

hoe komt het toch dat er moeders zijn die niet zo goed weten hoe ze bv of flesvoeding moet geven.

als je bv geeft dan lees je daar toch vanalles over en krijg je toch tips en tucs van de kraamverzorgster. dan weet je toch hoe vaak je aan moet leggen en dat er regeldagen bestaan en hoe je af moet bouwen etc. je teniminste een boekje in huis over bv geven.

als je flesvoeding geeft dan weet je toch hoeveel je kindje drinkt en hoe vaak hij/zij komt daar lees je dan toch wel over dan.

tegenwoordig (vind ik hoor) zijn er heel veel moeders die maar bar weinig weten over voeding, kijk dat je graag tips wilt over welke spenen en als ze moeilijke eters zijn is weer wat anders. maar zeker in het begin weet je toch hoe bv/flesvoeding moet geven!!!

ik ben blij dat dit forum bestaat zodat alle moeders elkaar kunnen helpen.

ik zelf weet namelijk heel veel van voeding en ontwikkeling want ik heb heel wat boeken doorgelezen van bieb.

en mijn moedergevoelens zeggen ook heel veel.

dit wou ik even kwijt.

dit is niet negatief bedoeld hoor dames.

wou het gewoon even kwijt.

groetjes,
 
Ik ben het helemaal met je eens!! Ik denk dat de meeste ouders over-bezorgt zijn op hun kindje... en naar mijn idee is dat niet altijd nodig! Tuurlijk ben ik zelf ook wel eens bezorgt maar inderdaad die dingen over voedingen enzo hoor je toch wel te weten...
 
nou je behoort de basis toch wel echt te weten. de meesten moeders zijn erg onzeker en durven niet zo goed meer.

als ik het niet meer weet dan probeer ik wat en lukt dat heb ik geluk en anders zoek ik verder.

hoe het komt dat de meeste moeders zo onzeker zijn?! het komt door de maatschappij iedereen druk druk druk en nergens bijna tijd voor.

 
Ik denk dat iedereen heel goed weet waar ze mee bezig zijn en er veel over hebben gelezen, zelf evt. wat hebben geprobeert, mocht het niet volgens de boekjes gaan. Maar het fijne aan dit forum is dat je of om tips kunt vragen, of een bevestiging kan krijgen over hoe je zelf dacht dat het zit.

Ik vind trouwens dat je er zoveel over kunt lezen in boeken en folders en tijdschriften en dat de informatie die je daarin vind niet gelijk loopt met elkaar. Dus als de "deskundigen" het al niet met elkaar eens zijn, moet je nagaan hoe je je soms als moder kunt voelen... Ik begrijp de vragen dus heel erg goed.
Vera.
 
de een is nou eenmaal meer zeker over hoe ze het doen met hun baby dan de ander. Ik begrijp je wel hoor, maar op de een of andere manier was ik ook rete onzeker in het begin...

gr sandra
 
dat de informatie niet overeen komen met deskundigen ben ik helemaal mee eens. als je alle boeken gaat lezen dan weet je nog niet wat goed of slecht is.

en de een is inderdaad zekerder dan een ander.

ik heb een baby van 5 maanden en ik voel me niet onzeker. alles gaat zo vanzelf eigenlijk ook de bv. als ik zoveel moeders hoor over problemen met bv dan mag ik in mijn handen knijpen want ik heb echt nooit ergens last van gehad.

maar er staan soms van die vragen bij dat ik denk van dat moet je toch weten of niet soms! dan denk ik weleens hoe komt dat ze dat niet weten.

voorbeeld: ik geef bv en mijn kind poept niet dan geef ik laxo.

sorry hoor maar dat weet je toch als je bv geeft dat je kindje maar 1x in de week poept. of zie ik dat verkeerd!!

 
Nou sorry hoor ik ben het hier niet helemaal mee eens! Tuurlijk behoor je de basis te weten en lees je boekjes van te voren maar helaas... niet alle dingen verlopen zoals in boekjes staat beschreven! En helaas toen ik Romi eruit floepte kwam er geen gebruiksaanwijzing mee! Wat zou dat toch handig zijn elke dag even in een boekje lezen wat je die dag te wachten staat, doet je kind moeilijk kijk je, huilt het, of poept het niet zoals in de boekjes, er even zijn gebruiksaanwijzing op na!

Er worden absoluut vragen gesteld warvan ik denk kom op dat weet je toch wel, maar wat als een moeder het even niet weet of gewoon onzeker is..dan is dit forum toch juist een uitkomst! Laten we niet de onzekere moeders onder ons nog onzekerder maken en ze lekker hun vragen laten beantwoorden!

Ik zelf ga best veel op mijn gevoel af... maar soms ga ik toch twijfelen en heb ik gewoon bevestiging nodig en dat ik die hier kan vinden...heerlijk! Liever info hiervandaan dan van het CB want die geven soms adviezen waar je echt niks aan hebt( uit ervaring), en hier krijg je meerdere antwoorden waar je meestal wel wat mee kan!

Dus laten we lekker iedereen in zijn of haar waarde laten,vragen staat vrij en er niet op antwoorden ook!

Groetjes Corine
 
Misschien weten ze dat niet of maken ze zich toch zorgen.

En de kraamhulp helpt ook niet altijd met alles ik had 6 verschillende en allemaal vertelde ze iets anders dan moet je daar als kersverse moeder maar mee doen wat je wilt en wat goed is.
Maar kan me voorstellen dat je je dan onzeker kan voelen.

En waarom zou je dan geen vragen stellen misschien weten ze het ook wel maar willen de moeders alleen bevestiging dat ze het goed doen?

Of andere ideeen/adviezen krijgen.
Maar ja dan heb je weer zo veel mensen zoveel meningen en adviezen. Net als wat hier boven staat over het poepen met bv.

voorbeeld: ik geef bv en mijn kind poept niet dan geef ik laxo.

sorry hoor maar dat weet je toch als je bv geeft dat je kindje maar 1x in de week poept. of zie ik dat verkeerd!!

Sommige kinderen poepen 3x op een dag met bv een ander 1x in de week.

Groetjes joyce mama van Mara
 
Terug
Bovenaan