Voeding klaarmaken met gekookt water of mineraalwater???

Ik moet wel glimlachen als ik alle reacties lees, sommige mensen lezen helemaal niet wat anderen hebben geschreven en bijna alles is al twee keer geopperd! En iedereen heeft een andere mening..... kun je nagaan dat iedereen dus ook ander advies krijgt.... en wat is dan goed he???? ik weet het niet meer hoor, doe maar wat je hart je ingeeft!
 
o, ja.... er zijn mensen (zoals ik) die hier bijna elke dag wel even lezen wat anderen reageren, maar forever friends die dit topic opende heeft nog niet weer gereageerd. Ben je wat wijzer geworden door al onze verschillende meningen??? waarschijnlijk ben je er nog niet uit.... maar het heeft wel veel reactie opgeroepen... dus wel een vraag die meerdere moeders bezig houdt. GOED TOPIC dus!
 
quote: claudiaatje reageerde document.write(friendlyDateTimeFromStr('22-05-2009 20:41:10'));

Ik heb het onlangs op  het cb gevraagd omdat veel vrienden van mij nu warm water direct uit de kraan gebruikten. Dat was bij mijn eerste dochtertje nog niet. (al hoefde afgekoeld gekookt ook niet meer aangezien ik de eerste paar maanden borstvoeding gaf) en het klopt; je mag gewoon warm water uit de kraan gebruiken. In de praktijk warm ik het ook gewoon op in de magnetron omdat dit sneller is dan een half uur lopen te pielen onder de kraan voor de juiste temperatuur.
Ben ook voor niet te steriel, dat is nergens voor nodig. Daarnaast kookt je water bij het verwarmen in de magnetron toch ook niet dus weet ik ook niet waarom dat perse beter zou zijn dan direct uit de kraan.
Daarnaast zei het CB ook dat het ook wel kan helpen bij kindjes met dunne ontlasting omdat er meer kalk in warm water uit de kraan zit.
Verder moet iedereen gewoon doen waar hij/zij   zich prettig bij voelt maar ik kies zelf voor gemak.



Ehm...dat klopt echt niet hoor wat je CB zegt! Dat moet dan een van die mevrouwen zijn die bij de bijscholing maar half geluisterd heeft ben ik bang.
Als de WATERLEIDINGSBEDRIJVEN, dus zij die het water leveren, al zeggen dat je echt geen water uit de warme kraan moet drinken...hoe durven ze dan op een CB te beweren dat je het rustig aan een baby kunt geven??? Iets dat een volwassene al niet moet drinken???
En het is onzin dat het kalkgehalte in water uit de warme kraan anders is.

Het grote verschilt tussen warm water uit de kraan en water dat je opwarmt in de magnetron is dat het water dat je in de magnetron opwarmt VERS is. Warm kraanwater heeft al een poosje stilgestaan in het apparaat dat het water opwarmt. Daardoor kunnen bacterien groeien. Daarnaast bevat warm kraanwater meer zware metalen die er in oplossen in het apparaat dat het water opwarmt (geiser, combi-ketel, boiler).
 
hiiiiii
bedankt voor alle reacties...ik had niet verwacht dat er zoveel verschillende meningen over zijn
Ikzelf ben maar overgestapt op water koken en dan een tijdje laten staan....en dan opwarmen in de magnetron.
Ik heb er geen goed gevoel bij het idee om gewoon warm water uit de kraan te tappen.

Ik heb volgende week een afspraak bij het CB dus ik zal deze vraag ook zeker daar stellen....to be continued

gr
 
Terug
Bovenaan