voeding algemeen

ik lees altijd met veel interresse door hoe de voedingsschema'erbij iedereen uitziet.
lijkt allemaal zo mooi.
maar ik heb een dochter van 14 weken die eigelijk teweinig drinkt volgens de schema's en nog tevaak.
maar ze is gezellig, vrolijk en slaapt goed en draait al bijna op har buik.. enz. dus ik waag me niet aan schema's en ga helemaal op har af. zij geeft wanneer ze wil eten en hoeveel.

weet dat als ze straks ouder is ze een prima ritme krijgt. dat ging ook goed met de eerste. heb me nooit ergens zorgen om gemaakt. sommige CB's geven je goed bedoelde adviezen hierover, maar de mijne gaat gelukkig af op de ontwikkeling van mijn dochter en mijn gevoelens.
gr. mariette
 
Wat een gedoe weer zeg.
Jammer dat er zo af en toe eens mensen langs komen die in de "aanval" gaan.

En ik ja (ook al zijn er anonieme die het niet geloven) was na de bevalling eerst half gaar daarna onzeker.

En dat terwijl ik zo veel wist en al gedaan had. Maar dan lig/sta je daar met je EIGEN kind en dat was zo anders!

In bad doen HELP vaak gedaan maar niet mijn EIGEN kind wat was ze klein, nat, glibberig brrrr.
Tuurlijk gaat het steeds beter.
Maar had ik maar geweten van de forums had ik ook mijn vragen kunnen stellen ipv aan modderen met de bv, eczeem, en andere vragen.

Vandaar dat ik zodra ik iets weet reageer ook al zijn het vragen die je volgens sommige "moet" weten. Wat is er fijner als iemand je het gevoel geeft dat je het goed doet door bv alleen maar iets te bevestigen.

groetjes joyce mama van Mara
 
Hallo,

Joyce,ik ben het helemaal met je eens!
Ik kwam er net voor mijn bevalling achter dat dit Forum bestaat en ik heb er inderdaad ook ontzettend veel tips vanaf gehaald en gekregen.

Bij sommige vragen heb ik ook wel eens zoiets van "Dat weet ik al" maar dan lees ik gewoon weer de volgende vraag die me wel bezig zou houden,als iedereen dat nou zou doen....

Dus waar maakt anoniem zich druk om,lees er gewoon overheen en ga naar een vraag waarvan je wel wat van af wilt weten,iedereen is vrijblijvend om een vraag erop te zetten al is het maar voor een bevestiging!

Groetjes Marjolein(mamma van Daimy)
 
Inderdaad! Ik heb ook een broertje wat tien jaar scheelt, en kleine neefjes hoevaak ik die wel niet in bad heb gedaan, luiers omgedaan enz..Toch is het met je eigen kindje heel anders. Je zit vol met hormonen, bent emotioneel, en als iest even niet lukt grijpt dat je dubbel zo hard. Wat is er dan fijner dan het hier even op te kunnen zoeken en een beetje bevestiging vinden.

Van de week had ik echt het gevoel dat Romi echt wel over kon op 4 flessen maar hoe ik ik ook probeerde het in een schema krijgen lukte niet! En gezien niet ieder kind de zelfde lijn volgt...wist ik het even niet meer... om de hoeveel uur geef je dan een fles, hoe lang mag ze zonder voeding 's nachts! Nou even een half uurtje op het forum wat schema's bekeken van andere kindje van 5 en halve maand en daarna was ik prima in staat een eigen schema in elkaar te zetten. Dus wel een eigen schema maar geholpen door de andere.
Heerlijk toch...

Romi had heel erg last van haar darmen waarvoor we bij de kinderarts lopen. Op een gegeven ogenblik had ze al een week niet gepoept en dat zat haar dwars, ze wilde niet eten en kwam met moeite aan 250 cc per dag (4 dagen) dus ik bellen naar het CB. Wat krijg ik daar als antwoord: aah kijk het nog maar een weekje aan. Nou mijn gevoel zei mij dat ik dat niet moest doen. heb de kinderarts gebeld en die wilde dat we direct langskwamen. Een week niet poepen is de max. en 4 dagen zo weinig eten/drinken kan uitdroging veroorzaken als ze zo klein zijn. Bij de kinderarts werd geconstateerd dat haar darmen vol en onrustig ( niet kunnen poepen) waren en dat ze last heeft van reflux in een enstige vorm
( niet willen eten) Wat tips voor te laxeren en andere voeding en mevrouwtje had het weer prima naar haar zin! Gezien ik mijn gevoel heb gevolgt is het goed gekomen maar het advies van het CB doet me niet meer zoveel in het vervolg. Ze maken mij dar teveel slordige foutjes, ook het hoofdje was in een maand tijd 3 cm gegoeit ik in de stress.. volgende keer bleek het ander halve cm kleiner...ooh misschien hebben we niet zo goed gemeten! Ja lekker ik zit in de stress!

Ik vind dat je hier op het forum de echte ervaringsdeskundige kunt vinden...

groetjes
 
Sorry dat ik het moet zeggen, maar ik vind je een zeikert. Ga lekker naar een andere site surfen en zoek niets hier, als je alles zelf zo goed weet.
Wat al die boeken voor info geven is puur theorie. De praktijk is altijd anders. Het is alleen maar goed dat er zo'n forum al deze is. Je leert hier veel van. En echt niet iedereen weet alles. Dus ook JIJ niet!!!

Loop niet te klagen over de mensen die hier tips en info vandaan willen halen. Gelukkig zijn er niet allemaal betweters op de wereld.
 
Nou,als jullie (corine, joyce etc) je al zo onzeker voelen,terwijl jullie al ervaring hebben met kinderen dan kun je je vast wel voorstellen hoe onzeker ik me voelde: Ik ben 32 jaar,had nog nooit een luier verschoond,flesje gegeven en in mijn hele leven nog maar 1 keer een baby vastgehouden
Ik heb mijn dochter pas voor het eerst een luier omgedaan toen ik al thuis was,na 4 dagen, in het ziekenhuis durfde ik dat helemaal niet,met al die pottekijkers die al wel honderdduizend luiers hadden verschoond, en die eerste luier dat duurtde wel een half uur voordat ie erom zat en ze alle kleertjes weer aanhad,en ik was zeiknat van het zweet (lekker he,midden in de nacht,had de hele nacht geen oog dichtgedaan)
 
Terug
Bovenaan