Voeding klaarmaken met gekookt water of mineraalwater???

Hiii
misschien een stomme vraag ...
ik maak momenteel flesvoedingen voor mijn zoontje met gekookt water....deze moet ik een paar minuten af laten koelen (onder koud kraanwater of bakje koud water)
Dit duurt best wel lang vind ik en ik vind het vooral vervelend als je niet thuis bent....dan duurt het een tijdje voordat het op normaal temp. is.

Kan of mag je ook mineraalwater (Spa blauw bijv. of Bar le duc) gebruiken en deze gewoon opwarmen in een magnetron?
Dit lijkt me stukken makkelijker.

gr
FF
 
Hoi,

Ik gebruik ook gekookt water voor mijn mannetje. Ik kook van tevoren water. Doe ik het afgepast in de fles en dan in de koelkast bewaren. Als ik het nodig heb hoef ik alleen nog maar de fles in de magnetron, poeder erbij en klaar. Heel snel!

Liefs
 
Wij koken water en doen dit in een kan. Het is dan afgekoeld, ik bewaar het niet in de koelkast maar heb ook geen enorme voorraad. Daarna warm ik het op in de magnetron,
 
hoi,

Jouw probleem is heel herkenbaar. Had ik vroeger ook moeite mee.
Tegenwoordig maak ik het flesje voor mn dochter (inmiddels 15 maanden) als volgt:

laat in een glas gekookt water afkoelen.

tegen die tijd dat je een flesje moet maken is dat water koud.
Je schenkt ongeveer 2/3 deel van die koud water in het flesje.
Kook apart nog 1/3 deel water en doe dit in het flesje.
tada.. het water is op temperatuur en hoef je alleen nog maar poeder erbij te doen.

succes

Jess
 
moet zijn:
Dat kook ik, en zet ik dan weg in de flesjes en als ik het dan nodig heb warm ik het even op in de magne, poeder erbij en klaar

sorry hoor typte ietsie te snel haha
 
Sjee vind het allemaal wel een beetje omslachtig als ik het zo lees hoor
Ieder moet doen waar zij zich goed bij voelt dat voorop gesteld, maar je mag toch al heel lang gewoon water uit de koude kraan gebruiken??
Als ik ergens was waar ze geen magnetron hadden (of zo smerig dat ik die niet wilde gebruiken) dan deed ik gewoon een deel kokend water in de fles en vulde koud water bij tot het de juiste temperatuur had, en gooide de fles weer leeg tot de hoeveelheid die ik hebben moest.
Thuis warmde ik gewoon kraanwater op in de magnetron, dat vind ik het makkelijkste!

Groetjes Saskia
 
Terug
Bovenaan